  • Data: 2016-09-06 12:56:44
    Temat: Re: Auto z kratką - sprzedaż i formalności
    Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-05 o 07:57, Matli pisze:
    > Prowadzę dział. gospodarczą. Mam auto osobowe z kratką. Rejestracja na 4
    > os.
    > Auto kupione na fakturę VAT - na firmę - os. fizyczna prow. dział.
    > gospodarczą.
    > W dowodzie mam, że właścicielem jestem ja - os. fizyczna.
    > W ubezpieczalni - właściciel to ja - os. fizyczna.
    >
    > Chcę sprzedać auto znajomemu. Jaka procedura?
    > Sprzedaję (na fakturę VAT) samemu sobie (firma X > os. fizyczna)?

    1) sprzedaj znajomemu jako firma
    lub
    2) wycofaj z ewidencji i sprzedaj jako osoba prywatna

    > Potem sprzedaję już jako os. fizyczna > temu znajomemu?
    > Jakie są koszty jeśli sprzedaję jako firma > sobie jako osobie fizycznej?
    > Czy robić to inaczej?

    Niezależnie czy sprzedasz jako firma czy jako osoba fizyczna podatki
    zapłacisz takie same (w tym VAT (*)).
    Jeżeli zrobisz jak pkt 1) to VAT doliczysz do faktury (i odprowadzisz do US)
    Jeżeli zrobisz jak pkt 2) do VAT będziesz musiał doliczyć przy
    wycofywaniu z ewidencji i też odprowadzić do US

    Co do podatku dochodowego:
    ad 1) normalnie
    ad 2) możesz go uniknąć sprzedając samochód po 6 latach od wycofania z
    ewidencji
    (przychód ze sprzedaży przed upływem 6 lat musisz wykazać nawet jak
    firma już jest zamknięta)

    Jeżeli samochód nie został w pełni zamortyzowany, kwota która nie
    została zamortyzowana będzie kosztem (nawet przy sprzedaży po zamknięciu
    działalności).

    (*) przypomnij sobie czy odliczałeś VAT przy zakupie tego samochodu.

    Dopytaj w biurze podatkowym o szczegóły.

    Pozdrawiam
    Piotr