    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Auto dla dziewczyny - do 35-37 tys - maly kompakt
    Date: Fri, 29 Apr 2011 21:54:46 +0100
    <ipc9p8$ks4$1@inews.gazeta.pl> <1f3sh2vzaxoup$.dlg@lepper.institute.com>
    <ipca6q$mf7$1@inews.gazeta.pl> <ipcemj$9jc$1@inews.gazeta.pl>
    <ipcgac$fpj$1@inews.gazeta.pl> <ipcgua$g98$1@inews.gazeta.pl>
    <ipchpp$lb6$1@inews.gazeta.pl> <1dq9zie81oqx6$.dlg@lepper.institute.com>
    <ipci6n$mrt$1@inews.gazeta.pl> <hquozfk9vazu$.dlg@p0li.z.dialoga>
    <ipdfar$361$1@inews.gazeta.pl> <6...@p...z.dialoga>
    <ipe0pn$pca$1@inews.gazeta.pl> <d...@p...z.dialoga>
    <ipeiv1$v5u$1@node2.news.atman.pl>
    <w...@l...institute.com>
    <ipf3sh$fu1$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <ipf6rs$ivp$1@node2.news.atman.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2011 22:25:35 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

    > Jednak tutaj nie do końca się zgodzę. Auta ciut większe ale nadal małe
    > dupowoziki - 206, Clio, Fiesta i tym podobne. 206 S16, Clio Sport,
    > Fiesta ST - bardzo chętnie kupowane przez osóby, którym osiągi nie są
    > obojętne jako dupowóz (małe, dobrze się prowadzą i nie są wolne).
    > Jeszcze ciut większe - A3, 1er, Focus, Megane i ich szybsze odpowiedniki
    > - S3, 130i, Focus ST i RS, Megane Sport - nadal samochody nie za duże,
    > lecz dużo bardziej komfortowe w trasie niż w/w 1007 czy 206/Clio.
    > Sprzedają się dobrze, wybierają je ludzie, którzy chcą szybkie auto do
> [...]

    A tu się nie zgodzę. Po pierwsze definicja dupowozu do miasta - auto
    najczęściej dla kobiety, choć nie tylko, do podwiezienia dzieci do szkoły,
    zakupów do domu, załatwienia jakichś spraw oraz wożenia głównie kierowcy
    (jak już dostarczy dzieciaki). Alternatywnie dla kogoś typu serwisant
    komputerów/kas, który ma szybko i sprawnie przemieszczać osobę w postaci
    serwisanta, sztuk 1 oraz jego małą skrzynkę narzędziową.
    Wszystko to ma robić tanio, czyli tanio w zakupie, tanio w spalaniu, tanio
    w ubezpieczeniu i tanio w naprawach. Czyli podstawowe i średnie wersje.

    Wersje wypasione które podane, to po pierwsze - klasę wyżej. Rozmawialiśmy
    o popierdółkach typu Aygo, Yaris itp. 1007 jest tu już trochę na krzywy
    ryj, bo to pod spodem 206, no ale załóżmy, że 206 tu jeszcze należy.
    Wersje o których wspomniałeś, są tanim uzupełnieniem gamy, dla tych co walą
    niemca po hełmie oglądając tabele osiągów oraz jeszcze jednego typu klienta
    - bogatych i kompletnie nie mających pojęcia co kupują. Wybierają konkretny
    model bo im się podoba i jest zgrabny a następnie - jako że są bogaci -
    zamawiają najlepszy możliwy model. I później klną, że twarde, pali tyle co
    duże auto itp. (przykłady autentyczne, ten ostatni osobiście spotkałem
    kilka razy)
    Jeden i drugi typ klienta nie świadczy w zasadzie o niczym, dokąd
    rozmawiamy o klasie wspomnianego dupowozu do miasta.

    Wracając do 1007 - auto może nie jest idealne, bo ciężkie i w trochę
    bezsensownej cenie, ale wynikającej z ponadprzeciętnego wyposażenia.
    Jednak trzeba mieć zdrowo nasrane, żeby jęczeć jakie jest nieudane, bo
    jeden z 6 silników ma 17 do setki.
    Sam mając miejsce do parkowania drugiego auta oraz konieczność częstszej
    jazdy niż jeżdzę, prawdopodobnie sprawiłbym sobie jakąś lepszą wersję C1.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.