  • Data: 2013-07-18 03:30:24
    Temat: Re: Asus GeForceGT640
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:31:29 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

    > W tym samym takcie przesyła się tę samą szerokość słowa. Równolegle. Wprost
    > proporcjonalnie. Pamięć jest prostym chipem.
    >
    > Róznica w samych DDR (3 cyz 5) też, ale ja już nie ogarniam

    Chyba nie do końca, ale niech mnie ktoś bardziej techniczny poprawi. W
    każdym razie - AFAIR - przepustowość pamięci DDR w stosunku do tzw.
    klasycznych SDRAM wzrosła dwukrotnie. Zmieniła się szerokość szyny danych?
    Nie. Dane są przesyłane na rosnącym i opadającym zboczu sygnału - odmiennie
    od SDRAM, gdzie dane transmitowane były tylko na rosnącym zboczu sygnału.

    Dla rzeczywistej przepustowości podsystemu pamięci trzeba brać pod uwagę
    - rodzaj stosowanych pamięci
    - taktowanie pamięci
    - szerokość szyny danych

    Teoretycznie, odpowiednio wysoko taktowane GDDR3 przy 256-bitowej szynie
    danych są w stanie mieć tą samą wydajność, co niżej taktowane GDDR5 przy
    szynie danych o szerokości 128-bitów. Teoretycznie, gdyż wchodzą tu już
    ograniczenia technologiczne. Podobnie, jak teoretycznie możemy zakładać, że
    SDRAM z rzeczywistym taktowaniem 200 MHz miałyby tą samą przepustowość co
    DDR przy rzeczywistych 100MHz.

    Jeżeli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi. :)

    [ Toast: Za alkohol, przyczynę i rozwiązanie wszystkich problemów na ]
    [ świecie. (Homer Simpson) ]