  • 1. Data: 2009-09-25 19:02:25
    Temat: Asus P5K Deluxe - problem z wyłączaniem komputera
    Od: "Klaudiusz" <K...@p...onet.pl>

    Witam,
    wczoraj podczas uruchamiania komputera BIOS wrócił do swoich fabrycznych
    ustawień, łącznie z datą 2002.01.01. Poustawiałem więc wszystko jak należy,
    ale od tego momentu jest pewien problem: gdy zamykam system, komputer się
    wyłącza, chwila ciszy i później znowu zaczyna sie uruchamiać. Podejrzewam,
    że to jakieś ustawienie BIOSU-u, ale przepatrzyłem wszystkie ustawienia i
    żadne mi nie pasowało do takiego zachowania. Czy ktoś z Was miał może
    podobną sytuację i mógłby cokolwiek podpowiedzieć? Pojawiło się to równiutko
    po restarcie BIOS-u, więc z tym to skojarzyłem.

    Konfiguracja: Asus P5K Deluxe + C2D E6750 + 2GB RAM Kingstone 800MHz +
    GForce 8500GT.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-25 19:10:50
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    Klaudiusz wrote:
> [...]
    > zaczyna sie uruchamiać. Podejrzewam, że to jakieś ustawienie BIOSU-u,
    > ale przepatrzyłem wszystkie ustawienia i żadne mi nie pasowało do

    Bateria ?

    KZ

  • 3. Data: 2009-09-26 07:16:40
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > Konfiguracja: Asus P5K Deluxe + C2D E6750 + 2GB RAM Kingstone 800MHz +
    > GForce 8500GT.

    Niestety to już kolejny Asus który zżera baterie, ja wymieniłem z tego
    powodu na gwarancji 2 płyty, nie sądzę aby RTC nagle zaczynał brać więcej
    prądu, podejrzewam że kondensatory w okolicy baterii mają dużą upływność,
    ale ze względu na gwarancję nie próbowałem tego sam zmieniać. Wielowarstwowe
    płyty dość dobrze odbierają ciepło i wylutowanie kondensatora może być dla
    niewprawnej osoby kłopotliwe, ale słyszałem że niektórzy stosują półśrodek
    polegający na udcięciu kondensatora szczypcami na wysokości kilku mm nad
    płytą a następnie przylutowanie kondensatora do wystających końcówek po
    starym.
    Piotr
    Ps. oczywiście baterię wyciągamy przed takimi pracami i spisujemy
    wcześniejsze ustawienia BIOS :)

  • 4. Data: 2009-09-26 10:55:48
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Niestety to już kolejny Asus który zżera baterie, ja wymieniłem z tego
    > powodu na gwarancji 2 płyty, nie sądzę aby RTC nagle zaczynał brać więcej

    czasami podłączam do takiej płyty 2x R14 alkaliczne. Niech próbuje to
    zeżreć. R6 też powinno potrzymać dłużej.

  • 5. Data: 2009-09-27 02:20:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-26 09:16:40 +0200, "PP" <p...@p...onet.pl> said:

    > Niestety to już kolejny Asus który zżera baterie, ja wymieniłem z tego
    > powodu na gwarancji 2 płyty,

    Tak się może głupio spytam - a sprawdzałeś na innej baterii? Bo może po
    prostu te włożone fabrycznie były jakieś kiepskie?

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-09-27 07:25:07
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > Tak się może głupio spytam - a sprawdzałeś na innej baterii? Bo może po
    > prostu te włożone fabrycznie były jakieś kiepskie?

    Sprawdzałem, pobierały za dużo, nową baterię zżerało w tydzień, dopóki
    komputer był w standby to zjawisko nie było zauważalne, ale wyjechałem na
    chwilkę i wyciągnąłem kabel z zasilania po czym nastąpiło skasowanie daty.
    Dostawca płyt nie protestował z wymianą więc chyba coś było na rzeczy.
    Piotr