-
51. Data: 2011-11-22 17:03:42
Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:57:10 +0100, J.F napisał(a):
> Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup
>
Długo będziesz tego toppostującego śmiecia dokarmiał?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu
-
52. Data: 2011-11-22 20:10:35
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:50:00 +0100, Wojciech Wrodarczyk napisał(a):
>> Po co 3? To nie pierdolonez :D
>>
> po to samo co w ww. pojeździe.
Wybacz, ale normalne samochody nie mają tak zwalonego rozkładu masy jak
pierdolonez.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
53. Data: 2011-11-22 20:11:59
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:41:24 +0100, J.F napisał(a):
>>??? Ja dalej ją mam i nie zauważam.
>
> A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po
> okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ?
Tył.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
54. Data: 2011-11-22 20:14:35
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a):
>>> Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
>>> Lekko :-)
>> I mamy bączka w FWD.
>>
>
> Ale tu jest mowa o podsterowności.
>
> Przy uślizgu podsterownym naciśnięcie na hamulec to jest podstawowa
> technika skuteczna dla RWD i FWD.
Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda
dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.
> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
> użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub
> zbyt gwałtowne odjęcie gazu.
Tylko dodanie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
55. Data: 2011-11-22 20:15:08
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:45:15 +0100, J.F napisał(a):
> Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-)
>
> Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales
> nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke.
Odjąłem gazu :D
>
> Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD
> tam pojechaly dalej :-)
Dużo wolniej:D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
56. Data: 2011-11-23 09:51:06
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
>> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
>
> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
> odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepność i zacznie skręcać?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
57. Data: 2011-11-23 09:55:47
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>
On 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a):
>
>> Przy uślizgu podsterownym naciśnięcie na hamulec to jest podstawowa
>> technika skuteczna dla RWD i FWD.
> Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda
> dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.
>
Jeżeli koła są za mocno skręcone to hamowanie pogorszy sprawę - sztuka
polega na tym, żeby odpowiednio dozować skręt kół oraz siłę hamowania.
>> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
>> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
> odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
>
Przy prawidłowych odruchach jest łatwiej, bo masz dodatkową pomoc poza
kontrą.
>
>> użycie hamulca grozi bączkiem. W RWD z kolei bączkiem grozi dodanie lub
>> zbyt gwałtowne odjęcie gazu.
> Tylko dodanie.
>
W mocnym samochodzie tylnonapędowym odjęcie gazu (zwłaszcza na wysokim
biegu) czyli hamowanie silnikiem może spowodować uślizg tylnej osi -
zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem
ręcznym. Oczywiście piszę tu o ręcznej skrzyni biegów - w przypadku
automatów masz rację.
--
Tengu
-
58. Data: 2011-11-23 10:15:15
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 9:51:06 AM, you wrote:
>>> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
>>> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
>> odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
> Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
> przyczepność i zacznie skręcać?
Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymią ;)
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
59. Data: 2011-11-23 10:19:50
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
>>>> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
>>>> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
>>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
>>> odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
>> Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
>> przyczepność i zacznie skręcać?
>
> Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymią ;)
Bez przesady, przyczepność da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
60. Data: 2011-11-23 10:38:06
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 10:19:50 AM, you wrote:
>>>>> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
>>>>> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
>>>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
>>>> odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
>>> Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
>>> przyczepność i zacznie skręcać?
>> Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymią ;)
> Bez przesady, przyczepność da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)
DziadziaM próbował w moim Lanosie dawno temu - 106KM okazało się za
mało. Ale to na lotnisku było a tam przyczepność spora.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)