  • 1. Data: 2011-11-03 14:18:33
    Temat: Atmega.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.

    Co sadzicie o cenie tego urzadzenia:

    http://allegro.pl/plytka-evb-at16-32-atmega16-usb-ba
    scom-lcd-2x16-i1893598539.html

    Ewentualnie moze polecicie cos podobnego w innej cenie...

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-11-03 14:46:40
    Temat: Re: Atmega.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    scom-lcd-2x16-i1893598
    > 539.html
    > Ewentualnie moze polecicie cos podobnego w innej cenie...

    No niestety tyle takie płytki kosztują. Nikt tego w tysiącach sztuk nie
    klepie.

    Jeśli mogę coś doradzić to zakup zestawu ewaluacyjnego z prockiem ATMEGA644,
    ATMEGI16/32 to starsze procki i nowsze mają już inaczej rozwiązane np.
    rejestry liczników (jeden rejestr sterujący podzielony na 2 rejestry
    sterujące z większymi możliwościami), 16/32 nie mają PC-intów i kilku innych
    rzeczy, które posiadają nowe serie tych procków.

    A ogólnie to polecam nowe ATMEGI1284, posiadają m.in. 16K SRAM. Niestety
    w obudowach DIP/DIL tego (chyba) nie robią więc trzeba sobie jakieś PCB z
    przejściówką na DIP-a wykonać.

  • 3. Data: 2011-11-03 15:02:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.11.2011 15:46, schrieb Marcin Wasilewski:
> [...]
    >
    > A ogólnie to polecam nowe ATMEGI1284, posiadają m.in. 16K SRAM. Niestety
    > w obudowach DIP/DIL tego (chyba) nie robią więc trzeba sobie jakieś PCB

    A po wuja grzebać w dipach? Robisz płytkę taką, by wyprowadzić IO i
    gotowe. Teraz i tak wygodniej wszystko w SMD robić.

    Waldek

  • 4. Data: 2011-11-03 15:11:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Thursday, November 3, 2011, 4:02:46 PM, you wrote:

    [...]

    > A po wuja grzebać w dipach? Robisz płytkę taką, by wyprowadzić IO i
    > gotowe. Teraz i tak wygodniej wszystko w SMD robić.

    Nie wszystko. Układy zasilające nadal wygodniej THT.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-11-03 15:20:52
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.11.2011 16:11, schrieb RoMan Mandziejewicz:
    > Hello Waldemar,
    >
    > Thursday, November 3, 2011, 4:02:46 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie wszystko. Układy zasilające nadal wygodniej THT.

    W tym przypadku raczej hybryda. Robisz zasilacze w 100% THT? Cewki,
    transformatory, tranzystory mocy, jak coś solidniejszego. Ale resztę
    daję raczej w SMD. Tylko ja robię zasilacze raczej minimini.

    Waldek

  • 6. Data: 2011-11-03 15:44:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9hfootF807U1@mid.uni-berlin.de...

    > A po wuja grzebać w dipach? Robisz płytkę taką, by wyprowadzić IO i
    > gotowe. Teraz i tak wygodniej wszystko w SMD robić.

    Bo to wiesz... płytka do eksperytentów jest i o ile mi się to przez
    wiele miesięcy nie udało,
    o tyle jestem sobie w stanie wyobrazić, że w procku np. ktoś może upalić
    wyjścia. Chociaż ATMEGI
    dość odporne są, to pomysłowość użyszkodników też jest nieskończona.

    Po drugie jestem sobie w stanie wyobrazić, że ktoś kto zaczyna się bawić
    mikrokontrolerami na myśl o scalakach smd z rastrem 0,8 mm, czy 0,5 mm może
    dostawać gęsiej skórki.

  • 7. Data: 2011-11-03 15:46:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Thursday, November 3, 2011, 4:20:52 PM, you wrote:

    > W tym przypadku raczej hybryda. Robisz zasilacze w 100% THT? Cewki,
    > transformatory, tranzystory mocy, jak coś solidniejszego. Ale resztę
    > daję raczej w SMD. Tylko ja robię zasilacze raczej minimini.

    Ale co dajesz w SMD? Parę elementów biernych? Nawet przy zasilaczach
    małej mocy SMD jest tylko utrudnieniem życia, bo montaż w technologii
    mieszanej jest droższy niż THT.
    W zasilaczach sieciowych dochodzą jeszcze problemy z clearance i
    creepage - elementy SMD nie zapewniają bezpiecznych odstępów przy
    naszym zasilaniu :( W USA mają trochę łatwiej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-11-03 15:57:02
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 03 Nov 2011 16:02:46 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > A po wuja grzebać w dipach? Robisz płytkę taką, by wyprowadzić IO i
    > gotowe. Teraz i tak wygodniej wszystko w SMD robić.
    >
    > Waldek

    Jak sie cos robi jednorazowo, na sprzedaz, to moze i tak.
    Ten zakup ma byc do zabawy.

  • 9. Data: 2011-11-04 07:23:51
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Dnia Thu, 03 Nov 2011 16:02:46 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):
    > Jak sie cos robi jednorazowo, na sprzedaz, to moze i tak.
    > Ten zakup ma byc do zabawy.
    Więc wydaje mi się, że powinna być możliwość podłączenia różnych mikroprocesorów
    (kilka podstawek na płytce lub przejściówki)
    Bardziej odpowiadają mi ATB ze strony http://atnel.pl
    lub np. ZL10AVR ze strony avt.

  • 10. Data: 2011-11-05 14:04:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-03 16:57, Jacek pisze:

    > Jak sie cos robi jednorazowo, na sprzedaz, to moze i tak.
    > Ten zakup ma byc do zabawy.

    Jak do zabawy to kup sobie jakieś Arduino albo jego klona, np AVTduino w
    sklepie AVT:
    http://sklep.avt.pl/c/pl/38_1277/1/1/0/long/avtduino
    .html

    Jest do tego dużo dodatkowych modułów i są do nich biblioteki. Jak ci
    się znudzi to przeskoczysz na ARMduino i moduły będą pasować. Drogi,
    duży zestaw uruchomieniowy jest trochę bez sensu. Nie nadaje się za
    bardzo jako płytka z gotową aplikacją. Nawet hobbystyczną. Gdy nauczysz
    się pisać program obsługujący miganie ledem, zrobisz taki który
    wyświetli na wyświetlaczu temperaturę z czujnika i2c. I to wszystko.
    Zestaw powędruje do szuflady a będziesz szukał czegoś bardziej
    odpowiedniego do zadania jakie będziesz chciał zrealizować, albo sam
    zaprojektujesz płytkę. A z zestawu kiedyś wylutujesz parę części za
    kilkanaście złotych albo spróbujesz go sprzedać.

    --
    pozdrawiam
    MD