  • 21. Data: 2013-10-09 23:00:04
    Temat: Re: Artykul o rynku tabletow w Polsce
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2013-10-08 11:34, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Te z biedronki nie mają bebechów porównywalnych z tym, co się zaczyna od
    > 600zł. Ekran oporowy zamiast pojemnościowego z obsługą multitouch

    Wybacz, ale nawet Lark jakiś w promocji w Auchan za 99zł nie ma
    oporowego. Te to chyba jeszcze tylko w nawigacjach są. Tak więc az tak
    źle nie jest.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O

  • 22. Data: 2013-10-10 02:25:04
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    > To nie do końca tak z tym snobizmem.
    > Są ludzie dla ktorych wybór produktów Apple jest podyktowany potrzebą i
    > to jest ok. Co innego ludzie ktorzy kupują jabłko bo jest trendi i inni
    > mają, a faktycznie nie odczują różnicy pomiędzy nim a produktem z
    > biedronki :) (oczywiscie przesadzam).
    > Trzeba te sprawy rozróżnić i mieć do tego zdrowe podejście.
    > Ja np. nie kupię appla z prostej przyczyny, a mianowicie obracam sie w
    > środowisku produktów M$a, więc nie potrzebuję iCzegośtam, i bez
    > znaczenia byłaby jego cena czy jakość.

    Popieram i w pełni się zgadzam.
    Ale zauważyłem jeszcze coś - że przez grono opinii o tym niby
    fanatycznym przywiązaniu fanów Appla powstały środowiska w których
    trendi jest właśnie ganić Appla i jego zwolenników. Czyli każdy kij ma
    dwa końce - "fanboyów" mamy po obu stronach barykady ;)

    A już kilka razy spotkałem się z kimś dla kogo np. iPad byłby dobrym
    rozwiązaniem, ale nigdy się na niego nie zdecyduje właśnie przez takie
    animozje. Prawdopodobnie są też odwrotne sytuacje, ludzi kochających
    Appla dla których idealnym rozwiązaniem byłby jakiś Android, ale ja
    jeszcze takich nie spotkałem akurat.

    Może już prędzej zwolenników dowolnego z powyższych dla których
    poprawnym wyborem byłby Windows na tablecie ;)
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 23. Data: 2013-10-10 12:39:23
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2013 23:57:49 UTC+2 użytkownik Marek Borowski
    napisał:

    > A ze patrzac po specyfikacji technicznej nieco drozej ?

    Ja myślę, że to jest częsta pułapka. "Specyfikacja techniczna" to jest coś, czym
    akurat większość ludzi się *NIE* interesuje, co jest trochę w poprzek faktu, że
    sprzedawcy się na tym głównie skupiają. X gigaherców, Y gigabajtów i Z megapikseli i
    to już ma opisywać produkt?
    Tzw. "specyfikacja techniczna" może być rozstrzygajaca w przypadku półproduktów,
    części zamiennych, itp. - potrzebny mi silnik do praki albo żarówka do samochodu, to
    patrzę na specyfikację, bo tam wartości fizyczne rozstrzygają o tym, czy coś spełnia
    założenia czy nie spełnia.

    Natomiast w przypadku produktów końcowych, zwłaszcza takich, które są osobistymi
    urządzeniami, niemal "intymnymi" (wszystko to, co nosimy przy sobie i co jest częścią
    naszego prywatnego życia), specyfikacja techniczna jest na drugim planie. I tego
    chyba nie kumają sprzedawcy, którzy usiłują coś sprzedać wychwalając wyłącznie liczby
    (zwłaszcza oferując swoje promocje przez telefon).
    Tymczasem Apple tym się różni od pozostałych, że dostrzegł ten fakt, że liczby są na
    drugim planie. Jak ktoś widział pudełko od iCzegośtam, to niech sobie przypomni, jak
    bardzo "specyfikacja techniczna" jest odsunięta na drugi plan - małym fontem, szare
    literki na białym tle, gdzieś z tyłu albo na grzbiecie pudełka, itp. Czyli te dane
    są, ale to nie one identyfikują produkt.
    I dlatego kompletnie nie mają sensu stwierdzenia typu "po co płacić więcej za *takie
    samo* urządzenie" - jak ktoś patrzy na ten problem w tych kategoriach, to znaczy, że
    kompletnie nie czai o co chodzi na tym rynku i dalej kompletnie nie będzie czaił
    dlaczego iCośtam jest i będzie na topie.
    Chociaż Samsung szybko się uczy i ich pudełka są coraz bardziej podobne do tych od
    iCzegośtam.

    Dalej - tablet to nie specyfikacja, tylko ekosystem. Pytanie jest o wszystko co się
    wiąże z istnieniem i obsługą AppStora, kompatybilnością urządzenia z innymi
    urządzeniami (hint: mówimy o szeroko pojętym AGD), jak też obecnością marki w różnych
    niszach - np. w branży muzycznej (profesjonalnej) działka tabletów jest całkowicie i
    totalnie opanowana przez Apple'a, a obecność i rozpoznawalność tabletów Andkowych
    jest poniżej błędu pomiarowego. Rozważania o "specyfikacji" czy o "snobizmie" są w
    tych obszarach kompletnie bez sensu, bo to nie one są tam czynnikiem decydującym.

    > No coz, tzw marka tez ma swoja wartosc.

    To oczywiście też. Ale tzw. marka musi najpierw jakoś powstać. Jeżeli już
    ustaliliśmy, że Apple ma markę, to możemy się zastanowić, skąd się ona wzięła - i czy
    "takie same" urządzenia Andkowe mają szansę podobną markę zdobyć.
    Ale "specyfikacja techniczna" nie ma tu kompletnie nic do rzeczy. Kompletnie nic.

    BTW - "specyfikacja techniczna" nie jest jedynym czynnikiem, który decyduje o
    wygodzie użytkowania tableta. Jest tu jeszcze platforma software'owa i natywnie
    kompilowanie aplikacje na iOS mają inne warunki, niż aplikacje pisane w Javie na
    Andka. Nawet przy takiej samej "specyfikacji technicznej" samego tableta. O tym też
    trzeba pamiętać.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 24. Data: 2013-10-11 08:08:43
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-10-09 20:43, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    4548_0_0_0_0_0_0_0_0-80_0/cena

    > A guzik do kurtki za 25groszy?

    A za 1 grosz? Chodzi mi o to, że technologia produkcji tabletów jest
    już dość tania. Idzie to drogą telefonów komórkowych. Jeszcze trochę
    i najtańsze tablety będą kosztować po 50-100zł. I pewnie będą budzić
    takie zaufanie, jak aktualnie Nokia w podobnej cenie. Oczywiście
    z zastrzeżeniem do użyteczności (tani telefon do dzwonienia i SMS,
    tani tablet do przeglądania WWW, poczty i filmów, ale nie do
    hipersuper gier).

    > Sorry, ale wlasnie wpisales sie w mase lemwskich idiotow.

    To zwyczajna inwektywa ad personam, czy chciałeś coś istotnego napisać?
    Przez literówkę niestety nie jestem w stanie odczytać intencji...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 25. Data: 2013-10-11 09:56:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A za 1 grosz? Chodzi mi o to, że technologia produkcji tabletów jest
    > już dość tania.

    bez znaczenia

    > To zwyczajna inwektywa ad personam, czy chciałeś coś istotnego napisać?
    > Przez literówkę niestety nie jestem w stanie odczytać intencji...

    a jak myslisz?

  • 26. Data: 2013-10-11 14:18:50
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-10-11 09:56, Ghost pisze:
    [...]
    > bez znaczenia

    > a jak myslisz?

    W trosce o jakość dyskusji nie napiszę, co pomyślałem. Po prostu
    sformułowanie "masa lemwskich idiotow" wg mnie zawiera
    najprawdopodobniej literówkę, choć słowo "idiotow" sugeruje raczej
    niepochlebny osąd mojej osoby. Dla dyskusji byłoby lepiej, gdybyś
    odniósł się do przypisywanych mi cech (poglądów?), tylko najpierw
    wyjaśnij, co miałeś na myśli. Inaczej dalsza dyskusja będzie
    bezprzedmiotowa.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 27. Data: 2013-10-11 14:27:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > odniósł się do przypisywanych mi cech (poglądów?), tylko najpierw
    > wyjaśnij, co miałeś na myśli. Inaczej dalsza dyskusja będzie

    Dobrze, ale najpierw kup kilo gwozdzi.