    Date: Sun, 21 Sep 2014 20:10:49 +0200
    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Apropos bezpieczenstwa w Androidzie

    On 2014-09-21 14:32, Mario wrote:

    > Apple ma około 19%, a Samsung 30% rynku. HTC to 5%. Szukasz argumentów
    > na korzyść Apple względem fonów z Androidem. I do porównań z Apple
    > wybierasz przedstawiciela firmy która ma 5% rynku.

    Porownuje konkretne modele a nie procentowe udzialy firm na rynku.
    Poki co HTC w 2013r sprzedal model One w ilosci 6.4 miliona sztuk.
    Nie jest to zatem Sailfish czy inny egzotyczny wynalazek.
    Na chwile obecna iPhone 6 i 6 plus sprzedaly sie w preordersach w ilosc
    4 miliony plus zapewne biezaca sprzedaz.
    Wydaje sie, ze w tej chwili ilosc egzemplarzy na rynku jest porownywalna.

    > Co to znaczy podobnej budowie. Może raczej sensowne byłoby porównanie
    > jakichś nowych flagowców istotnych na rynku.
    > No chyba, że podobna budowa oznacza, że porównujesz dwa fony znane z
    > upierdliwości przy serwisowaniu. No ale to wtedy to jest jakaś
    > paraolimpiada do której zapisałeś Appla obok umierającego HTC.

    Nie dla kazdego kwestia serwisowania bedzie tak istotna jak np dla mnie.
    Te ponad 6m egzemplarzy ktos jednak nabyl. Ktos kto najwidoczniej nie
    przejmuje sie serwisowaniem. Moze dla tych osob wazniejszy byl
    nieprzecietny wyglad, glosniki stereo, beats audio:
    http://www.gsmarena.com/htc_one-pictures-5313.php

    Ok, chcesz nowy flagowiec z duzym udzialem na rynku.
    Prosze bardzo - przedstawiciel producenta plastrow:

    Samsung Galaxy S5: Repairability: 5 / 10 (i to pomimo zdejmowanej klapki
    i wymiennej baterii)

    Sony Xperia Z (nowsze modele nie roznia sie konstrukcyjnie od Z)
    nie ma repairability na iFixit ale wystarczy obejrzec ten tutorial, zeby
    przekonac sie, ze wypadnie gorzej niz nowy iPhone:
    http://www.youtube.com/watch?v=jNrtamZuf7E

    Nie dla kazdego klapka z wyjmowalna bateria bedzie killer feature. Sporo
    osob zdecyduje sie na eleganckie metalowe unibody i trzeba przyznac, ze
    Apple rozwiazal kwestie serwisowania przy takiej budowie telefonu wzorowo.