-
11. Data: 2011-03-18 13:10:24
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>
W dniu 2011-03-18 12:39, Sylwester Łazar pisze:
> Ma Pan może instrukcję serwisową do A6 3,2 FSI?
> Bardzo by mi zależało na opisie montażu napinacza.
> Głównie dlatego, że poprzedni monter wymienił cały napinacz,
> ale jednej ze śrub nie było.
> Jest po niej ślad, ale najpewniej wykręciła się z powodu zbyt słabego
> momentu.
> Jako, że była najbliżej popychacza - rozszczelnił się kanalik ciśnieniowy i
> popychacz nie miał wystarczającego ciśnienia oleju.
> Wydaje mi się, że napinacz powinno się zalać olejem przed montażem, aby nie
> doprowadzić do przeskoku łańcucha,
> podczas pierwszego odpalenia.
>
> --
> pozdrawiam
> Sylwester Łazar
> http://www.alpro.pl
> http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
> i projektowania PCB
>
Mam tylko to
http://img215.imageshack.us/img215/3886/auk32fsi003.
png
http://img138.imageshack.us/img138/8771/auk32fsi001.
png
http://img13.imageshack.us/img13/9107/auk32fsi002.pn
g
-
12. Data: 2011-03-18 13:37:30
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Dobrze by było znać także moment dokręcenia śrub M6x20 podstawy napinacza.
m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde
max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
nie radze.
zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
-
13. Data: 2011-03-18 15:16:22
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
> duzy.
>
> J.
To fakt.
Porównywałem z PSA.
Tam było tak:
1) 35 Nm
2) 70 Nm
3) +160st.
Sprawdziłem. W silniku PSA miałem śruby M12x1,5.
Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstępny moment mniejszy.
Ale kąt też trochę mniejszy.
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
-
14. Data: 2011-03-18 15:19:39
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
Super!
o to chodziło.
9 Nm.
Napinacz nie jest narysowany, ale śruby są.
Bardzo dziękuję.
Idę poczytać.
S.
-
15. Data: 2011-03-18 15:22:36
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia ?rub głowicy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 18 Mar 2011 15:16:22 +0100, Sylwester Łazar wrote:
>> to jest wstepny - a potem jeszcze mamy pol obrotu, wiec moment bedzie
>> duzy.
>To fakt.
>Porównywałem z PSA. Tam było tak:
>1) 35 Nm
>2) 70 Nm
>3) +160st.
>Sprawdziłem. W silniku PSA miałem śruby M12x1,5.
>Tutaj jest M10x1,5. Pewnie dlatego wstępny moment mniejszy.
>Ale kąt też trochę mniejszy.
Tak czy inaczej - gdzies trzeba te 0.75mm zyskac.
Nie wiem jaka tam glowica i uszczelka gruba, ale to generalnie dosc
sporo, ja bym dal nowe szpilki/sruby po operacji.
J.
-
16. Data: 2011-03-18 15:25:09
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest
naprawde
> max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
> nie radze.
> zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
Dzięki.
Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
Jeden do 35Nm, a drugi większy.
Jestem po metrologi, znam problem :-)
Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że
powinno się użyć dynamometru,
zrobił to.
Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-).
S.
-
17. Data: 2011-03-18 15:45:12
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 18 Mar 2011 15:25:09 +0100, Sylwester Łazar wrote:
>> m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest naprawde
>> max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do 210
>> nie radze. zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
>Dzięki.
>Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
>Jeden do 35Nm, a drugi większy.
>Jestem po metrologi, znam problem :-)
>Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że
>powinno się użyć dynamometru, zrobił to.
>Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-).
No ale przeciez macie zalecenia - dokrecic lekko, potem troche
mocniej, a potem i tak pol obrotu na chama nie przejmujac sie zadnymi
momentami :-)
To lapa wystarczy :-)
J.
-
18. Data: 2011-03-18 17:28:12
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>> m6 dokrecam do max 25Nm jesli wchodza w aluminium. ale to juz jest
>> naprawde
>> max i radze robic to kluczem o odpowiednim zakresie, bo takim od 25 do
>> 210
>> nie radze.
>> zazwyczaj dopycam takie sruby na 18-20. mam klucz 5-25.
> Dzięki.
> Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
> Jeden do 35Nm, a drugi większy.
hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się
odkręci - użyć kleju do gwintów?
brat
-
19. Data: 2011-03-18 20:17:04
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: "sth" <k...@l...vk>
> hmm, nie wiem czy to dobry pomysł ale może - skoro istnieje szansa że się
> odkręci - użyć kleju do gwintów?
kleju do gwintow uzywam obligatoryjnie do kazdej sruby bez wzgledu na
gdybanie czy sie odkreci czy nie. klej ma za zadanie nie tylko blokowac
srube ale rowniez zabezpieczac gwint podczas dokrecania(smarowanie).
-
20. Data: 2011-03-18 20:20:09
Temat: Re: Audi Momenty dokręcenia śrub głowicy
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Właśnie w tym celu mam dwa dynamometry.
> Jeden do 35Nm, a drugi większy.
> Jestem po metrologi, znam problem :-)
ja mam cztery. 5-25, 19-110, 40-210 i jakis jeszcze jeden do 450.
malo ktory mechanik posiada wiecej niz jeden (zazwyczaj maja te do 210)
> Swoją drogą w życiu nie spotkałem mechanika, który po zwróceniu uwagi, że
> powinno się użyć dynamometru,
> zrobił to.
> Najczęsciej coś tam opowiadają, że mają coś w łapie czy jakoś tak :-).
tak, znam te gadki. niestety smutna prawda. najbardziej rozbawia mnie
dokrecanie lozysk na chama, albo centralnej sruby walu korbowego. pozniej
lamenty ze sie ujebala sruba :)