    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 25 Sep 2014 23:10:18 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Automatyka przy lampach zdalnych - jak to działa?

    On Thu, 25 Sep 2014, Marek wrote:

    > W przypadku wbudowanej tylko "fotocela". [...]
    >
    > Gdy przełączałem lampę na "fotocelę" to jej błysk automatycznie redukował się
    > dość mocno.

    No to ja się zgubiłem :(
    Przecież jak lampa pracuje na fotoceli, to lampa wyzwalająca (tu wbudowana)
    działa sobie a muzom, aparat o tym nie wie - dajesz manual i już.
    O co chodzi?

    > Nie było można sterować jasnością błysku. Ale tak czy owak zawsze
    > jeśli zredukujesz błysk to bardziej czułe ISO go zobaczy w kadrze.

    To prawda.

    > Faktem jest, że nie bawiłem się "systemową" wersją błysku gdyż, jak
    > wspominałem, musiałbym mieć N systemowych lamp. W Sony "system" realizuje się
    > poza body.

    To nie jest cecha "systemu", a co najwyżej konkretnych aparatów ;)

    > Tak więc na wbudowanej lampie nie mogłem pracować w "systemie".

    Takie czasy, załamka.
    Hint:
    http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaa2/2
    (to jest *TEN* system, a aparat nielustrzanka 2/3", na dziś "zabytek")
    Pozycja "Flash [...] Modes: [...] Wireless/Remote flash"
    Ówcześnie "byle kompakt" to umiał. (no dobra, A200 już nie umiał :P)

    Inna sprawa, że swojego czasu flejmy "o wyższości" w kwestii "lustrzanka
    czy hybryda" były stałym punktem programu na .foto.cyfrowa ;)

    > W A99 wycięli w ogóle lampę więc temat się uprościł. Może i słuszne podejście.

    Kiedy w roli "wyzwalacz" jest to całkiem poręczne rozwiązanie, no chyba
    że aparat ma wbudowany wyzwalacz radiowy.
    Mam na myśli wyzwalanie "systemowe" :)

    > Trochę offtopic: właśnie kupiłem sterownik radiowy do lamp nie systemowych,

    Gratulacje :) (nie żartuję)

    > Tanie rozwiązanie, co prawda dla manuala ale całkowicie spełnia moje
    > oczekiwania. Bardzo szybko i wygodnie (sensowny interfejs) steruje się
    > lampami bez skakania po statywach.

    Dobrze wiedzieć.
    Na razie nie planuję, ale jakby co...

    pozdrowienia, Gotfryd