-
61. Data: 2010-03-16 21:20:10
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
oplaci sie
niech bierze diesla Z turbo - mam i sobie chwale
niestety na F ale nie bede wnikal w wasze wybory:) nastepny tez bedzie na
90% jtd i na 100% na f
-
62. Data: 2010-03-16 21:22:23
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> 1,3 JTD 70 KM
jestes pewien??? nie mam gdzie sprawdzic ale afair tam jest dwumasa (ale
glowy na pniu nie poloze)
-
63. Data: 2010-03-16 21:28:07
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: MM <k...@g...pl>
Dnia 16-03-2010 o 20:11:47 Mateusz Mirski <m...@t...pl>
napisał(a):
> W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:
>> Agent pisze:
>>> Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D
>>
>> a coś z europejskich konstrukcji?
>
> 1.6 HDI 90KM (pug 207)
ten z 110KM ma dwumasę i filtr
-
64. Data: 2010-03-16 21:36:40
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: MM <k...@g...pl>
Dnia 16-03-2010 o 13:16:29 <b...@w...gazeta.pl> napisał(a):
> Do pracy 30km z tego połowa w korku, jeżdzęnie głównie po mieście, ale to
> 3miasto więc korki nie są masakryczne
No jasne, 6km trasy ul Spacerową w korku o godzinie 7 - 8 będzie jechała
ok 40minut, wtedy zmarznie mając diesla ;)
-
65. Data: 2010-03-16 21:37:33
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>
W dniu 2010-03-16 21:28, MM pisze:
> Dnia 16-03-2010 o 20:11:47 Mateusz Mirski <m...@t...pl>
> napisał(a):
>
>> W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:
>>> Agent pisze:
>>>> Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D
>>>
>>> a coś z europejskich konstrukcji?
>>
>> 1.6 HDI 90KM (pug 207)
>
> ten z 110KM ma dwumasę i filtr
O ile się nie mylę, ma też turbinę ze zmienną geometrią, w
przeciwieństwie do 90KM. Co nie zmienia faktu, że mamy współczesny
silnik, bez dwumasy CBDU.
--
Pozdrawiam
M.
-
66. Data: 2010-03-16 21:37:59
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
przy 20 tys rocznie - nie ma sensu.
--
Jackare
-
67. Data: 2010-03-16 21:40:40
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
Użytkownik <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hnnsqt$krv$1@inews.gazeta.pl...
> szerszen <s...@t...pl> napisał(a):
>
> Do pracy 30km z tego połowa w korku, jeżdzęnie głównie po mieście, ale to
> 3miasto więc korki nie są masakryczne, okazjonalnie trasa. Roczny przebieg
> szacuję na 20 000km.
>
Nie ma sensu. Po pierwsze 20 tys rocznie - nie warto ryzykować większych
(znacznie większych) kosztów napraw, po drugie jednorazowe 30 km do pracy po
aglomeracji całkowicie absolutnie w zupełności wystarczy by rozgrzać silnik
benzynowy tak by ten nie miał przepałów wynikajacych z pracy na zimno.
-
68. Data: 2010-03-16 21:42:01
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Chevy" <c...@h...com>
Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:hnom36$kn$1@news.dialog.net.pl...
Chevy napisał(a):
> i planujesz zakup nowego to trzeba jezdzic 6-8 lat zeby
> sie to zwrocilo.
Tak samo jak montaz inst. gazowej. Oblicznie po ilu latach
to się zwróci.
To jakaś norma?... Wytyczna w zakupie?
Są ludzie którzy mają gdzieś kiedy to mu sie zwróci, on chce
przejechać 100km za np. 30 zł a nie za 50zł, i to jest
argument.
dla mnie nie jest argumentem ale wlasnie wytyczna, bo zanim 100KM bedzie
kosztowac 30zł przez pierwsze 6-8 lat kosztuje 50 a nawet wiecej, chodzi o
to ze diesel jest duzo drozszy od benzyniaka w momemcie zakupu i w
eksploatacji.
Co z tego ze place 30zł/100 jak instalacja kosztuje 3500 a robie 20.000 /rok
i w dodatku mam silnik 1.2 albo 1.4.
Dopiero po 5 latach moge sie cieszyć kosztami za paliwo ale nie zaraz po
instalacji.
Np. Passat B5FL diesel jest srednio drozszy o 4-5 tys od benzyny (mowie o
dobrym stanie)
Argumentem dla mnie jest fakt, ze poprsotu ktos lubi diesla i nie interesuja
go liczby czyli ekonomia - oszczednosci. Poprostu lubi i koniec.
-
69. Data: 2010-03-16 21:45:09
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Chevy" <c...@h...com>
Użytkownik <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hnnsll$k8j$1@inews.gazeta.pl...
> krzysiek82 <s...@u...pl> napisał(a):
>
>> 1. Używając diesla z turbiną trzeba mieć świadomość tego, jak taki
>> silnik traktować, o czym często nie tylko kobiety zapominają
>
> Wiem, ale ma być wolnossący.
>
>> 2. diesel bez turbiny będzie spalał tyle samo co z turbiną a czasami
>> trochę więcej (zależy od stylu jazdy)
>
> Ma być wolnossący.
>
>> 4. Kupując auto ocenia się stan techniczny a nie przebieg.
>
> Ale jeśli weźmiemy 2 auta, których "stan techniczny wygląda na podobny", i
> jedno będzie miało na liczniku 50kkm a drugie 200kkm i będą kosztowac
> podobnie
> to ja biorę to pierwsze.
to znaczy ze ten z 50.000 ma krecony licznik i bog wie co jeszcze skoro
wyglada tak samo jak ten 200.000 to cos nie tak :)
-
70. Data: 2010-03-16 22:06:39
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
MM pisze:
> Dnia 16-03-2010 o 13:16:29 <b...@w...gazeta.pl> napisał(a):
>
>> Do pracy 30km z tego połowa w korku, jeżdzęnie głównie po mieście, ale to
>> 3miasto więc korki nie są masakryczne
>
> No jasne, 6km trasy ul Spacerową w korku o godzinie 7 - 8 będzie jechała
> ok 40minut, wtedy zmarznie mając diesla ;)
Nie zmarznie, jeśli kupi 307Hdi. Auto się nagrzewa we wnętrzu cholernie
szybko, głównie z racji dogrzewacza montowanego seryjnie. :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż