    From: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Date: Sun, 13 Jun 2010 22:16:49 +0200

    Użytkownik "Jurand"

    > Wierz mi - współczynnik oporu powietrza Zafiry a Vectry to są dwie
    > rózne bajki.

    jeśli masz na myśli Cx, to to akurat ma niewielkie znaczenie, zdaje się,
    że kluczowym czynnikiem jest opór czołowy i tu moge się zgodzić, że
    Zafirka z racji tego iż jest wyższa będzie miała opór czołowy również
    wyższy.

    > To po pierwsze - więc na trasie taka Zafira spali zauważalnie więcej
    > paliwa niż Vectra. Zafira jest o ponad 100 kg cięższa - wrzuć sobie do
    > bagażnika Vectry 2 worki cementu i zobaczysz, jak Ci się zmieni
    > spalanie miejskie.

    Tu moge się zgodzić, bo przeważnie wożę w bagażniku powietrze

    > Był tu kiedyś na grupie gość, którem auta paliły niewiarygodnie mało w
    > mieście. Okazało się, że to "miasto" składa się aż z 2 skrzyżowań z
    > sygnalizacją świetlną ;)

    No moje miasto również do wielkich nie należy i poza godzinami szczytu
    jeździ się dość płynnie, być może to jest przyczyną przyznam bardzo
    zadowalających mnie wyników spalania mojego autka.