eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutonomiczne samochody i kolizja Google-carRe: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Date: Thu, 7 Apr 2016 11:58:20 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <ne5avt$h6$1@node2.news.atman.pl>
    References: <ndv360$fq$1@dont-email.me> <ne095b$t52$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.66.98.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1460023101 550 195.66.98.6 (7 Apr 2016 09:58:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Apr 2016 09:58:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.1
    In-Reply-To: <ne095b$t52$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:697952 pl.misc.samochody:2579820
    [ ukryj nagłówki ]

    ACMM-033 wrote:

    > Pod warunkiem, że nie będzie to główne sterowanie. Jak na razie,
    > komputer może świetnie realizuje, co mu zaprogramowano, ale w sytuacji,
    > gdy nastąpi zdarzenie które nie zostało przewidziane, jakieś nietypowe,
    > to wszystkiego złego można się spodziewać.

    Po przeciętnym człowieku też. Mało kto ma umiejętności kierowców
    rajdowych i w sytuacji zagrożenia nie będę działać albo wcale
    (paraliż), albo instynktownie, czyli zazwyczaj błędnie. Poza tym
    nawet najlepiej wytrenowane białko jest stosunkowo powolne w reakcjach,
    a przy taktowaniu powyżej kilku megaherców świat zaczyna zachowywać
    się naprawdę powoli. Posłuchaj wypowiedzi uczestników wypadków:
    "nic nie mogłem zrobić, to były ułamki sekund!" Dla elektroniki to
    w pierwszym przybliżeniu nieskończenie dużo i jeśli nawet nie uniknie
    wypadku ze względu na bezwładność samochodu, to przynajmniej może
    spróbować tak uderzyć, by zminimalizować straty.

    > Tak samo nie wsiadłbym do samolotu, który byłby bez żywego pilota

    Pasażerowie Germanwings też tak myśleli. Pilot nazywał się Andreas Lubitz.

    > choćby maszyna miała najlepsze
    > oprogramowanie. Życie bowiem pokazuje, że komputer w maszynie może mieć
    > zaprogramowane pierdylion sytuacji, a zdarzy się pierdylion pierwsza i
    > komputer zrobi tylko "BE", brnąc w maliny

    Mnie się takie sytuacje też zdarzały, a komputerem nie jestem.
    Potem pozostawał tylko wstyd i wdzięczność, że ten drugi gość
    zareagował szybciej. Tobie nie?

    > Dlatego powinien czuwać nad tym
    > człowiek. I nie powinien być on wyręczany w mysleniu.

    Najpierw trzeba w ogóle zacząć myśleć, a to niszowe hobby.

    Pozdrawiam, Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: