  • 51. Data: 2011-11-22 17:03:42
    Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:57:10 +0100, J.F napisał(a):

    > Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup

    Długo będziesz tego toppostującego śmiecia dokarmiał?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 52. Data: 2011-11-22 20:10:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:50:00 +0100, Wojciech Wrodarczyk napisał(a):

    > po to samo co w ww. pojeździe.

    Wybacz, ale normalne samochody nie mają tak zwalonego rozkładu masy jak
    pierdolonez.

    --
    ___________ (R)

  • 53. Data: 2011-11-22 20:11:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:41:24 +0100, J.F napisał(a):

    > A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po
    > okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ?

    Tył.

    --
    ___________ (R)

  • 54. Data: 2011-11-22 20:14:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a):

    > Ale tu jest mowa o podsterowności.
    >
    > Przy uślizgu podsterownym naciśnięcie na hamulec to jest podstawowa
    > technika skuteczna dla RWD i FWD.

    Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda
    dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.

    > Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
    > można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód

    Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
    odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.

    > użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub
    > zbyt gwałtowne odjęcie gazu.

    Tylko dodanie.

    --
    ___________ (R)

  • 55. Data: 2011-11-22 20:15:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:45:15 +0100, J.F napisał(a):

    > Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-)
    >
    > Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales
    > nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke.

    Odjąłem gazu :D

    > Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD
    > tam pojechaly dalej :-)

    Dużo wolniej:D

    --
    ___________ (R)

  • 56. Data: 2011-11-23 09:51:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
    > odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.

    Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    przyczepność i zacznie skręcać?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 57. Data: 2011-11-23 09:55:47
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    On 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca wrote:

    > Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda
    > dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.

    Jeżeli koła są za mocno skręcone to hamowanie pogorszy sprawę - sztuka
    polega na tym, żeby odpowiednio dozować skręt kół oraz siłę hamowania.

    > Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
    > odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.

    Przy prawidłowych odruchach jest łatwiej, bo masz dodatkową pomoc poza
    kontrą.

    > Tylko dodanie.

    W mocnym samochodzie tylnonapędowym odjęcie gazu (zwłaszcza na wysokim
    biegu) czyli hamowanie silnikiem może spowodować uślizg tylnej osi -
    zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem
    ręcznym. Oczywiście piszę tu o ręcznej skrzyni biegów - w przypadku
    automatów masz rację.

    --
    Tengu

  • 58. Data: 2011-11-23 10:15:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Wednesday, November 23, 2011, 9:51:06 AM, you wrote:

    > Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    > przyczepność i zacznie skręcać?

    Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymią ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 59. Data: 2011-11-23 10:19:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymią ;)

    Bez przesady, przyczepność da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 60. Data: 2011-11-23 10:38:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysiek,

    Wednesday, November 23, 2011, 10:19:50 AM, you wrote:

    > Bez przesady, przyczepność da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)

    DziadziaM próbował w moim Lanosie dawno temu - 106KM okazało się za
    mało. Ale to na lotnisku było a tam przyczepność spora.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl