  • 1. Data: 2002-10-22 06:51:07
    Temat: 4 x DSL
    Od: "Marek Królikowski" <a...@w...edu.pl>

    Witam
    Czy ktos probowal kiedys polaczyc 4 DSLe ze Soba ?
    Mam zamiar kupic 4 lacza DSL - 1 MBps w jedna strone 256kbit w druga
    strone... co w sumie daje jesl ida sie zlaczyc 4 MBps w jedna strone i 1MBps
    w 2 strone...
    Czy da sie polaczyc ze Soba ? Mowie tutaj o usludze TPSA -
    http://www.internetdsl.pl/index.php?id=3
    Jesli komus sie udalo prosze bardzo o kontakt.
    Dziekuje.

    Marek Królikowski
    Administrator Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Technicznej w Legionowie
    email: a...@w...edu.pl
    www: http://www.wset.edu.pl

  • 2. Data: 2002-10-22 10:36:02
    Temat: Re: 4 x DSL
    Od: G...@f...onet.pl

    On Tue, 22 Oct 2002 06:51:07 +0000 (UTC) I had a dream that Marek Królikowski
    <a...@w...edu.pl> wrote:
> [...]
    >Czy da sie polaczyc ze Soba ? Mowie tutaj o usludze TPSA -
    >http://www.internetdsl.pl/index.php?id=3
    >Jesli komus sie udalo prosze bardzo o kontakt.

    Też o tym myślałem. Na razie wymyśliłem tylko tyle, że można mieć cztery
    squidy, każdy korzystający z innego łącza i jakoś balansować ruch między
    nimi. Albo np. z czterech łączy trzy obsługują squidy, a ostatnie robi
    za maskaradę.

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 3. Data: 2002-10-22 12:45:21
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

> [...]
    > Czy da sie polaczyc ze Soba ? Mowie tutaj o usludze TPSA -
    > http://www.internetdsl.pl/index.php?id=3
    > Jesli komus sie udalo prosze bardzo o kontakt.

    ogolnie sie da, ale tpsa tego nie zrobi. Wogole to mogli by za te cene
    wlaczyc 4/1Mb na jednym modemie, no ale oni sa niereformowalni.

    Jedyne co mi do glowy przychodzi to proxy z load balancingiem i NAT ktory
    podzieli userow na te 4 lacza.

    Marcin

  • 4. Data: 2002-10-22 12:45:26
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    "Marek Królikowski" <a...@w...edu.pl> wrote in

> [...]
    > 1MBps w 2 strone...
    > Czy da sie polaczyc ze Soba ? Mowie tutaj o usludze TPSA -

    da sie , ale agregacje bedziesz musial przeprowadzic u siebie , TPsa nigdy
    , ale to przenigdy ci takiego prezentu nie sprawi :D , transparent proxy i
    kombinujesz z load balancingiem

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod [692-95-30-05 tylko SMS]
    http://kiti.pulse.pdi.net/qv30/masta.jpg :P

  • 5. Data: 2002-10-22 12:45:49
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > squidy, każdy korzystający z innego łącza i jakoś balansować ruch między
    > nimi. Albo np. z czterech łączy trzy obsługują squidy, a ostatnie robi
    A myśleliście o routerach z RIP 2? Czy to jest w ogóle jakieś rozwiązanie?

  • 6. Data: 2002-10-22 13:24:00
    Od: G...@f...onet.pl

    On Tue, 22 Oct 2002 12:45:49 +0000 (UTC) I had a dream that Marcin Bójko
    <b...@p...gazeta.pl> wrote:
    >A myśleliście o routerach z RIP 2? Czy to jest w ogóle jakieś rozwiązanie?

    Bueheheh, myślisz, że tepsa pozwoli, by ich rutery z ruterami taniego
    klienta gadały po ripie? :)
    Jedyny protokół dynamiczny, jaki wchodzi w grę, to BGP ;-)

  • 7. Data: 2002-10-22 19:19:08
    Od: "Olek" <o...@p...onet.pl>

    Marcin Kuczera <m...@n...net> napisał:

    > ogolnie sie da, ale tpsa tego nie zrobi. Wogole to mogli by za te cene
    > wlaczyc 4/1Mb na jednym modemie, no ale oni sa niereformowalni.

    Gdzieś czytałem, że maksymalny up kończy się nieco ponad 600kbps
    na tym sprzęcie, ale ja się nie znam ;)
    --
    Olek =============================
    W nagłówku jest adres antyspamowy.

  • 8. Data: 2002-10-23 13:37:24
    Od: "adam" <a...@w...zgierz.pl.no-spam>

> [...]
    > Czy da sie polaczyc ze Soba ? Mowie tutaj o usludze TPSA -
    > http://www.internetdsl.pl/index.php?id=3
    > Jesli komus sie udalo prosze bardzo o kontakt.

    Tak, jest to zrobienia i dziala - ale:
    - w zasadzie dziala nie wiele lepiej niz na jednym laczu
    - zbyt duze koszty w stosunku do uzyskanego efektu

    A.

  • 9. Data: 2002-10-23 13:38:28
    Od: "Moon" <r...@p...onet.pl>

    > Gdzieś czytałem, że maksymalny up kończy się nieco ponad 600kbps
    > na tym sprzęcie, ale ja się nie znam ;)

    do 900 kbps prawie na każdym modemie ADSL

  • 10. Data: 2002-10-24 06:17:35
    Od: "Krzysztof Kubicki" <q...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego Moon napisal(a):

    > do 900 kbps prawie na każdym modemie ADSL

    Chyba nie. ADSL przewiduje 6Mbit downstream i 576kbit upstream.

    Pozdrawiam
    Krzysiek