  • 1. Data: 2002-10-23 13:37:08
    Temat: Atak na kluczowe serwery internetu
    Od: "Wooz" <w...@b...plSPAM>

    http://www.cnn.com/2002/TECH/internet/10/23/internet
    .attack.ap/

    Moze ktos zna jakies konkrety ?

  • 2. Data: 2002-10-24 06:16:51
    Temat: Re: Atak na kluczowe serwery internetu
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Wooz" <w...@b...plSPAM> writes:

    > http://www.cnn.com/2002/TECH/internet/10/23/internet
    .attack.ap/

    > Moze ktos zna jakies konkrety ?

    Nie wiem nic poza tym, czego się domyśliłem czytając artykuł (niestety
    nie mogę napisać "poza tym, co przeczytałem").

    "13 kluczowych serwerów" to niewątpliwie to:
    $ host -t ns .
    name server K.ROOT-SERVERS.NET.
    name server L.ROOT-SERVERS.NET.
    name server M.ROOT-SERVERS.NET.
    name server I.ROOT-SERVERS.NET.
    name server E.ROOT-SERVERS.NET.
    name server D.ROOT-SERVERS.NET.
    name server A.ROOT-SERVERS.NET.
    name server H.ROOT-SERVERS.NET.
    name server C.ROOT-SERVERS.NET.
    name server G.ROOT-SERVERS.NET.
    name server F.ROOT-SERVERS.NET.
    name server B.ROOT-SERVERS.NET.
    name server J.ROOT-SERVERS.NET.

    A już absolutnie genialne jest to: "Monday's attack wasn't more
    disruptive because many Internet providers and large corporations and
    organizations routinely store, or "cache," popular Web directory
    information for better performance."

    Widać, że ten dziennikarzyna słyszał kiedyś o czymś takim jak
    w3cache, więc czuł się kompetentny napisać artykuł o dnsie :-)))

    Jacek

  • 3. Data: 2002-10-24 06:18:13
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > http://www.cnn.com/2002/TECH/internet/10/23/internet
    .attack.ap/

    > Moze ktos zna jakies konkrety ?

    Za www.vagla.pl

    Jesli chodzi o prawo zwiazane z internetem: wczoraj mial miejsce najwiekszy
    jak do tej pory w historii atak na to, co azywamy internetem. Zaatakowano
    13 serwerow, ktore obsluguja system nazw domenowych. System przetrwal,
    chociaz 8 maszyn nie wytrzymalo ataku. Gdyby atak sie powiodl - internet
    przestalby istniec na okolo tygodnia (jak sadze), a strat nie probowalbym
    oszacowac. Przestalyby dzialac witryny internetowe, banki elektroniczne,
    gieldy, (ZUS?), etc.. To nowy wymiar tego typu atakow. W komentarzach na
    temat tego wydarzenia powraca jedno okreslenie: terroryzm.

    M.

  • 4. Data: 2002-10-24 06:18:18
    Od: crazy bejbi <U...@t...pl>

    Wooz napisał:

    > http://www.cnn.com/2002/TECH/internet/10/23/internet
    .attack.ap/

    > Moze ktos zna jakies konkrety ?

    też:
    http://online.securityfocus.com/news/1413

    Wojtek
    :wq

  • 5. Data: 2002-10-24 09:26:37
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Jacek Zapala" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "13 kluczowych serwerów" to niewątpliwie to:
    > $ host -t ns .
    > name server K.ROOT-SERVERS.NET.
    ..
    ..
> [...]
    >
    > Widać, że ten dziennikarzyna słyszał kiedyś o czymś takim jak
    > w3cache, więc czuł się kompetentny napisać artykuł o dnsie :-)))

    Nie nie jest on absolutnie bez racji.
    Np .pl warto miec do tego dopisane nawet jak jest
    sie siecia osiedlowa.
    Jak lacznosc z calej Polski do rootserverow
    padnie to w obrebie .pl bedzie chodzic.

    P/

  • 6. Data: 2002-10-24 09:26:46
    Od: crazy bejbi <b...@t...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    teraz to wszystkie serwisy będą się prześcigaćw wywiadach z
    przedstawicielami firm, któe będą mówiły, że owszem atak był, ale to nie
    nasz serwer :-)

    za http://www.nwfusion.com/ :

    A spokeswoman for Microsoft's MSN Internet service Tuesday said it had
    not noticed any slowdown in traffic.

    nie zauważyli ?
    no cóż ...

    VeriSign said it's two root servers kept working during the incident.
    "VeriSign expects that these sort of attacks will happen, and VeriSign
    was prepared," O'Shaughnessy said.

    w innej gazecie czytałem, że właśnie VeriSign zarządzał dwoma tymi,
    które padły ... i że po godzinie je postawili spowrotem ... ale jak
    oficjalnie mówią, że nie ICH serwery ...

    ciekawe czy wszyscy zarządzający root-serverami potwierdzą, że padło 9 z
    13 ale właśnie nie ICH :-)

    Wojtek

    --
    ***katalog polskich zasobów Linuksa ** http://www.linuxindex.pl ******
    ******************

  • 7. Data: 2002-10-24 09:26:54
    Od: crazy bejbi <b...@t...pl>

    Jacek Zapala wrote:

    > Widać, że ten dziennikarzyna słyszał kiedyś o czymś takim jak
    > w3cache, więc czuł się kompetentny napisać artykuł o dnsie :-)))

    routinely store, or "cache," popular Web directory
    information for better performance

    może mu chodziło, o to, że DNS-y też w pewien sposób cache'ują
    zawartości weba (a w każym razie informacje o które chodziło w ataku)
    przecież działa mnóstwo cache-DNS ... które przez jakiś czas przetrwają
    o ile nie byłoby nowych zapytań o strony "nieskeszowane"

    Wojtek
    :wq

  • 8. Data: 2002-10-24 09:27:18
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> wrote:
    > Gdyby atak sie powiodl - internet
    > przestalby istniec na okolo tygodnia (jak sadze)

    No żesz do cholery, na jakiej niby podstawie? Gdyby wszystkie root
    ns zostały z sukcesem zaatakowane, to nie działałoby podczas ataku.
    Acz to też nie jest "internet by przestał istnieć". Luudzie.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 9. Data: 2002-10-24 09:27:37
    Od: Adam Gasiorski <a...@f...interia.pl>

> [...]
    > oszacowac. Przestalyby dzialac witryny internetowe, banki elektroniczne,

    Moze czas zaczac pamietac adres IP ? Tak jak nr telefonu...

    AG

  • 10. Data: 2002-10-24 09:48:28
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Adam Gasiorski na pl.internet.polip:

    > Moze czas zaczac pamietac adres IP ? Tak jak nr telefonu...

    A nie pamiętasz?