  • 1. Data: 2012-06-25 21:58:11
    Temat: Audio Return Channel - potrzebuję specjalnego kabla HDMI?
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    witam,

    Kupiłem telewizor, sprzedawca zapewniał (ale nie był wiarygodny), że
    jeśli telewizor jest 3d to musi mieć ARC.
    Mam kabel HDMI high speed i ARC nie funkcjonuje.

    Muszę mieć jakiś inny kabel (obecny ma 19 pin)?

    zdrówko,

    P.

  • 2. Data: 2012-06-25 22:18:57
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2012-06-25 21:58, Pan Piskorz napisal (a):
    > witam,
    >
    > Kupiłem telewizor, sprzedawca zapewniał (ale nie był wiarygodny), że
    > jeśli telewizor jest 3d to musi mieć ARC.

    Jeśli telewizor ma hdmi 1.4 to ma też ARC.

    > Mam kabel HDMI high speed i ARC nie funkcjonuje.

    To zadziała tylko z "cyfrowego" źródła, czyli np. z wbudowanego tunera
    dvb-t, dvb-s itd.

    > Muszę mieć jakiś inny kabel (obecny ma 19 pin)?

    Nie ma innych kabli.

  • 3. Data: 2012-06-25 22:42:15
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-06-25 22:18, [MF] PL pisze:
    > Jeśli telewizor ma hdmi 1.4 to ma też ARC.

    Nie wiem. Nigdzie nie jest napisane. W instrukcji telewizora słowa o tym
    nie ma, w instrukcji zestawu stereo - też nie. Telewizor ma jakieś 3d.
    HDMI.org zeznaje, że nie trzeba żadnego specjalnego kabla do tej
    funkcjonalności. Rozpatruję ewentualność, że kabel mój to jakiś
    uproszczony jest, bo kosztował 6,95 EUR.

    > To zadziała tylko z "cyfrowego" źródła, czyli np. z wbudowanego tunera
    > dvb-t, dvb-s itd.

    Nie działa z wbudowanego DVB-T oraz podczas dostarczania sygnały do
    drugiego wejścia HDMI.

    P.

  • 4. Data: 2012-06-25 23:12:11
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2012-06-25 22:42, Pan Piskorz napisal (a):

> [...]
    > funkcjonalności. Rozpatruję ewentualność, że kabel mój to jakiś
    > uproszczony jest, bo kosztował 6,95 EUR.

    Nie ma "uproszczonych" kabli hdmi. Są jeszcze tańsze i poprawnie działające.
    Napisz jaki masz model tego tv i amplitunera.

  • 5. Data: 2012-06-25 23:15:13
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-06-25 23:12, [MF] PL pisze:
    > jaki masz model tego tv i amplitunera.

    tv lg dm2350-pz
    i stereo yamaha mcr-755 (bcr 750).

    P.

  • 6. Data: 2012-06-26 08:13:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-25 23:12, *[MF] PL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Nie ma "uproszczonych" kabli hdmi. Są jeszcze tańsze i poprawnie
    > działające.
    > Napisz jaki masz model tego tv i amplitunera.

    I tak i nie - niektóre starsze kable magą nie mieć podłączonych pinu 14,
    ale to oznacza jedynie brak ethernetu na tym kablu.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 7. Data: 2012-06-26 09:29:54
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2012-06-25 23:15, Pan Piskorz napisal (a):

    > tv lg dm2350-pz
    > i stereo yamaha mcr-755 (bcr 750).

    Z tego co można wyczytać w sieci, to oda urządzenia powinny
    współpracować. Na Twoim miejscu zadzwoniłbym do wsparcia technicznego LG.

    O ile Yamaha jednoznacznie podaje, że ten model wspiera ARC, to
    potwierdzenie LG znalazłem tylko dla modelu DM2350D. Nie wiem czy i
    jakie różnice są pomiędzy tymi monitorami.

  • 8. Data: 2012-06-27 06:39:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > uproszczony jest, bo kosztował 6,95 EUR.

    > Nie działa z wbudowanego DVB-T oraz podczas dostarczania sygnały do

    W moim TV Samsunga ARC obsługiwany jest tylko w jednym gniazdku
    HDMI (zdaje się gniazdku #2). Mam tam podłączony DVDBD Samsunga
    po zwykłym kablu HDMI w cenie $6 USD za paczkę trzy ich sztuki :-)
    Być może i w Twoim TV też jest jedno wyróżnione gniazdo do tego...
    Tam się podłącza zestaw audio i nic innego nie ma tam sensu dla ARC.

  • 9. Data: 2012-06-28 21:44:55
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-06-27 06:39, Pszemol pisze:
    > Być może i w Twoim TV też jest jedno wyróżnione gniazdo do tego...
    > Tam się podłącza zestaw audio i nic innego nie ma tam sensu dla ARC.

    Próbowałem na obu gniazdach.
    Kabel z ethernetem też mogę kupić.
    Jednak HDMI.org zeznaje jednoznacznie, ze do tego wystarczy każdy kabel.
    P.

  • 10. Data: 2012-06-29 07:09:03
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-06-26 09:29, [MF] PL pisze:
    > Z tego co można wyczytać w sieci, to oda urządzenia powinny
    > współpracować. Na Twoim miejscu zadzwoniłbym do wsparcia technicznego LG.

    Tak sobie myślę, że może czegoś nie ustawiłem jeszcze w menu.
    Yamaha wymaga (i ustawiłem) HDMI control na ON.
    W telewizorze nie widzę w menu takiej opcji jednoznacznie oznaczonej.

    Do wsparcia technicznego LG napisałem 2x już. Raz zapytanie zignorowali,
    drugi raz napisali, że odpowiedzą wkrótce.

    Kabel to high-speed bez ethernetu.

    S.