eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora.Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • X-Received: by 2002:a25:9c07:0:b0:905:d0a5:3ff6 with SMTP id
    c7-20020a259c07000000b00905d0a53ff6mr2166644ybo.322.1676933927923; Mon,
    20 Feb 2023 14:58:47 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:9c07:0:b0:905:d0a5:3ff6 with SMTP id
    c7-20020a259c07000000b00905d0a53ff6mr2166644ybo.322.1676933927923; Mon,
    20 Feb 2023 14:58:47 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.com!peer03.iad!fee
    d-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out.google.com!nntp.goog
    le.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 20 Feb 2023 14:58:47 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <1f6wp8jy910de$.1usouvwz09lv3$.dlg@40tude.net>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    References: <8...@g...com>
    <1f6wp8jy910de$.1usouvwz09lv3$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 20 Feb 2023 22:58:48 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5242
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778477
    [ ukryj nagłówki ]

    poniedziałek, 20 lutego 2023 o 13:26:10 UTC-6 J.F napisał(a):
    > On Mon, 20 Feb 2023 11:02:03 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
    > > Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
    > > Sytuacja:
    > > Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc
    > > (naladowany w domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz
    > ale to tak rozumiem przez jakies 2 dni?
    > A nie, ze na swiezo naładowany akumulatorze nie możesz 5 razy odpalic
    > silnika?

    Sytuacje sa rozne. Ujalem to dosyc dramatycznie ale tak, czasem naladowany w domu
    akumulator po wsadzeniu w auto dziala ok a po tygodniu kreci doslownie 3-4 razy i
    odmawia dalszego krecenia.
    Oczywiscie temperatury nie pomagaja bo zazwyczaj jest zimniej niz -15 ale to juz
    detal. Ogolnie aku ma w tym scenariuszu duzo za mala pojemnosc nawet zakladajac ze
    jakies uplywy w instalacji sa (choc raczej nic powaznego bo to proste auto i po
    wymianie aku na nowy ze sklepu sytuacja sie nie powtorzyla).


    > > gorzej) a czasem jakby nie byl doladowywany przez samochod (auto
    > > jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie odpala) albo
    > > jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
    > >
    > > I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut
    > Mimo wszystko, ja bym podrążył, ze do objawów pasuje:
    > -brak ładowania,
    > -duzy prąd spoczynkowy
    > -zwarta cela.
    >

    W tym celu kupilem te mierniki napiecia z ladowarka usb co sie wtyka do gniazda
    zapalniczki (oczywiscie nie na stale, wtykam po wejsciu do auta zeby zobaczyc jakie
    napiecie ma aku w spoczynku z rana, to samo maja robic inni kierowcy)

    > I jeszcze moze brudne klemy, ale to tylko we fiatach :-)

    A to roznie. Widzialem niefiaty z felerami tego typu. U mnie klemy sa czyste i suche.
    Zadnej wazeliny tawotu itp.

    Nawet im ryjki myje zeby jakis mikro uplywow po syfie z wierzchu nie bylo...

    Ten aku co wyjalem i niby mial miec mniejsza pojemnosc to po 3 tygodniach w piwnicy
    doladowal sie w jakies 15 minut ladowarka...

    > > uzywanych przez rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje
    > > z tymi akumulatorami zanim problem sie pojawi a nie chce mi sie
    > > dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
    > >
    > > Zadanie:
    > > Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
    odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
    > >
    > > Warunki:
    > > Szpej na wifi (esp siakies), wlasne zasilanie, mierzacy napiecie na akumulatorze
    oraz te male prady uplywu jesli wystepuja.
    > Ktos sie o cos podobnego pytal na p.m.s - nie ty?
    > Niestety cos mi prywatne archiwum wcieło.
    >

    Temat jest sezonowy, sledze takie ale nic mi madrego nie wpadlo w oko. No poza
    standardowymi radami jak sie o aku dba i diagnozuje...

    > Esp pomoże, ale sam troche bierze.

    Dam tam jakies 18650 zeby mial swoje zasilanie.

    > > Samochod ma byc nie modyfikowany. Znaczy sie dopuszczam jakas cewke
    > > nawinieta na ujemny/dodatni kabel z akumulatora albo podlaczenie
    > > sie pod ten kabel aby mierzyc napiecie ale nie chce za bardzo
    > > kombinowac z dzielnikami napiecia ktore by mi akumulator
    > > wyladowywaly.
    > >
    > > Problem:
    > > O ile wiekszosc spraw jest do ogarniecia za doslownie pisiont zloty to te male
    prady sa dla mnie malym problemem.
    > >
    > > Nie wiem jak je zmierzyc wiarygodnie i ze znosna rozdzielczoscia
    > > (dajmy na to 10-20mA ) tak aby moc calosc zmontowac w domowym
    > > zaciszu i za psi pinionc.
    > Moze nie trzeba - z napięcia mozna wywnioskowac, co sie dzieje.
    >
    > Duzo daje woltomierz w gniazdku zapalniczki - widac jakie napiecie
    > ladowania w czasie jazdy, widac jakie napiecie po postoju ..
    >

    Tak teraz robimy. Ale wicie, rozumicie, jak tu 4 ludzi upilnowac aby do kajeta pisali
    napiecie?
    A esp moze ogarnie i zrzuci dane raz na dzien...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: