-
Data: 2023-02-20 23:58:47
Temat: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]poniedziałek, 20 lutego 2023 o 13:26:10 UTC-6 J.F napisał(a):
> On Mon, 20 Feb 2023 11:02:03 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
> > Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
> > Sytuacja:
> > Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc
> > (naladowany w domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz
> ale to tak rozumiem przez jakies 2 dni?
> A nie, ze na swiezo naładowany akumulatorze nie możesz 5 razy odpalic
> silnika?
Sytuacje sa rozne. Ujalem to dosyc dramatycznie ale tak, czasem naladowany w domu
akumulator po wsadzeniu w auto dziala ok a po tygodniu kreci doslownie 3-4 razy i
odmawia dalszego krecenia.
Oczywiscie temperatury nie pomagaja bo zazwyczaj jest zimniej niz -15 ale to juz
detal. Ogolnie aku ma w tym scenariuszu duzo za mala pojemnosc nawet zakladajac ze
jakies uplywy w instalacji sa (choc raczej nic powaznego bo to proste auto i po
wymianie aku na nowy ze sklepu sytuacja sie nie powtorzyla).
> > gorzej) a czasem jakby nie byl doladowywany przez samochod (auto
> > jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie odpala) albo
> > jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
> >
> > I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut
> Mimo wszystko, ja bym podrążył, ze do objawów pasuje:
> -brak ładowania,
> -duzy prąd spoczynkowy
> -zwarta cela.
>
W tym celu kupilem te mierniki napiecia z ladowarka usb co sie wtyka do gniazda
zapalniczki (oczywiscie nie na stale, wtykam po wejsciu do auta zeby zobaczyc jakie
napiecie ma aku w spoczynku z rana, to samo maja robic inni kierowcy)
> I jeszcze moze brudne klemy, ale to tylko we fiatach :-)
A to roznie. Widzialem niefiaty z felerami tego typu. U mnie klemy sa czyste i suche.
Zadnej wazeliny tawotu itp.
Nawet im ryjki myje zeby jakis mikro uplywow po syfie z wierzchu nie bylo...
Ten aku co wyjalem i niby mial miec mniejsza pojemnosc to po 3 tygodniach w piwnicy
doladowal sie w jakies 15 minut ladowarka...
> > uzywanych przez rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje
> > z tymi akumulatorami zanim problem sie pojawi a nie chce mi sie
> > dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
> >
> > Zadanie:
> > Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
> >
> > Warunki:
> > Szpej na wifi (esp siakies), wlasne zasilanie, mierzacy napiecie na akumulatorze
oraz te male prady uplywu jesli wystepuja.
> Ktos sie o cos podobnego pytal na p.m.s - nie ty?
> Niestety cos mi prywatne archiwum wcieło.
>
Temat jest sezonowy, sledze takie ale nic mi madrego nie wpadlo w oko. No poza
standardowymi radami jak sie o aku dba i diagnozuje...
> Esp pomoże, ale sam troche bierze.
Dam tam jakies 18650 zeby mial swoje zasilanie.
> > Samochod ma byc nie modyfikowany. Znaczy sie dopuszczam jakas cewke
> > nawinieta na ujemny/dodatni kabel z akumulatora albo podlaczenie
> > sie pod ten kabel aby mierzyc napiecie ale nie chce za bardzo
> > kombinowac z dzielnikami napiecia ktore by mi akumulator
> > wyladowywaly.
> >
> > Problem:
> > O ile wiekszosc spraw jest do ogarniecia za doslownie pisiont zloty to te male
prady sa dla mnie malym problemem.
> >
> > Nie wiem jak je zmierzyc wiarygodnie i ze znosna rozdzielczoscia
> > (dajmy na to 10-20mA ) tak aby moc calosc zmontowac w domowym
> > zaciszu i za psi pinionc.
> Moze nie trzeba - z napięcia mozna wywnioskowac, co sie dzieje.
>
> Duzo daje woltomierz w gniazdku zapalniczki - widac jakie napiecie
> ladowania w czasie jazdy, widac jakie napiecie po postoju ..
>
Tak teraz robimy. Ale wicie, rozumicie, jak tu 4 ludzi upilnowac aby do kajeta pisali
napiecie?
A esp moze ogarnie i zrzuci dane raz na dzien...
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.23 00:07 ptoki (ptoki)
- 21.02.23 07:13 PiteR
- 21.02.23 08:19 ptoki (ptoki)
- 21.02.23 10:16 Janusz
- 21.02.23 12:31 Wiesiaczek
- 21.02.23 15:50 Adam
- 21.02.23 16:30 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 17:36 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 18:08 Wiesiaczek
- 21.02.23 18:58 Zenek Kapelinder
- 21.02.23 19:58 LordBluzg(R)??
- 21.02.23 20:31 PiteR
- 21.02.23 21:50 ToMasz
- 21.02.23 22:12 LordBluzg(R)??
- 22.02.23 05:36 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo