  • 71. Data: 2010-03-16 22:09:32
    Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Mateusz Mirski pisze:

    > O ile się nie mylę, ma też turbinę ze zmienną geometrią, w
    > przeciwieństwie do 90KM. Co nie zmienia faktu, że mamy współczesny
    > silnik, bez dwumasy CBDU.

    Doladnie tak samo jak 2.0Hdi 90KM. Nie ma dwumasy w kole zamachowym (ma
    za to w kole pasowym i na alternatorze, ale to tanie elementy). Nie ma
    turbo o zmiennej geometrii, nie ma FAP, nie ma nawet IC.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 72. Data: 2010-03-16 22:14:22
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    b...@W...gazeta.pl pisze:

    > Auto klasy B za 20kPLN z wolnossącym dieslem jest około 2kPLN droższe od
    > takiego samego z silnikiem benzynowym o podobnej mocy. Pali taki diesel
    > 1,5-2l/100km mniej, wychodzi więc, że po zrobieniu 20-25kkm koszt zakupu
    > diesla się zwraca. Czemu uważasz inaczej?
    >
    > PS Tak wiem, ze to spore uogólnienia/uśrednienia. Wziąłem do obliczeń Micrę z
    > rocznika 2005.

    Ja tam nie wiem, ale na podstawie znanych mi Clio II w użytkowaniu
    prywatnym - 1.5dci 82KM spokojnie, z wrocławskimi korkami, zamyka się w
    okolicach 6,5L/100km. A można zejść niżej.
    Żeby benzyna jeździła porównywalnie (bez kręcenia jej co chwilę do
    czerwonego pola), to trzeba wziąć 1.4 16V 98KM. Ten, w tych samych
    warunkach, ciężko zmusić do spalenia mniej niż 9,5-10L (spalanie wg
    producenta, na poziomie 8.8, to pobożne życzenie).

  • 73. Data: 2010-03-16 22:34:06
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Chevy napisał(a):
    > Argumentem dla mnie jest fakt, ze poprsotu ktos lubi diesla i nie interesuja
    > go liczby czyli ekonomia - oszczednosci. Poprostu lubi i koniec.
    Lubi sie za coś. A za co diesla sie lubi to ogólnie wiadomo.

    ps
    Zrób coś z cytowaniem, bo coś już wcześniej Ci sie skopało.
    --
    Krzysiek

  • 74. Data: 2010-03-16 22:35:39
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2010-03-16 14:52, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:
    >>
    > Dlatego jedynym wyjściem jest kupno niemiecko/amerykańskiej Corsy :)

    bosz... niemieckie auto dla kobiety.... brrrrrrr............

    M.

  • 75. Data: 2010-03-16 22:44:36
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
    > Nie zmarznie, jeśli kupi 307Hdi. Auto się nagrzewa we
    > wnętrzu cholernie szybko, głównie z racji dogrzewacza
    > montowanego seryjnie. :P
    Taki podgrzewacz można samemu zrobić, i zamontować w każdym
    aucie.
    Przerabiałem kiedyś temat osobiście. Świetna sprawa.
    --
    Krzysiek

  • 76. Data: 2010-03-17 00:20:12
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    Chevy napisał(a):
> [...]

    ps
    Zrób coś z cytowaniem, bo coś już wcześniej Ci sie skopało.

    outlooka uzywam, moze to cala sprawe tlumaczy ...

  • 77. Data: 2010-03-17 07:03:56
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    Chevy pisze:

    > outlooka uzywam, moze to cala sprawe tlumaczy ...

    To jeszcze go skonfiguruj po ludzku

    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 78. Data: 2010-03-17 08:47:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Maksimum 40 km w jedną stronę :)

    30 i to bylo pozniejdopisane

    > Lecz to nie bardzo ma znaczenie, bo tak samo w przypadku benzyny będzie
    > przez kawałek tej trasy do pracy jechać na zimnym silniku.

    zasadniczo ma to duze znaczenie, bo jakby jednorazowo robila glownie np 5 km
    to kupowanie dizla mijalo by sie z celem

  • 79. Data: 2010-03-17 09:18:12
    Od: cztery <r...@d...trzy>

    > Dojazdy do pracy Reda - Wrzeszcz, czyli 30km w jedną stronę, z czego +/-
    > połowa w korku.

    OT. Nie lepiej na tej trasie jezdzic kolejka ? Szybciej, nie stoi sie w
    korku i na pewno taniej niz samochodem.

  • 80. Data: 2010-03-17 09:21:31
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > przy 20 tys rocznie - nie ma sensu.
    > --
    W Polsce ma sens aż nadto, to nie Niemcy, nie ma podatku drogowego, ani
    plakietek z zakazami wjazdu do miast.