  • 11. Data: 2014-01-25 16:54:49
    Temat: Re: Automapa i yanosik
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-25 16:39, Janusz Wo pisze:

    > Już dawno bym to zrobił. Powstrzymuje mnie to, że muszę podać
    > googlowi moje namiary, numer karty...
    > Pozdrawiam - Janusz Wo

    Też są sposoby. Nigdy nie używać w necie swoich prawdziwych danych, a
    płacić kartą internetową prepaid (ale to na grupę pl.biznes.banki).
    Wybulisz ok. 10zł "narzutu" i masz prawie (bo ktoś tę kartę musi na
    siebie wziąć, ale potem może podarować byle komu i nie musi pamiętać
    komu) anonimowe płatności na 2 lata.
    Konto gugle autoryzować starterem np. Play kupionym na targowisku pod
    chmurką.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 12. Data: 2014-01-25 17:20:43
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 25 Jan 2014 14:14:44 +0100, Janusz Wo <jannus_tl@taki_gaz.pl>
    wrote:

    >Witam!
    >Potrzebuję trochę poużywać automapy razem z yanosikiem.
    >Zastanawiam się, czy warto kupować oddzielną nawigację (planuję
    >modecom mx3). A może mój LG L9 da radę spoko obsłużyć oba
    >programy jednocześnie? Oczywiście wolałbym uniknąć wydawania
    >forsy na nawigację, ale może lepiej mieć mapę na oddzielnym
    >urządzeniu?

    Generalnie nie ma z tym problemu, jeżdże w takiej konfiguracji już
    dłuższy czas i całkiem dobrze się to sprawdza, autmomapa na wierzchu,
    w tle yanosik z komunikatami, jak dla mnie zdecydowanie lepsze niż
    sama nawigacja samochodowa. No chyba że ktoś ma i nawigację i cb to
    wtedy nie potrzebny yanosik i automapa.
    Kwestia tylko czy ekran telefonu nie będzie za mały żeby w miarę
    wygodnie dało się z tego korzystać.
    Pamiętać tylko należy że żeby działał yanosik musi być włączony
    transfer danych w telefonie, no ale to akurat myślę że jest oczywiste.
    Używam tego na słabym telefonie z andkiem 2.3, ale nie muli i nie
    przycina jak narazie.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2014-01-25 21:03:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-25 15:32, P.B. pisze:
    (...)
    > to za łączność odpowiada Aero2. Objeździłem w ten sposób Kaszuby, Kociewie,
    > kawał Warmii i Mazur odwiedzając codziennie kilku klientów w różnych
    > miejscowościach. Nawigacja precyzyjnie prowadzi pod adresy w takich
    > mieścinach jak Orneta, Czersk, czy Pelplin, a Yanosik ostrzega o
    > utrudnieniach, wyskakując na pierwszy plan gdy coś się dzieje.
    > Próbowałem używać Co Pilot, ale często prowadził w kartofle, więc został
    > usunięty z telefonu. Kiedyś doskonały był NaviExpert, ale teraz to jest
    > jakaś pomyłka.

    Zaciekawiłeś mnie z NE - o co chodzi?

    > Zestaw Google Maps + Yanosik + Aero2 jest za darmo, a pełną funkcjonalność
    > porządnej nawigacji.

    W życiu - ja nie wiem jakie Ty masz wymagania, ale nawigacja Google
    to jest dobra jak komuś nie zależy na czasie i sukcesie dojazdu
    w różne miejsca, a co do tego co podaje Yanosik to ja się dziwię
    że ludzie chcą tego używać.

    > Chyba, że dla kogoś istotna jest możliwość wyboru
    > głosu pilota, czy jednego z fefnastu słitaśnych zestawów kolorów menu.

    Nie, nie mam takich wymagań (choć zmiana głosu dla rozrywki jest
    całkiem miła) - interesuje mnie dobra nawigacja.

  • 14. Data: 2014-01-25 22:58:53
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2014-01-25 21:03, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    >
    > Nie, nie mam takich wymagań (choć zmiana głosu dla rozrywki jest
    > całkiem miła) - interesuje mnie dobra nawigacja.

    Niestety nawigacja i mapy google mnie nie raz zawiodły, osobiście wolę
    tomtom choć automapa jest dokładniejsza (punkty adresowe). Yanosik i
    TomTom to zestaw dla mnie idelny
    Pozdrawiam Dan

  • 15. Data: 2014-01-25 23:02:38
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 21:03:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Zaciekawiłeś mnie z NE - o co chodzi?

    - Idiotyczny system subskrypcji w Androidzie: jakieś restrykcje w
    przenoszeniu na inne urządzenie, abonament na miesiąc minimum.
    - Nie działa na słabszych urządzeniach: HTC Wildfire - wywala się co
    chwilę, Samsunga Y Pro Duos resetuje co godzinę.
    - Prowadzi po osiedlowych uliczkach w celu ominięcia nieistniejącego korka,
    którego w niedzielę w nocy nie ma głównej trasie.

    Używałem NE na Symbianach od Nokii N73, ale teraz straciłem cierpliwość.
    Opinie w Sklepie Google też są raczej miażdżące dla NE.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 16. Data: 2014-01-25 23:13:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 16:34:18 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Tak, Yanosik w tle, iAM na wierzchu. Jeśli jest jakieś ostrzeżenie, Y.
    > wyskakuje na wierzch zajmując jakieś pół ekranu. Jedyny szkopuł w tym,
    > że zasłania wtedy wskaźnik prędkości.

    Toż to jak iść do knajpy, Z żoną i kochanką jednocześnie...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 17. Data: 2014-01-25 23:19:09
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 14:14:44 +0100, Janusz Wo napisał(a):

> [...]
    > programy jednocześnie? Oczywiście wolałbym uniknąć wydawania
    > forsy na nawigację, ale może lepiej mieć mapę na oddzielnym

    Jedna uwaga: używanie nawigacji w telefonie może ujść od biedy jak się
    rzadko jeździ i rzadko dzwoni. Ale do codziennego użytku to pomyłka: nie ma
    nic gorszego niż rozmowa telefoniczna przez nawigację na środku wielkiego
    ronda, z którego nie wiesz, którym zjazdem masz zjechać :) Dlatego lepiej
    mieć osobne urządzenie jako telefon do gadania, a osobne do nawigacji.
    Oczywiście oba to mogą być smartfony.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 18. Data: 2014-01-26 11:15:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-25 23:02, P.B. pisze:
> [...]

    Napisałeś " Kiedyś doskonały był NaviExpert, ale teraz to jest
    jakaś pomyłka."

    > - Idiotyczny system subskrypcji w Androidzie: jakieś restrykcje w
    > przenoszeniu na inne urządzenie,

    Jakie? Konkretnie. Korzystam od lat i nigdy nie miałem problemów
    z migracją na inne urządzenie, jak również nie czytałem o takich
    problemach.

    > abonament na miesiąc minimum.

    Przecież to piramidalna bzdura:
    http://www.naviexpert.pl/kup-abonament/android.html

    Opcje 24h/4 dni/1 miesiąc/12 miesięcy/24 miesiące(EU).

    > - Nie działa na słabszych urządzeniach: HTC Wildfire - wywala się co
    > chwilę, Samsunga Y Pro Duos resetuje co godzinę.

    Ciekawe - działa dobrze na Sony Xperia X8, LG E400, a to słabizny.
    (dobrze jak na ich możliwości). Zresztą trudno od nich cudów wymagać.

    > - Prowadzi po osiedlowych uliczkach w celu ominięcia nieistniejącego korka,
    > którego w niedzielę w nocy nie ma głównej trasie.

    Być może tek się trafiło - trzeba ewentualnie zgłosić jak jest błąd.

    > Używałem NE na Symbianach od Nokii N73, ale teraz straciłem cierpliwość.
    > Opinie w Sklepie Google też są raczej miażdżące dla NE.

    Chcesz się podpierać opiniami z Google Play i nazywasz je raczej
    miażdżącymi? No, obiektywny to nie jesteś za grosz. Opinie są
    zdecydowanie pozytywne (choć narzekaczy że nie za darmo całe
    mnóstwo).

  • 19. Data: 2014-01-26 11:30:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-25 23:19, P.B. pisze:
    (...)
    > Jedna uwaga: używanie nawigacji w telefonie może ujść od biedy jak się
    > rzadko jeździ i rzadko dzwoni. Ale do codziennego użytku to pomyłka:

    Powiedzmy - znaczy osobiście jestem zwolennikiem dedykowanej nawigacji,
    ale nie dramatyzujmy.

    > nie ma
    > nic gorszego niż rozmowa telefoniczna przez nawigację na środku wielkiego
    > ronda, z którego nie wiesz, którym zjazdem masz zjechać :)

    Zaopatrz się w zestaw obsługujący profil A2DP i to rozwiąże wiele
    problemów - komunikaty będą w głośniku i widok czyjejś fizjonomii
    nie zakłóci za bardzo nawigacji:)

  • 20. Data: 2014-01-26 11:55:42
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 11:15:12 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jakie? Konkretnie. Korzystam od lat i nigdy nie miałem problemów
    > z migracją na inne urządzenie, jak również nie czytałem o takich
    > problemach.

    Migracja trwa dosyć długo i jest limit migracji. Bezsensu - kupiłem, to
    powinienem móc korzystać na każdym urządzeniu do którego się loguję. Tak
    działają wszytkie aplikacje w Sklepie Play, ale "bizmesmeni" z NE muszą to
    robić po swojemu.

    > Przecież to piramidalna bzdura:
    > http://www.naviexpert.pl/kup-abonament/android.html
    >
    > Opcje 24h/4 dni/1 miesiąc/12 miesięcy/24 miesiące(EU).

    Poproszę abonament na jeden dzień. Nie dziesięć jednodniowych. Nie ma!

    > Być może tek się trafiło - trzeba ewentualnie zgłosić jak jest błąd.

    Nie trafiło, tylko taka jest idea NE - ominąć korek za wszelką cenę -
    choćby objazd trwał dłużej niż poczekanie dwie zmiany świateł, albo pora
    była gwarantująca brak korków. I mam jeszcze tracić czas na zgłaszanie?
    Płacę za soft i jeszcze mam się bujać ze zgłaszaniem błędów?

> [...]
    > miażdżącymi? No, obiektywny to nie jesteś za grosz. Opinie są
    > zdecydowanie pozytywne (choć narzekaczy że nie za darmo całe

    Tak, tak tłumaczcie sobie to bandą hejterów, którzy uwzięli się na NE. Ja
    sam kiedyś tu broniłem NE jako najlepszej nawigacji na telefony, ale teraz
    nie widzę sensu płacenia za coś, czego funkcjonalność można mieć za cenę
    oglądania reklam.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek