  • 1. Data: 2011-04-05 11:21:38
    Temat: Astra I 1.7 td - jaki to silnik
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Jaki to jest silnik, isuzu czy oplowski?
    http://photos04.otomoto.pl/photos/original/C17/85/59
    /C17855931_8.jpg

    autko http://tinyurl.com/62sfx5a
    http://otomoto.pl/opel-astra-1-7-td-isuzu-zadbany-C1
    7855931.html#description

    Chcialbym nim zrobic 80-100 kkm przez najblizsze 4-5 lat. Na jakie
    naprawy/wydatki mam sie nastawic. Co sprawdzic przed zakupem?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2011-04-05 11:47:55
    Temat: Re: Astra I 1.7 td - jaki to silnik
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 5 Kwi, 11:21, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Chcialbym nim zrobic 80-100 kkm przez najblizsze 4-5 lat. Na jakie
    > naprawy/wydatki mam sie nastawic. Co sprawdzic przed zakupem?

    Tfu, zapomnij o tym g...
    Nie widzisz że to konstrukcja Opla ?? góra skonstruowana identycznie
    jak w benzyniakach.

    Awaryjna jednostka, praktycznie nie napędzająca tej budy :)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Sprzedający chyba w życiu silnika Isuzu na oczy nie widział.

    Przejście na isuzu też nie jest takie proste jak by się wydawało,
    silniki mają mocowania w zupełnie innych miejscach i trzeba by
    przespawywać.

  • 3. Data: 2011-04-05 11:57:43
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-04-05 11:21, ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
    >

    > Chcialbym nim zrobic 80-100 kkm przez najblizsze 4-5 lat. Na jakie
    > naprawy/wydatki mam sie nastawic. Co sprawdzic przed zakupem?

    To jest silnik OPLA. Nie za dobry, choć ja w mojej poprzedniej asterce
    miałem 1,7D też oplowski silnik i specjalnie nie narzekałem. Straszny
    muł (tez TD też nie jest specjalnie szybszy), awarii nie miałem żadnej,
    palił znośne ilości paliwa (na trasie nieco ponad 5 litrów, w mieście do
    7 litrów). Słabo odpalał zimą (nowe aku, nowe świece, zregenerowany
    rozrusznik, kompresja prawie że książkowa) a i tak słabo kręcił. Moja
    kobitka ma w Corsie B silnik Isuzu co prawda 1,5 D i silnik chodzi o
    niebo lepiej. Odpala od strzała, pracuje bardziej miękko. Najprościej
    silnik ISUZU od Hopla odróżnić tym, że ISUZU z przodu mają kolektor
    wydechowy, a świecę są od góry za pokrywą zaworów (od strony grodzi).
    Wygląda to tak jakbyś silnik opla odwrócił o 180stopni.

    tu masz przykładową aukcje z astra z silnikiem isuzu
    http://otomoto.pl/opel-astra-1-7-td-isuzu-diesel-alu
    felgi-C18189095.html

    Aukcja nie moją, nie mam z nią nic wspólnego...

  • 4. Data: 2011-04-05 13:34:23
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Chcialbym nim zrobic 80-100 kkm przez najblizsze 4-5 lat. Na jakie
    > naprawy/wydatki mam sie nastawic. Co sprawdzic przed zakupem?

    Pare uwag z mojej strony jako uzytkownika takiego samochodu.
    Po pierwsze to cena tego z linku jest wysoka. Ja swoj sprzedalem w zeszlym
    roku za 4800 zl z drugim kompletem opon na felgach. Byl to rocznik '96 wiec
    mial tyle lat co ten z linku teraz. Przebieg byl mniejszy, a stan naprawde
    przyzwoity. Zainteresowanie bylo male, sprzedawalem chyba ze 3 miesiace i
    ciezko by bylo wziac cos ponad 5 tysiecy, o kwocie 6700 nie wspominajac.
    Co do silnika to potwierdzam, ze byl mulowaty, ale mozna sie przyzwyczaic.
    Na pewno nie da sie poszalec. Jesli chodzi o awaryjnosc silnika to przez 11
    lat eksploatacji bez problemow. Odpalanie w zimie przy temperaturach
    ponizej -10 stopni utrudnione mimo nowych swiec, akumulatora itp.

    Pozdrawiam

    DJ

  • 5. Data: 2011-04-05 13:49:47
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    wrote:
> [...]
    >
    > Chcialbym nim zrobic 80-100 kkm przez najblizsze 4-5 lat. Na jakie
    > naprawy/wydatki mam sie nastawic. Co sprawdzic przed zakupem?

    Aha - pytasz co sprawdzić przed zakupem - samochód ma chłodnicę oleju
    przed chłodnicą wody - do niej puszczona oliwa przewoadmi
    ciśnieniowymi gumowymi - sprawdzić ich stan, czy nie są poparciałe,
    czy nie poprzecierane o "sanki" jeśli wcześniej jakiś rzeźnik wyjmował
    silnik i nie umocował ich to od drgań potrafią się przetrzeć - i wtedy
    całe ciśnienie oleju bezpośrednio z pompy idzie pod samochód na drogę
    - czym to grozi nie muszę chyba tłumaczyć.

    Silnik cholernie trudno właściwie wyregulować, przeważnie żeby zapalił
    trzeba je trochę pokręcić - nieważne czy ciepły czy zimny ;)

    Nie wiem czy za te pieniądze nie było by dla Ciebie lepiej żebyś
    poszukał naprawdę jakiegoś ISUZU :) przynajmniej jako tako będzie się
    to poruszało - i nie będziesz miał problemów z rozruchem.

    Egzemplarz z którym miałem doczynienia, zanim wyzionął ducha przez
    upust oleju na drogę spalał wszystko co mu się wlewało, włącznie z
    rzepakowym z biedronki.

    Pozdrawiam.

    PS:
    Kombiakiem wyprzedzanie Tira trzeba było przeprowadzać przy duuuuuużej
    odległości od tego co jechał z naprzeciwka :)

  • 6. Data: 2011-04-05 14:49:56
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    e.googlegroups.com...
    wrote:

    > Egzemplarz z którym miałem doczynienia, zanim wyzionął ducha przez
    > upust oleju na drogę spalał wszystko co mu się wlewało, włącznie z
    > rzepakowym z biedronki.

    ile km przejechales z tym silnikiem?
    Piszesz, ze awaryjny, co sie psulo?

    PS. Dzieki wszystkim za odzew.

    --
    pozdr Z.

  • 7. Data: 2011-04-05 21:54:01
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-04-05 14:49, ATZ Rzeszow pisze:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > ile km przejechales z tym silnikiem?
    > Piszesz, ze awaryjny, co sie psulo?
    >
    > PS. Dzieki wszystkim za odzew.

    Co się psuło ?? nie ja jeździłem tylko mój brat.
    Zajeździł 2 sztuki 1,7DTL - bo takie oznaczenie ma ten motor.

    Pierwszy raz zatarł dziada bo przewód ciśnieniowy przetarł się o sanki.

    Kupił drugi motor - z anglika, chodził całkiem ładnie.
    Nie wiem co mu było, ale wydarł pół szerokości paska rozrządu, po czym
    resztka spadła z kół i połamało dźwigienki zaworowe - w sumie zrobił tak
    2 razy, za drugim razem - przy rozbiórce ukręcił śrubę od rolki
    prowadzącej pasek rozrządu i wyjęliśmy dziada, po czym nigdy go więcej
    nie wsadziliśmy.
    Sprzedał tak jak stało z silnikiem obok.

    Generalnie wiecznie to miało problemy z odpalaniem, nie jeździło tylko
    się toczyło.

    Porównanie uruchamiania golfa 3 tdi, a tego wynalazku to niebo i ziemia,
    golf odpala przy 1 obrocie wału, a tu trzeba było nieźle kręcić żeby
    odpalił. Kombinowaliśmy z różnymi ustawieniami pompy, nic to nie dawało.
    Ten typ tak miał ;)

    Co ciekawe jak miał jeszcze pierwszy silnik, to ożywiałem go przy ~ -20
    z niesprawnymi świecami żarowymi (przekaźnik był rąbnięty) ożywianie
    trwało z 10 minut odpalał za 15tym kręceniem, ale odpalał wydając przy
    tym kłęby czarnego dymu z wydechu :)

    Pozdrawiam !