    From: Radek D <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Audigy, głośniki 5.1 i azalia (długie)
    Date: Sat, 03 Jan 2009 08:42:45 +0100

    Witam!

    Mam (miałem) kartę dźwiękową SB Audigy SB0160 (czyli model ES).
    Po zainstalowaniu Visty w Menadżerze widać nierozpoznane urządzenie
    PCI ale sterowniki dźwięku z systemu nie dają dźwięku (z tego co
    pamiętam to na XP był dźwięk zaraz po instalce systemu).
    Postanowiłem zassać sterowniki ze strony Creativa - a tu zonk
    bo nigdzie nie ma informacji o mojej karcie. Automatyczne
    update sterowników nie działa na Viście. Więc pozostało zassanie
    ręczne - czyli sterowniki do całej rodziny Audigy/Audigy 2.
    Jednak podczas instalacji wywala komunikat, że nie mam
    takiej karty w systemie i następuje zatrzymanie instalacji.
    Jakieś pomysły co to może być ?

    Wywaliłem Audigy, odpaliłem kodek z MoBo (Gigabyte GA-P35-DS4).
    Po długich bojach z Vistą zainstalowałem poprawnie pakiet oprogramowania
    do karty. Ustawiłem rodzaj głośników na 5.1 (Creative T5400) i pojawia
    mi się infografika, z której wynika, że mam głośnik centralny, suba, dwa
    przednie i dwa boczne (?). I tu zwątpiłem - bo w 5.1 są głośniki tylne,a
    nie boczne. Dlaczego tak się dzieje ? Jedyne na co wpadłem to włączyć
    system 7.1 i odznaczyć, że nie posiadam głośników bocznych - ale to
    chyba niezbyt dobre wyjście.

    Co ciekawe ostatnio na XP z Audigy też miałem problemy z dźwiękiem z
    tylnych głośników ale byłem pewien, że to wina oprogramowania bo raz
    miałem w nich dźwięk, a raz nie.