eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora.Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • Data: 2023-02-21 18:58:07
    Temat: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    poniedziałek, 20 lutego 2023 o 20:02:04 UTC+1 ptoki (ptoki) napisał(a):
    > Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
    >
    > Sytuacja:
    > Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w
    domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl
    doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie
    odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
    >
    > I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez
    rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim
    problem sie pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
    >
    > Zadanie:
    > Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
    odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
    >
    > Warunki:
    > Szpej na wifi (esp siakies), wlasne zasilanie, mierzacy napiecie na akumulatorze
    oraz te male prady uplywu jesli wystepuja.
    > Samochod ma byc nie modyfikowany. Znaczy sie dopuszczam jakas cewke nawinieta na
    ujemny/dodatni kabel z akumulatora albo podlaczenie sie pod ten kabel aby mierzyc
    napiecie ale nie chce za bardzo kombinowac z dzielnikami napiecia ktore by mi
    akumulator wyladowywaly.
    >
    > Problem:
    > O ile wiekszosc spraw jest do ogarniecia za doslownie pisiont zloty to te male
    prady sa dla mnie malym problemem.
    >
    > Nie wiem jak je zmierzyc wiarygodnie i ze znosna rozdzielczoscia (dajmy na to
    10-20mA ) tak aby moc calosc zmontowac w domowym zaciszu i za psi pinionc.
    >
    > Czujnik halla mi chyba nie pomoze znalezc uplywnosci. Cewka na kablu nie powie mi
    jaki jest uplyw. Spadek napiecia na kablu przy akumulatorze nie bedzie miec
    rozdzielczosci odpowiedniej zeby zmierzyc te 10-20-50mA i moze byc problemem w czasie
    rozruchu.
    >
    > Jakies inne podejscia poza wymienionymi i ewentualnym monitorowaniem napiecia
    dlugofalowym?
    Ty tak na poważnie pytasz czy w chuja talmudystow robisz?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: