  • 1. Data: 2012-06-22 22:14:56
    Temat: Cyfrowe zakłócenia w TVP analogowej
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Witam,
    Od kilku dni obserwuję dość spore natężenie zakłóceń "cyfrowych"
    (pikseloza, zacinanie się obrazu czy dźwięku itp) przy odbiorze z
    nadajnika analogowego. Jest to szczególnie widoczne na TVP, na innych
    nie zauważyłem. Odbieram z Katowic (Kosztowy).
    Czy u Was jest podobnie? Chodzi mi o to, czy to lokalna przypadłość, czy
    ma charakter ogólnopolski.
    A może w ten sposób zachęca się telewidzów do zakupu odbiorników DVB-T? ;-)
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2012-06-23 16:25:03
    Temat: Re: Cyfrowe zakłócenia w TVP analogowej
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:js2jo0$raf$1@polsl.pl...
    >Witam,
    >Od kilku dni obserwuję dość spore natężenie zakłóceń "cyfrowych"

    Też to kiedyś zauważyłem, ale ze św. Krzyża TVP1 i TVP2. Dodatkowo dźwięk
    był zniekształcony, trzeszczący, ale jakiś czas temu poprawili i jest OK.

  • 3. Data: 2012-06-23 17:14:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 Jun 2012 22:14:56 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Czy u Was jest podobnie? Chodzi mi o to, czy to lokalna przypadłość, czy
    > ma charakter ogólnopolski.

    A zastanowiłeś się kiedyś, jak jest przesyłany sygnał do lokalnych
    nadajników?
    Myślałeś, że gołębie w plecakach pakiety noszą?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-06-23 20:46:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > A zastanowiłeś się kiedyś, jak jest przesyłany sygnał do lokalnych
    > nadajników?

    Nie dziwi mnie (w epoce wszędobylskiej cyfryzacji) występowanie owych
    zakłóceń, tylko intensywność ich występowania. Jak się film czy mecz
    zacina co 5-10 sekund to trochę jest to denerwujące.

    > Myślałeś, że gołębie w plecakach pakiety noszą?

    Nie, ale niewykluczone, że w wiadomy sposób zanieczyszczają sygnał.
    Dzięki za naprowadzenie na właściwy (choć zas*ny) trop ;-)

  • 5. Data: 2012-06-23 21:32:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 20:46:28 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

    > Nie dziwi mnie (w epoce wszędobylskiej cyfryzacji) występowanie owych
    > zakłóceń, tylko intensywność ich występowania. Jak się film czy mecz
    > zacina co 5-10 sekund to trochę jest to denerwujące.

    Po prostu gdzieś w miejscu gdzie sygnał jest przesyłany jest burza i to
    silna. Akurat taki okres w roku jest.

  • 6. Data: 2012-06-24 04:11:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nie, ale niewykluczone, że w wiadomy sposób zanieczyszczają sygnał. Dzięki
    > za naprowadzenie na właściwy (choć zas*ny) trop ;-)

    Gdyby rolnicy zgodzili się na posłanie do Twojej stacji światłowodu
    to nie miałbyś problemów jakże typowych dla radiolinii...

  • 7. Data: 2012-06-24 06:37:10
    Od: "jur" <g...@w...pl>

    > Gdyby rolnicy zgodzili się na posłanie do Twojej stacji światłowodu
    > to nie miałbyś problemów jakże typowych dla radiolinii...

    Takie problemy występują nie przy radioliniach tylko przy przekazie
    satelitarnym.

    Jurek

  • 8. Data: 2012-06-24 08:21:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:
    > Po prostu gdzieś w miejscu gdzie sygnał jest przesyłany jest burza i to
    > silna. Akurat taki okres w roku jest.

    OK, ale to jest od kilku dni praktycznie przez cały dzień i dlatego
    zacząłem się niepokoić :-)

  • 9. Data: 2012-06-24 12:41:46
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 24.06.2012 08:21, Bartłomiej Zieliński wrote:

    > OK, ale to jest od kilku dni praktycznie przez cały dzień i dlatego
    > zacząłem się niepokoić :-)

    a może lepiej przejść na dvb-t zamiast powoływać kolejną komisję?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 10. Data: 2012-06-24 14:55:58
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > a może lepiej przejść na dvb-t zamiast powoływać kolejną komisję?

    Mam jeszcze trochę czasu na dobór odpowiedniego sprzętu. Szczerze
    mówiąc, to jak przeczytałem forum Emitela, to się załamałem - wynika, że
    dobrych i niezawodnych tunerów DVB-T po prostu nie ma, niezależnie od
    tego jaki mają napis na obudowie ;-)