  • 1. Data: 2009-01-03 07:42:45
    Temat: Audigy, głośniki 5.1 i azalia (długie)
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam (miałem) kartę dźwiękową SB Audigy SB0160 (czyli model ES).
    Po zainstalowaniu Visty w Menadżerze widać nierozpoznane urządzenie
    PCI ale sterowniki dźwięku z systemu nie dają dźwięku (z tego co
    pamiętam to na XP był dźwięk zaraz po instalce systemu).
    Postanowiłem zassać sterowniki ze strony Creativa - a tu zonk
    bo nigdzie nie ma informacji o mojej karcie. Automatyczne
    update sterowników nie działa na Viście. Więc pozostało zassanie
    ręczne - czyli sterowniki do całej rodziny Audigy/Audigy 2.
    Jednak podczas instalacji wywala komunikat, że nie mam
    takiej karty w systemie i następuje zatrzymanie instalacji.
    Jakieś pomysły co to może być ?

    Wywaliłem Audigy, odpaliłem kodek z MoBo (Gigabyte GA-P35-DS4).
    Po długich bojach z Vistą zainstalowałem poprawnie pakiet oprogramowania
    do karty. Ustawiłem rodzaj głośników na 5.1 (Creative T5400) i pojawia
    mi się infografika, z której wynika, że mam głośnik centralny, suba, dwa
    przednie i dwa boczne (?). I tu zwątpiłem - bo w 5.1 są głośniki tylne,a
    nie boczne. Dlaczego tak się dzieje ? Jedyne na co wpadłem to włączyć
    system 7.1 i odznaczyć, że nie posiadam głośników bocznych - ale to
    chyba niezbyt dobre wyjście.

    Co ciekawe ostatnio na XP z Audigy też miałem problemy z dźwiękiem z
    tylnych głośników ale byłem pewien, że to wina oprogramowania bo raz
    miałem w nich dźwięk, a raz nie.

  • 2. Data: 2009-01-03 12:52:24
    Temat: Re: Audigy, głośniki 5.1 i azalia (długie)
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 08:42, Radek D pisze:
    > przednie i dwa boczne (?). I tu zwątpiłem - bo w 5.1 są głośniki tylne,a
    > nie boczne. Dlaczego tak się dzieje ? Jedyne na co wpadłem to włączyć

    Nie. W 5.1 nie ma głośników tylnych, są głośniki otoczenia
    jedynie, które normatywnie mogą być spokojnie na wysokości
    uszu słuchających.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-01-03 13:42:56
    Od: "Dawid" <m...@n...pl>

    ze nie posiadam tylnych głośników.
    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. W 5.1 nie ma głośników tylnych, są głośniki otoczenia
    > jedynie, które normatywnie mogą być spokojnie na wysokości
    > uszu słuchających.

    Przepraszam,że zapytam, a gdzie można zobaczyć te normy?
    Po wielu latach dowiedziałem się,
    że nie posiadam tylnych głośników.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-01-03 14:03:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 14:42, Dawid pisze:
    > Przepraszam,że zapytam, a gdzie można zobaczyć te normy?
    > Po wielu latach dowiedziałem się,
    > że nie posiadam tylnych głośników.

    A tego Ci nie powiem. Powtarzam po prostu uzyskaną kiedyś
    informację (w ramach której znajdował się też ustęp, że
    Wikipedia podaje błędne informacje na temat 5.1).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-01-03 14:04:02
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 03-01-2009 o 08:42:45 Radek D <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Co ciekawe ostatnio na XP z Audigy też miałem problemy z dźwiękiem z
    > tylnych głośników ale byłem pewien, że to wina oprogramowania bo raz
    > miałem w nich dźwięk, a raz nie.

    creative ogolnie nawala ze sterami do starszych kart. jakis miesiac temu
    chcialem uaktualnic stery do poczciwego SB Audigy 2 bowiem ciagle
    pracowalem pierwotnych
    Po zainstalowaniu nowych ,dzwieku nie mialem w ogole. po kilku probach
    szlag mnie
    trafil i usunalem wszystkie stery. po czym zainstalowalem stare z bodajze
    2003
    czy 2004 ktore dostalem razem z karta czyli te co caly czas byly

    leon
    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.

  • 6. Data: 2009-01-03 14:30:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 15:04, leon pisze:
    > creative ogolnie nawala ze sterami do starszych kart. jakis miesiac temu

    Starszych? Oni się zatrzymali chyba na etapie DOSa. Już do
    NT 4.0 i tak prymitywnych kart jak SB 16 PnP nie byli w sta-
    nie napisać stabilnych, nie sprawiających problemów sterow-
    ników.

    Pomijam już to, że często ten sam model karty ma kilka róż-
    nych oznaczeń wewnętrznych i różni się tak zasadniczo, że
    wymaga zupełnie innych sterowników (vide SB 128), a do tego
    sterowniki do niektórych modeli są nie do ściągnięcia z ich
    strony i jak się straci oryginalną płytkę, to ma się problem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-01-03 16:44:41
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > A tego Ci nie powiem. Powtarzam po prostu uzyskaną kiedyś
    > informację (w ramach której znajdował się też ustęp, że
    > Wikipedia podaje błędne informacje na temat 5.1).

    Jesli chodzi o rozstawienie dla potrzeb kina domowego, to tzw. tylne
    glosniki powinny byc ustawione na wysokosci uszu/glowy sluchacza (w
    pionie). Stac po bokach skierowane w jego strone (nie bardzo za nim), moga
    ewentualnie byc cofniete nieco do tylu.
    Ten rysunek rozwieje niejasnosci:
    http://www.dolby.com/uploadedImages/en-US/Consumer/D
    olby_Technologies/5.1-speaker.gif

    Pozdrawiam
    Thomas

  • 8. Data: 2009-01-04 20:17:54
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces leon <l...@n...interia.pl> zwrócił błąd:

    > creative ogolnie nawala ze sterami do starszych kart. jakis miesiac temu
    > chcialem uaktualnic stery do poczciwego SB Audigy 2 bowiem ciagle
    > pracowalem pierwotnych

    Na ich stronie od karty laptopowej, nadal po latach uważanej za
    najlepszą (choć mało jest kompatybilnych z nią laptopów, chodzi o Audigy
    2 ZS) do niedawna wisiała informacja że wkrótce wydadzą nowe stery. W
    2006 ją powiesili. Od niedawna w zakładce kompatybilności zamiast tego
    wisi Microsoft VBScript runtime error, pewnie ktoś zwrócił im uwagę że
    się ośmieszają za bardzo jak na poważną firmę, to poprawili ;)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8