  • 51. Data: 2010-03-16 18:16:42
    Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Chevy napisał(a):
    > Masz diesla z dobrej epoki, jak bys mial CDTI to juz by
    > nie bylo tak kolorowo
    Rzecz w tym że wyrosłem z czterocylindrowych silników diesla.
    > w dodatku 2.5 a 1.4 to jest roznica te 2 to jest nowa
    > epoka, epoka kiczu.
    Skłaniam się raczej w kierunku takim, że teraz ludzie,
    młodzi ludzie, a w szczególności kobiety, nie mają zielonego
    pojęcia jak tymi dieslami się jeździ, nie potrafią słuchać
    auta, auto daje znać wcześniej że coś jest nie tak. Tacy
    ludzie są nie świadomi dźwięków auta, silnika, jaki jest
    stan oleju, kiedy sie go zmienia, jaki jest stan aku.
    pasków, klimy, nawet nie wiedzą czy mają turbinę czy nie,
    nie mówiąc już o sposobie jazdy z turbo. Osobiście widziałem
    jak kobieta chciała wlać płyn do spr. tam gdzie wlewa sie
    olej, nie mówiąc juz o częstych przypadkach tankowania nie
    tego na czym sie jeździ. Czy to zima czy lato, od razu kręcą
    i w pedał.
    Tacy ludzie traktują auto jak zwykłą windę w bloku.
    Nie ważne czy piszczy, trzęsie, drzwi sie nie domykają,
    radio głośniej i w pedał. To z moich obserwacji.
    Więc tacy ludzie co napiszą? Że gówno teraz produkują,
    awaryjne są, ale o stylu jazdy cisza.
    > Jeszcze kwestia kto jak dlugo jedzie do miasta. Bo jak
    > masz 5-10 km to ani nie depniesz bo turbina cierpi, na
    > zimno silnik pali jak smok, w zime przy slabszym akku
    > dopalenie moze stanowic problem i do tego niech sie cos
    > spierdzieli.....
    Benzynowych to też sie tyczy.
    > Dzisiejsze auta nie sa takie jak np merc e124
    Miałem epizod z 123 300D, poezja :)
    > Kolega szuka 3 letniego samochodu a nie 10 letniego
    > (ktory tak naprawde jeszcze 2x tyle wyjezdzi co ten nowy
    > 3 latek)
    Problem i to bardzo poważny jest w tym, kto, jak jeździł,
    jak dbał o to auto przez te trzy lata. To rzutuje na dalszej
    eksploatacji w przyszłości.
    Bo kwiatki złego lub dobrego obchodzenia się, będą przez
    lata wychodzić.
    --
    Krzysiek

  • 52. Data: 2010-03-16 18:35:32
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

[...]

    Już kolejny raz czytam, że ludzie nie potrafią jeździć samochodami
    z silnikiem diesla ale nigdzie nie przeczytałem jak sie to powinno robić.
    Może rozwiniesz temat?

    Arch

  • 53. Data: 2010-03-16 18:39:42
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Archangell napisał(a):
    > Już kolejny raz czytam, że ludzie nie potrafią jeździć samochodami
    > z silnikiem diesla ale nigdzie nie przeczytałem jak sie to powinno robić.
    > Może rozwiniesz temat?
    Google ma wolne?
    Na temat cytowania i konfiguracji czytnika też tam jest
    napisane :)
    --
    Krzysiek

  • 54. Data: 2010-03-16 19:45:33
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Archangell pisze:

    > Już kolejny raz czytam, że ludzie nie potrafią jeździć samochodami
    > z silnikiem diesla ale nigdzie nie przeczytałem jak sie to powinno robić.
    > Może rozwiniesz temat?

    Każdego samochodu bez względu na silnik nie można deptać od razu po
    odpaleniu, gdy jest zimny - trzeba odczekać, aż się rozgrzeje.

    Każdy silnik z turbiną (a więc i turbo diesel) po jeździe na szybszych
    obrotach musi trochę "ochłonąć" (musi schłodzić się turbina): ostatni
    kawałek przed wyłączeniem silnika przejechać bardzo spokojnie i po
    stanięciu chwile potrzymać na wolnych obrotach.

    Dieslem jeździć należy na właściwych dla niego obrotach - nie za
    wysokich (pod czerwone pole), ale i nie za niskich (nie tak, żeby aż
    telepało) - wolniej zużyje sie zarówno turbina, jak i dwumasa.

    To tak ogólnie i podstawowo.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 55. Data: 2010-03-16 20:02:57
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    Chevy napisał(a):
> [...]
    eksploatacji w przyszłości.
    Bo kwiatki złego lub dobrego obchodzenia się, będą przez

    zgadza sie, ale kiedyś styl jazdy nie odbijal sie tak w skutkach na
    silniku.

    dalej przystaje przy swoim ze benzyniaki wolnossace sa mniej skomplikowane
    przez co mniej awaryjne i bardziej nadaja sie do miasta. Jak robisz naprawde
    duzo KM jak najabrdziej diesel ale jak robisz 20.000 i planujesz zakup
    nowego to trzeba jezdzic 6-8 lat zeby sie to zwrocilo.

  • 56. Data: 2010-03-16 20:09:03
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    b...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to jest
    > bez sensu: niby spalanie wg raportów dla tej grupy aut przy tej samej mocy
    > silnika daje średnio 1,5-2l/100km przewagę ropniakom, ale podobno większa
    > awaryjność, podobno większe koszty przeglądów, no i boję się, że skoro to
    > używka to przy dieslu dużo większa szansa, że licznik będzie kręcony.
    >
    > Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
    > wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to oszczędność?

    czy w takiej popierdwace nie będzie zbyt głośno od tego diesla?
    O ile auta średniej klasy są dość dobrze wytłumione ale ja już w
    kompakcie golf V słyszę dość dobrze odgłos klekota, a co będzie w klasie B?

  • 57. Data: 2010-03-16 20:10:18
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Już kolejny raz czytam, że ludzie nie potrafią jeździć samochodami
    > z silnikiem diesla ale nigdzie nie przeczytałem jak sie to powinno robić.

    wiesz jak to jest, czasem nawet dobra jazda nie wystarczy, przykładowo
    silniki VW TDI tej nowszej generacji ze zmianna geometria turbiny jak ktos
    jezdzi delikatnie caly rok i planuje raz w roku wyjechac w trase na wakacje
    co sie okazuje?? auto nie jedzie bo od zgromadzonej sadzy pozapiekały sie
    kierownice i komputer odcina paliwo zeby silnika nie rozsadzilo.
    Okazuje sie zeby tego uniknac trzeba regularnie dokrecac do 3 tysiecy i raz
    dwa azy dziennie do 4 :) Tylko w metropoliach nie zawsze mozna spelnic
    zachcianki turbiny :) A na trasie jak latasz 140 to jzu ladnie wszystko
    pracuje i turbo sie nie zapiecze.

  • 58. Data: 2010-03-16 20:11:47
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:

    > a coś z europejskich konstrukcji?

    1.6 HDI 90KM (pug 207)

    --
    M.

  • 59. Data: 2010-03-16 20:27:17
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Chevy napisał(a):
    > i planujesz zakup nowego to trzeba jezdzic 6-8 lat zeby
    > sie to zwrocilo.
    Tak samo jak montaz inst. gazowej. Oblicznie po ilu latach
    to się zwróci.
    To jakaś norma?... Wytyczna w zakupie?
    Są ludzie którzy mają gdzieś kiedy to mu sie zwróci, on chce
    przejechać 100km za np. 30 zł a nie za 50zł, i to jest
    argument.
    --
    Krzysiek

  • 60. Data: 2010-03-16 20:44:20
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Marcin Jan napisał(a):
    > czy w takiej popierdwace nie będzie zbyt głośno od tego diesla?
    Proponuje dla ludzi ze schorzeniami słuchu na dojazdy do
    pracy Melexa LOL
    --
    Krzysiek