  • Data: 2015-04-11 11:20:49
    Temat: Re: Atomowość operacji vs wieloprocesorowość
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, April 11, 2015 at 10:47:17 AM UTC+2, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    problem, niż atomowy zapis/odczyt pojedynczego słowa.

    > Nie. Sekcje krytyczne i bariery rozwiązują (również) problem widoczności i
    następstwa zdarzeń. Ten problem nie ma żadnego związku z atomowością czegokolwiek.

    > Inny przykład: przetwornik analogowo-cyfrowy (albo jakiekolwiek inne peryferium)
    produkuje wartość o długości jednego słowa. Program użytkownika czyta tą wartość -
    atomowość odczytu gwarantuje, że program zawsze widzi prawidłową wartość z jakiegoś
    zapisu z przeszłości. Natomiast sekcja krytyczna nie dość, że nie jest tu potrzebna,
    to w ogóle nie da się jej użyć.

    > To są różne problemy i dlatego istnieją dla nich różne rozwiązania.

    Albo mam zupełnie inne zdanie na ten temat, albo zupełnie inaczej
    używamy pojęć... nie wiem co się dzieje. Głupio się nie zgadzać co
    do podstaw, ale tak wygląda nasza rozmowa.