  • Data: 2016-04-05 19:33:20
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
    news:ne0fsl$469$1@node2.news.atman.pl...

    > No, a poza tym, ryzyko jest wszędzie. Nawet w drewnianym kościele,
    > podobno cegłówka może w łeb wyrżnąć.

    Na to ryzyko jest bardzo łatwy sposób: nie chodzić do kościoła.

    > Niestety, niektórzy nazbyt ufają ABSowi, itd. Nie mam nic przeciw
    > samochodowi, co sam się kieruje. Dajmy na to napierdzielę się na imprezie
    > u znajomego i takie auto samo zawiezie mnie do domu, jeszcze pogada, a jak
    > będzie miał nadejść fractal overflow, to uprzedzi i zatrzyma się w
    > miejscu, gdzie będzie można uruchomić zawór bezpieczeństwa... i pojedzie
    > się dalej. Jak kierowca dostranie zawału, to od razu na pogotowie
    > zawiezie... itd.

    Takie dodatki oczywiście są bardzo prawdopodobne w przyszłosci.

    > Ale zasadniczo, człowiek powinien tym kierować i człowiek powinien
    > umieć wszytko to zrobić sam (komputer zmieni koło?).
    > Wyminąć przeszkodę, pieszego, nie polegać na efekcie Dopplera, itd.

    Co ma wymiana koła z prowadzeniem samochodów??
    Pomieszało Ci się coś. Ja jak najbardziej bardziej ufam efektowi
    Dopplera niż rozkojarzonemu nastolatkowi który albo zerka
    na telefon za kołkiem albo podrywa koleżankę siedzącą obok.
    Nie mówiąc już o jakimś dziadku co to ledwie widzi i dał
    w łapę komuś aby mu prawka nie odebrano...

    > Nie wiem, czy pojechałbym przez miasto autem bez kierowcy.

    Nie wiem skąd Ty swoje strachy bierzesz...

    Ja po obejrzeniu tej prezentacji pozbyłem się wszelkich obaw,
    wręcz przeciwinie: nabrałem dużego zaufania do autonomicznego
    samochodu jak zobaczyłem rekacje software na te dwa rowery
    w nocy (drugi wyskakujący z PRAWEJ strony jadąc pod prąd!).

    Te systemy automatyczne mają szansę jechać lepiej niż dobry,
    doświadczony kierowca i uniknąć więcej potencjalnych kolizji
    bo czas analizy sytuacji, podzielnosć uwagi i brak zmęczenia,
    znurzenia jest tu zasadniczą przewagą systemów komputerowych.
    A teraz weź sobie pod uwagę, że większość kierowców jednak
    albo nie jest doświadczona albo jest zmęczona albo rozkojarzona
    czy po prostu nie uważa i patrzy na telefon - sądzę że im więcej
    będzie takich automatycznych samochodów tym mniej będzie
    śmiertelnych wypadków na drogach - i to nie tylko auto-auto
    ale i auto-pieszy czy auto-rowerzysta.

    > Metro choćby w Kopenhadze, uruchomione później, niż nasze, chyba tam
    > jednak jest jakiś nadzór, aby strzelić łapą w przycisk awaryjny wyłaczenia
    > zasilania, gdyby komputer powiedział do
    > operatora "już cię nie lubię, buuu", a pociąg na pełnej szybkości...?

    Powinieneś się bardziej bać, że to ten co patrzy zwariuje albo
    zaśnie... komputery wariują tylko na filmach sci-fi.