  • 1. Data: 2010-01-25 09:07:24
    Temat: Audi A4 1.9 - rok 2001 -pytanie
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Nigdy nie jezdziłem dieslami, od wielu lat tylko benzyna,
    jednak mam możliwość zakupienia auta od znajomego
    rocznik 2001, audi A4 kombi 1.9diesel.

    Wyposarzenie raczej standardowe, ma klimatronik i komputer spalania, w
    zasadznie nic więcej, czy warto zapłacic za takieo auto 30tys?

    Ile w komisie moga mu zaproponować?

    Auto raczej w stanie dobry, raczej nie byłoby wkładu po zakupie.

    Jeśli bym się zdecydował na co zwracać uwagę, co ulega exploatacji w takich
    dieslach, o co zapytać sprzedającego odnośnie wymian częsci
    eksploatacyjnych? czy to auto jest bardzo kosztowne w utrzymaniu w
    porównaniu do opel vectra o podobnym roczniku?

    pozdrawiam i dziękuje za opinie

  • 2. Data: 2010-01-25 09:27:40
    Temat: Re: Audi A4 1.9 - rok 2001 -pytanie
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Amir pisze:

> [...]
    > eksploatacyjnych? czy to auto jest bardzo kosztowne w utrzymaniu w
    > porównaniu do opel vectra o podobnym roczniku?

    Sprawdz zawieszenie z przodu, nic nie ma prawa stukac, pukac, jest dosc
    delikatne, silnik raczej nie do zajechania (ile ma przebiegu? moze sie
    okazac, ze turbina pada), na postoju nie powinien jakos mocno trzasc ale
    to 4 cylindrowy diesel, wiec minimalnie moze, rozgrzej go i przejedzsie
    dynamiczniej ciagnac na 1 i 2 do 3,5 lub wiecej tysiecy i zobacz czy nie
    wywali bledu (zapieczone kierownice turbiny). Jak masz jakies pytania to
    pisz smialo.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 3. Data: 2010-01-25 09:38:53
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > dynamiczniej ciagnac na 1 i 2 do 3,5 lub wiecej tysiecy i zobacz czy nie
    > wywali bledu (zapieczone kierownice turbiny). Jak masz jakies pytania to

    przebieg ok 180tys, od nowosci pierwszy wlasciciel, znajomy i przebieg pewny
    w grudniu zrobił chiptuning za ok 1000zł zwiększając moc o kilka koni
    mechnicznych

    a jak cena? jest ok? warto?

  • 4. Data: 2010-01-25 09:46:54
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Wyposarzenie raczej standardowe, ma klimatronik i komputer
    > spalania, w
    > zasadznie nic więcej, czy warto zapłacic za takieo auto
    > 30tys?

    30.000 za 9-letnie auto? Chyba trochę dużo, ale może takie
    są ceny Audi...

    > Auto raczej w stanie dobry, raczej nie byłoby wkładu po
    > zakupie.

    No to jest duży atut, jeśli znajomy godny zaufania. Niemniej
    jednak ja bym się liczył że jakieś koszty niedługo się
    pojawią...

  • 5. Data: 2010-01-25 09:54:03
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Wyposarzenie raczej standardowe, ma klimatronik i komputer spalania, w
    > zasadznie nic więcej, czy warto zapłacic za takieo auto 30tys?

    Cena bardzo niedzielna.

  • 6. Data: 2010-01-25 09:59:46
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Cena bardzo niedzielna.

    tzn wysoka?, Nie warte tej ceny?

    Każda opinia mile widziana, podkreślam że auto jest z pewnych rąk inaczej
    bym na pewno nawet nie zwrocił uwagi na audi bo w tej cenie to
    mozna 5lat młodszego odpowiednika innej marki kupic, ale niepewnego na
    którego musiałbym z 5tys odłożyc na remonty :)

  • 7. Data: 2010-01-25 10:13:08
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > mozna 5lat młodszego odpowiednika innej marki kupic, ale niepewnego na
    > którego musiałbym z 5tys odłożyc na remonty :)

    Drogo bardzo ceni. Jak zejdzie do 25 tys to wtedy OK . A takie rzeczy jak
    ciptjunik nie mają znaczącego wplywu na cenę. Co najwyzej zastanawialbym się
    jak bardzo silnik dostał w dupe od jakiejś amatorskiej wpinki.

  • 8. Data: 2010-01-25 10:14:12
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Amir pisze:

    > a jak cena? jest ok? warto?

    Co do ceny, nie wiem zbytnio. Chiptuning za 1000zl? U kogo robiony? Bo
    nie znam nikogo tak taniego, jak ktos mu zrobil tani fajans to poleci
    sprzeglo, dwumas lacznie z turbina. Nie chce straszyc ani zagladac do
    kieszeni ale oszty serwisowania Audi sa wyzsze niz Opla (nie mowiac juz
    o ASO, gdzie mozesz zostawic na prawde duzo pieniedzy). A czemu znajomy
    sprzedaje? Kupuje nowe Audi czy cos? Jaka to jest wersja silnikowa? Bo
    byly dwie, 100 i 130KM. Jesli ma klimatronik i komputer (ktory pokazuje
    ile zostalo km do konca baku) to jest to totalny golas, kazde A4 to
    mialo ;) Ogolnie nie napalaj sie, auto w porownaniu do Opla zapewni duzo
    wiekszy komfort, mi sie nim fajnie jezdzi ale sa niby wady (szczegolnie
    uwypuklane przez benzynowcow tudziez "ja wole swoje V6 na LPG"), przy
    takich mrozach jak jezdzisz po malym/srednim miescie to on sie nie
    zagrzeje do 90 stopni nigdy :) jak bedziesz stal w korkach to temp.
    nawet moze opadac, dluzej sie zagrzewa niz benzyna ale za to spalanie
    bardziej mile i przewidywalne (130KM, avant, bez cipa, 20% trasa + 80%
    miasto bez kapeluszowania ale tez dzidowania na kazdych swiatlach
    wychodzi mi 6,8 [czasem mniej, czasem wiecej jak sie powsciekam ciut
    wiecej], zima samo miasto nie ma bata 7,5-8 wezmie, wyjedziesz w trasie
    spalanie od razu po rozgrzaniu spada ponizej 7l).
    A swoja droga znajomy wystawia ten samochod w necie?
    Wejdz tez na www.a4-klub.pl zarejestruj sie i zadaj w odpowiednim dziale
    pytanie, tam siedzi sporo osob, ktore (w odroznieniu od innych forum)
    nie powiedza "stary, bierz na slepo! przeciez to a4!", tylko jak cena
    bedzie za wysoka to powiedza odpusc itp itd, bo tutaj to raczej Ci w tej
    cenie zaproponuja "prawie nowa Lagune po fejsiku i dorzucisz tylko LPG",
    ewentualnie Peugeota tudziez Citroena, nie mam uprzedzen do w/w marek ;)
    po prostu czytam grupe.
    Reasumujac, samochod fajny, silnik tez ale niektore naprawy przy
    niedbalstwie i nierozpoznaniu tematu (np. wahacze z ASO - b. drogie,
    wahacze MS - b. tanie ale padaja jak muchy, zloty srodek wahacze
    Lemforder, cena umiarkowana a wytrzymuja tyle co oryginaly) moga duzo
    kosztowac.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 9. Data: 2010-01-25 10:18:35
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Inead pisze:

> [...]
    > jak ciptjunik nie mają znaczącego wplywu na cenę. Co najwyzej
    > zastanawialbym się jak bardzo silnik dostał w dupe od jakiejś

    Nie zejdzie do takiej kwoty, bo to nierealne za bardzo. Jesli tak jak
    Amir pisze jest to samochod zadbany i tylko ten gosc byl wlascicielem,
    przebieg jest realny, ksiazka serwisowa bez zastrzezen to ja bym dal z
    28 aczkolwiek jesli to taki golas to probowalbym mocno targowac. Bez
    sprawdzenia tych rzeczy nie podchodzilbym do kupna tego samochodu, bo
    mozna sie grubo przejechac.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 10. Data: 2010-01-25 10:24:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Kupuje nowe Audi czy cos? Jaka to jest wersja silnikowa? Bo
    > byly dwie, 100 i 130KM.

    130KM

> [...]
    > kapeluszowania ale tez dzidowania na kazdych swiatlach wychodzi mi 6,8
    > [czasem mniej, czasem wiecej jak sie powsciekam ciut

    Jechałem z nad morz ok 650km z klimą pokazywal komputer 5,2l/100 bez klimy
    4.9l/100
    ale jazda eco driving

    sprzedaje bo nie ma kto jezdzic ma juz nowe.

    > Wejdz tez na www.a4-klub.pl zarejestruj sie i zadaj w odpowiednim dziale
    > pytanie, tam siedzi sporo osob, ktore (w odroznieniu od innych forum)

    dzięki, tak też zrobię

    > bedzie za wysoka to powiedza odpusc itp itd, bo tutaj to raczej Ci w tej
    > cenie zaproponuja "prawie nowa Lagune po fejsiku i dorzucisz tylko LPG",
    nad tym się właśnie zastanawiam, w tej cenie mam 2006r pełne OPC

    dziękuję za sugestie
    pozdrawiam