eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora.Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagy96.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Date: Mon, 20 Feb 2023 20:26:05 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1f6wp8jy910de$.1usouvwz09lv3$.dlg@40tude.net>
    References: <8...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: aagy96.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagy96.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.180.96";
    logging-data="16167";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778470
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 20 Feb 2023 11:02:03 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
    > Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
    > Sytuacja:
    > Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc
    > (naladowany w domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz

    ale to tak rozumiem przez jakies 2 dni?
    A nie, ze na swiezo naładowany akumulatorze nie możesz 5 razy odpalic
    silnika?

    > gorzej) a czasem jakby nie byl doladowywany przez samochod (auto
    > jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie odpala) albo
    > jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
    >
    > I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut

    Mimo wszystko, ja bym podrążył, ze do objawów pasuje:
    -brak ładowania,
    -duzy prąd spoczynkowy
    -zwarta cela.

    I jeszcze moze brudne klemy, ale to tylko we fiatach :-)

    > uzywanych przez rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje
    > z tymi akumulatorami zanim problem sie pojawi a nie chce mi sie
    > dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
    >
    > Zadanie:
    > Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
    odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
    >
    > Warunki:
    > Szpej na wifi (esp siakies), wlasne zasilanie, mierzacy napiecie na akumulatorze
    oraz te male prady uplywu jesli wystepuja.

    Ktos sie o cos podobnego pytal na p.m.s - nie ty?
    Niestety cos mi prywatne archiwum wcieło.

    Esp pomoże, ale sam troche bierze.

    > Samochod ma byc nie modyfikowany. Znaczy sie dopuszczam jakas cewke
    > nawinieta na ujemny/dodatni kabel z akumulatora albo podlaczenie
    > sie pod ten kabel aby mierzyc napiecie ale nie chce za bardzo
    > kombinowac z dzielnikami napiecia ktore by mi akumulator
    > wyladowywaly.
    >
    > Problem:
    > O ile wiekszosc spraw jest do ogarniecia za doslownie pisiont zloty to te male
    prady sa dla mnie malym problemem.
    >
    > Nie wiem jak je zmierzyc wiarygodnie i ze znosna rozdzielczoscia
    > (dajmy na to 10-20mA ) tak aby moc calosc zmontowac w domowym
    > zaciszu i za psi pinionc.

    Moze nie trzeba - z napięcia mozna wywnioskowac, co sie dzieje.

    Duzo daje woltomierz w gniazdku zapalniczki - widac jakie napiecie
    ladowania w czasie jazdy, widac jakie napiecie po postoju ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: