  • 1. Data: 2009-09-25 09:19:17
    Temat: Problem przy uruchamianiu zasilacza
    Od: piecia aka dracorp <x...@o...pl>

    Witam
    Głowy nie dam czy nie lepiej było by puścić tego posta na
    pl.misc.elektronika ale zobaczymy.
    Mam stary ale nie aż tak bardzo zasilacz do komputera 300W(model i firma
    teraz niedostępna, nie mam go pod ręką).
    Problem jest z uruchomieniem zasilacza. Jeśli zasilanie dopiero co się do
    niego podepnie to niestety nie można go załączyć. Wciskając przycisk
    Power na obudowie słychać 1s rozruch, potem pisk z głośnikczka i się
    wyłącza. Trzeba trochę poczekać kilka-kilkanaście minut. Po każdym takim
    włączeniu aby go wyłączyć należy dłużej przytrzymać przycisk Power.
    Po odczekaniu odpowiedniego czasu, można go załączyć ale dopiero za
    drugim razem. Za pierwszym razem słychać z głośniczka takie ciche ijo-
    ijo... cichsze niż te które jest odpowiedzialne za zgłaszanie różnorakich
    błędów(brak ramu, brak karty graficznej itp).
    I dopiero teraz można go włączyć.

    Wizualnie zasilacz wewnątrz wygląda w porządku. Akumulatory nie są
    spuchnięte(nie wykluczam wyschnięcia), nie widać aby było coś nadpalone,
    nic nie czuć. Fakt że zasilacz był załączany ze 2-3 razy bez obciążenia.

    Jakaś rada coś może być nie tak z nim.

    ps.Uprzedzając pytania o kupno nowego zasilacza, aktualnie zakupiłem nowy
    komputer i na razie wolałbym nie dokładać na nowy zasilacz. A używany
    wolałbym na razie nie kupować.

    --
    piecia aka dracorp

  • 2. Data: 2009-09-25 09:56:43
    Temat: Re: Problem przy uruchamianiu zasilacza
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    piecia aka dracorp jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej
    pradawnymi runami na koźlej skórze:

> [...]
    > ps.Uprzedzając pytania o kupno nowego zasilacza, aktualnie zakupiłem nowy
    > komputer i na razie wolałbym nie dokładać na nowy zasilacz.

    zaraz, kupiłeś nowy komputer i podłączasz go do starożytnego zasilacza z
    nalepką 300W, który daje pewnie 150W, nie mówiąc o stabilności napięć i
    dziwisz się, że nie działa? jaką konfigurację chcesz żeby pociągnął? w
    momencie startu jest maksymalny pobór mocy.

    BTW wiesz, że to może się skończyć koniecznoscią dokładania na drugi
    nowy komputer?

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 3. Data: 2009-09-25 10:53:26
    Od: "Remek" <a...@n...pl>

    Użytkownik "piecia aka dracorp" napisał:

> [...]
    > Po odczekaniu odpowiedniego czasu, można go załączyć ale dopiero za
    > drugim razem. Za pierwszym razem słychać z głośniczka takie ciche ijo-

    Spróbuj jeszcze kilka razy, a następnie wyrzuć wszystko na smietnik i kup
    nowy, kompletny sprzęt. Paranoja. Masz coś w rodzju mózgu w czaszce?

    Remek

  • 4. Data: 2009-09-25 11:41:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "piecia aka dracorp" <x...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > ps.Uprzedzając pytania o kupno nowego zasilacza, aktualnie zakupiłem nowy
    > komputer i na razie wolałbym nie dokładać na nowy zasilacz.

    Ile wydałeś na ten komputer?

  • 5. Data: 2009-09-25 12:41:10
    Od: piecia aka dracorp <x...@o...pl>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 11:56:43 +0200, Szarlih napisał(a):

> [...]
    > momencie startu jest maksymalny pobór mocy.
    >
    > BTW wiesz, że to może się skończyć koniecznoscią dokładania na drugi
    Ej gdzie ja napisałem że używam starego zasilacza do nowego kompa. O
    nowym kompie wspomniałem tylko żeby uprzedzić fakty że na razie nie chcę
    kupować nowy sprawny zasilacz.

    --
    piecia aka dracorp

  • 6. Data: 2009-09-25 12:45:08
    Od: piecia aka dracorp <x...@o...pl>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 12:53:26 +0200, Remek napisał(a):

    > Spróbuj jeszcze kilka razy, a następnie wyrzuć wszystko na smietnik i
    > kup nowy, kompletny sprzęt. Paranoja. Masz coś w rodzju mózgu w czaszce?
    >
    > Remek
    No ja mam ale jak tam u was z czytaniem? Gdzie wyście doczytali że używam
    stary zasilacz w nowym kompie.
    Nowy komp swoją drogą ma nowy zasilacz. Ze starym chcę po prostu coś
    zrobić. W sumie działa ale start ma wolny.
    Napięcia na nim mierzyłem, niestety gdzieś mi kartkę wsiąkło. Napięcia
    wiele nie odbiegały od nominalnych. Ale mierzyłem je przy nie obciążanym
    komputerze.

    --
    piecia aka dracorp

  • 7. Data: 2009-12-06 18:45:32
    Od: piecia aka dracorp <x...@w...pl>

    Zapomniałem wcześniej napisać. Wymiana elektrolitów pomogła.

    --
    piecia aka dracorp