  • 31. Data: 2014-09-20 17:48:39
    Temat: Re: Apropos bezpieczenstwa w Androidzie
    Od: atm <...@v...pl>

    ale prawdopodobienstwo,

    > Chyba się jednak zmieniło, bo ja z tej listy w iOS6 nie mogę w ogóle
    > usunąć powiadomień pochodzących z kalendarza.
    > Reszta powiadomień, te od innych aplikacji, usuwa się całymi grupami.
    > Czyli wszystkie powiadomienia od Skype, wszystkie od PayPal,
    > wszystkie tematy maila, itp...
    > Wydaje mi się, że "use case" w tym przypadku zakłada że skoro
    > usuwasz je z listy to znaczy że niedotyczą/nieaktualne/zapamiętałeś itp.

    Heh i to jest cos co powoduje, ze bede z Androidem zwiazany na zawsze.
    Tutaj mam pelna kontrole nad powiadomieniami.
    Ostatnio przetestowalem nawet Blackberry OS, tez nie dla mnie.

  • 32. Data: 2014-09-20 18:05:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    > ale prawdopodobienstwo,

    > Heh i to jest cos co powoduje, ze bede z Androidem zwiazany na zawsze.
    > Tutaj mam pelna kontrole nad powiadomieniami.
    > Ostatnio przetestowalem nawet Blackberry OS, tez nie dla mnie.

    Chyba ciut za bardzo to przeżywasz...
    Nie bardzo czuję tą Twoją potrzebę - czemu chciałbyś usuwać
    pojedyncze z belki powiadomień?
    Czy wiesz, że możesz na nim kliknąć z apka kalendarza usunąć
    zdarzenie o którym to powiadomienie jest wyświetlone, tak?

  • 33. Data: 2014-09-20 18:21:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-20 18:05, Pszemol wrote:
> [...]
    > Czy wiesz, że możesz na nim kliknąć z apka kalendarza usunąć
    > zdarzenie o którym to powiadomienie jest wyświetlone, tak?

    Ale to co piszesz do droga dookola, w kazdym razie duzo gorsze
    rozwiazanie od tego co mam obecnie.
    A czy za bardzo przezywam...? Urzadzenie ma spelniac moje oczekiwania a
    nie statystycznego targetowego Smitha. I wcale tutaj nie chce wykazac,
    ze Android ma a Apple nie ma, Ty zas za wszelka cene bedziesz staral sie
    udowodnic, ze to jest niepotrzebne i nikt w cywilizowanym swiecie nie
    stosuje takich rozwiazan.

    Przyzwyczailem sie do takiego patentu w PalmOS, ktory byl rewelacyjnym
    PIM. WM pod tym wzgledem byl dla mnie jedynie slaba namiastka.

    Zas co do obecnego zastosowania. Kalendarz mam w chmurze i niezaleznie
    czy akurat uzywam Defy, N8 czy SGS2 a ostatnio Z10 - na wszystkich
    urzadzeniach mam to samo. Przewaga Androida jest to, ze przypomnienie
    typu zaplacic podatek lub kablowke ląduje na belce jako cos do zrobienia
    w dogodnym dla mnie czasie. Nie musze niczego kasowac, przestawiac czy
    robic innych kombinacji. Takie zalegle przypomnienia zamieniaja sie w
    pewien sposob w ToDo liste, z ktorej po wykoananiu moge sobie kasowac
    poszczegolne pozycje z belki klikajac na guzik Dismiss przy kazdej z
    nich. A dzieki malej dodatkowej aplikacji Calendar Snooze takim
    przypomnieniom nie jest straszny restart telefonu, dochodza dodatkowe
    funkcje odnosnie dzwiekow, diody itp.

    Podsumowujac jest to dla mnie must have.

  • 34. Data: 2014-09-20 18:33:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > Android ma a Apple nie ma, Ty zas za wszelka cene bedziesz staral sie
    > udowodnic, ze to jest niepotrzebne i nikt w cywilizowanym swiecie nie

    Nie, nie staram się wykazać, tylko zastanawiam się po co...
    Jaką praktyczną funkcję dla Ciebie spełnia usunięcie przypomnienia
    tego jednego, konkretnego, z belki górnej?

> [...]
    > dzwiekow, diody itp.
    >
    > Podsumowujac jest to dla mnie must have.

    Ale w iOS ma "todo list" jako inna funkcja ("Reminders").
    I wtedy ma tam na liście check-box właśnie do odhaczenia zrobionego.

    Kalendarz służy do planowania spotkań...

  • 35. Data: 2014-09-20 18:50:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-20 18:33, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Nie, nie staram się wykazać, tylko zastanawiam się po co...
    > Jaką praktyczną funkcję dla Ciebie spełnia usunięcie przypomnienia
    > tego jednego, konkretnego, z belki górnej?

    Informacja ponizej

    > Ale w iOS ma "todo list" jako inna funkcja ("Reminders").
    > I wtedy ma tam na liście check-box właśnie do odhaczenia zrobionego.
    >
    > Kalendarz służy do planowania spotkań...

    Kalendarz sluzy do tego co ma sie wydarzyc w okreslonym czasie,
    natomiast nie zawsze w tym okreslonym czasie mam mozliwosc zrealizowania
    tego, to pierwsza rzecz.
    Druga sprawa to reminders w okreslonym czasie, cyklicznosc i
    jednorazowosc, pewne czynnosci pochlaniaja czas i dobrze jest miec to na
    wspolnej liscie z innymi zdarzeniami kalendarzowymi zamiast dwie osobne
    listy.
    Kolejna sprawa to multiplatformowosc: kalendarz da sie latwo przeniesc
    nawet na Symbiana, ToDo jest juz przewaznie indywidualnym wynalazkiem.
    Pszemol - testowalem rozne patenty, przyjmij prosze, ze jest mi to
    potrzebne :]
    Smartfon dla mnie nadal jest swego rodzaju PIMem, taki nowoczesniejszy
    Palm TX. Moge wyrzucic tethering, chmury, czy kasowanie czerwonych oczu
    ale planowanie czasu wg mojego patentu jest dla mnie podstawa.

  • 36. Data: 2014-09-21 14:32:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-20 13:31, atm pisze:

    > A ile procent ma iPhone'a 6?

    Apple ma około 19%, a Samsung 30% rynku. HTC to 5%. Szukasz argumentów
    na korzyść Apple względem fonów z Androidem. I do porównań z Apple
    wybierasz przedstawiciela firmy która ma 5% rynku.

    > Chodzilo mi raczej o cos innego: zestawienie telefonow o podobnej
    > budowie oraz jak firmy poradzily sobie z dostepnem do wnetrza smartfonu.

    Co to znaczy podobnej budowie. Może raczej sensowne byłoby porównanie
    jakichś nowych flagowców istotnych na rynku.
    No chyba, że podobna budowa oznacza, że porównujesz dwa fony znane z
    upierdliwości przy serwisowaniu. No ale to wtedy to jest jakaś
    paraolimpiada do której zapisałeś Appla obok umierającego HTC.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2014-09-21 20:10:49
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-21 14:32, Mario wrote:

    > Apple ma około 19%, a Samsung 30% rynku. HTC to 5%. Szukasz argumentów
    > na korzyść Apple względem fonów z Androidem. I do porównań z Apple
    > wybierasz przedstawiciela firmy która ma 5% rynku.

    Porownuje konkretne modele a nie procentowe udzialy firm na rynku.
    Poki co HTC w 2013r sprzedal model One w ilosci 6.4 miliona sztuk.
    Nie jest to zatem Sailfish czy inny egzotyczny wynalazek.
    Na chwile obecna iPhone 6 i 6 plus sprzedaly sie w preordersach w ilosc
    4 miliony plus zapewne biezaca sprzedaz.
    Wydaje sie, ze w tej chwili ilosc egzemplarzy na rynku jest porownywalna.

> [...]
    > upierdliwości przy serwisowaniu. No ale to wtedy to jest jakaś
    > paraolimpiada do której zapisałeś Appla obok umierającego HTC.

    Nie dla kazdego kwestia serwisowania bedzie tak istotna jak np dla mnie.
    Te ponad 6m egzemplarzy ktos jednak nabyl. Ktos kto najwidoczniej nie
    przejmuje sie serwisowaniem. Moze dla tych osob wazniejszy byl
    nieprzecietny wyglad, glosniki stereo, beats audio:
    http://www.gsmarena.com/htc_one-pictures-5313.php

    Ok, chcesz nowy flagowiec z duzym udzialem na rynku.
    Prosze bardzo - przedstawiciel producenta plastrow:

    Samsung Galaxy S5: Repairability: 5 / 10 (i to pomimo zdejmowanej klapki
    i wymiennej baterii)

    Sony Xperia Z (nowsze modele nie roznia sie konstrukcyjnie od Z)
    nie ma repairability na iFixit ale wystarczy obejrzec ten tutorial, zeby
    przekonac sie, ze wypadnie gorzej niz nowy iPhone:
    http://www.youtube.com/watch?v=jNrtamZuf7E

    Nie dla kazdego klapka z wyjmowalna bateria bedzie killer feature. Sporo
    osob zdecyduje sie na eleganckie metalowe unibody i trzeba przyznac, ze
    Apple rozwiazal kwestie serwisowania przy takiej budowie telefonu wzorowo.

  • 38. Data: 2014-09-22 09:13:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-09-20 17:40, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Właśnie w tym problem że kupując od Googla płacisz własnym ciałem,
    > znaczy się Google nie robi pieniędzy na hardware tylko na informacjach
    > zbieranych od użytkowników Androida i narzędzi Googlowskich (gmail).
    > I to chciał powiedzieć Apple w swych zapewnieniach: ich dochodem
    > jest zysk od sprzedaży hardware. Nie żyją z informacji wytrzepywanych
    > z Twoich maili, wyszukiwań w wyszukiwarce czy też monitorowania
    > położenia Twojego za pomocą GPS+wifi, to jest dla Googla jedyne źródło
    > utrzymania bo spieniężają to w formie celowanych, płatnych reklam.

    Znaczy przeczytałeś list os tim cooka i uwierzyłeś :) nice

    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 39. Data: 2014-09-22 14:28:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 22 Sep 2014 09:13:51 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Znaczy przeczytałeś list os tim cooka i uwierzyłeś :) nice

    Ale to akurat jest prawda - Apple sprzedaje sprzęt i oprogramowanie,
    dorabiając na danych klientów.
    Google żyje ze sprzedaży klientów.

    http://www.dumpspot.nl/thumb/w700/2469/funny_friday_
    5-11.jpg
    (co prawda to o Fejsbuniu, ale do gugla odnosi się to jeszcze bardziej,
    fejsbunio na ten przykład nie płaci producentom sprzętu za wciskanie
    szpiegującego ludzi softu do pecetów ani nie płaci producentom softu, żeby
    szpiegowniki instalowały się razem z innym oprogramowaniem)
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 40. Data: 2014-09-22 18:09:10
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-22 14:28, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > szpiegującego ludzi softu do pecetów ani nie płaci producentom softu, żeby
    > szpiegowniki instalowały się razem z innym oprogramowaniem)

    Moglbys podac jakies szczegoly odnosnie szpiegowania?

    Wbudowana przegladarka chyba automatycznie sie nie loguje na konto a
    jesli nawet to wylogowanie zajmuje 2s?

    Aplikacje Google naleza do niewielu wymagajacych tak malej liczby uprawnien.

    Wyniki lokalizacji AGPS wykorzystywane anonimowo przez Google?
    Blackberry wyswietlil mi podobny komunikat.

    Skanowanie automatem Gmaila? Podobno tylko automatem (ciezko uwierzyc,
    zeby zreszta moglo byc inaczej). To samo chyba nadal robi chmura MS
    blokujac golizne.