    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Date: Thu, 7 Apr 2016 11:21:38 +0200

    Pan Piotr Dmochowski napisał:

    > Chyba nie robią tego wyłącznie sobie a muzom:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Alphabet-rozwaza-wybudow
    anie-miasta-od-podstaw,News,72073.html
    > Jak się do tego dołoży takiego newsa:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Internet-Rzeczy-nie-nale
    zy-do-nas-tego-sie-nie-kupuje-a-jedynie-wypozycza,Ne
    ws,72067.html
    > to zaczynam rozumieć kolegów sceptyków. Oni może nie potrafią przytoczyć
    > dobrych przykładów, ale przez skórę czują że należy się wystrzegać
    > wszystkich dobrodziejów i innych dobrych wujków Googli, co to nam chcą
    > zbudować lepszy świat.

    Ależ mój sceptycyzm tutaj wyrażany odnosi się właśnie do prób modyfikacji
    istniejącego świata. Ja wiem, że z wszelkiej inżynierii społecznej nigdy
    nie może wyniknąć nic dobrego, liczne przykłady historyczne pokazują, że
    rewolucje nie przynoszą niczego dobrego, próby narzucenia nowych porządków
    przynoszą tylko nowy bałagan. Na samochody patrzę bardziej kulturowo niż
    technicznie, więc dla kogoś, kto widzi wszystko wyłącznie z pozycji
    inżynierskich, moje gadanie może zdać się niezrozumiałe. Mój steptycyzm
    ma zatem formę aktywną, by nie rzec agresywną -- wara mi stąd, bo z bańki
    przywalę i z kopa poprawię.

    Jeśli ktoś chce coś wielkiego budować od zera, to też jestem sceptyczny,
    ale inaczej. To taki życzliwy sceptycyzm -- twórzcie te swoje utopie, to
    zajęcie szlachetne. Ja wiem, że skazane na niepowodznie, ale nie o to
    chodzi przecież, by zrobić, lecz by coś robić. Kiedyś tworzenie utopii
    polegało na pisaniu książek. Dzisiaj, gdy ma się pieniądze, można nawet
    wybudować "prawdziwe" miasto. Ja w nim mieszkać nie będę, ale proszę
    bardzo, budujcie, budujcie.

    --
    Jarek