  • 11. Data: 2012-05-20 16:28:14
    Temat: Re: Aplikacja webowa a urządzenie podłączone do serwera
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.05.2012 14:55, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Jeśli już coś
    > miałbym wskazać to Apache (raczej na Linuksie) i PHP, bo jest to
    > popularna kombinacja, łatwa do wdrożenia i często już dostępna.

    Nie znam na tyle php, żeby powiedzieć czy to będzie działać. mod_fcgi
    obsługuje taką pracę (przy pierwszym żądaniu odpalony 1 proces
    obsługujący kolejne zgłoszenia, zakończony po ustawionym timeoucie), ale
    czy da się i jak spiąć z tym PHP - nie wiem.

    Michoo

  • 12. Data: 2012-05-20 17:14:44
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Michoo wrote:
    > A poprawili już ten problem ze zwisami portu szeregowego pod .NET?

    Nie wiem. Nie bawiłem się nigdy obsługą portów.
    yamma

  • 13. Data: 2012-05-20 20:19:35
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sun, 20 May 2012 15:13:25 +0200, Grzegorz Niemirowski napisal:

    > Tak, ale tu akurat miałem na myśli rozwiązanie dla tylko jednego
    > użytkownika.

    > Tak, znam, polling był podany przykładowo. Najbardziej interesuje mniej
    > stały monitoring portu przez serwer WWW.

    Można przebić się tunelem przez proxy http w ten sposób: jest jedno
    żądanie GET (stream down) i jedno żądanie POST (stream up). Po stronie
    serwera można to obsłużyć czymkolwiek - nie mam bookmarka, ale w bashu się
    da - tylko nie wiem, jak to jest po stronie przeglądarki, czy Javascript
    lub cokolwiek innego pozwala obsłużyc takie dwa nieskończone requesty.

    Tylko pomysł. Miałby taką zaletę, że nie ma żadnego aktywnego polla,
    co najwyżej pingi na dwóch żądaniach.

    Edek

  • 14. Data: 2012-05-21 00:40:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):
    > A poprawili już ten problem ze zwisami portu szeregowego pod .NET?

    Wygląda na to, że nie. Ktoś musi kopnąć ich w tyłek.
    http://connect.microsoft.com/VisualStudio/feedback/d
    etails/584116/serialport-bug-regarding-dcb-fabortone
    rror-flag

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2012-05-21 10:10:08
    Od: darekm <d...@e...com>

    > Zastanawiam się nad aplikacją webową, która pozwalałaby komunikować się
    > zdalnie z jakimś sprzętem, konkretnie podłączonym przez port szeregowy
    > do serwera WWW.

    Coś takiego: http://rcp.madar.com.pl ?

    A dokładnie: czytnik RFID podłączony vie RS 232 . CO prawda serwer co
    ARM ale komunikacja z całym urządzeniem poprzez WWW.

    Wysyłanie czegoś do takiego urządzenia jest dosyć
    > proste. Gdy przyjdzie żądanie z przeglądarki, np. POST lub GET, można
    > coś wysłać na port szeregowy, czy to korzystając z gotowych klas
    > (PHP/ASP, zależnie w czym jest strona napisana), czy też wywołując
    > zewnętrzną aplikację. Gorzej jest natomiast w drugą stronę, bo chodzi o
    > to, żeby to działało w czasie rzeczywistym. Aplikacja webowa raczej nie
    > może otworzyć sobie portu szeregowego i czekać aż coś dostanie.

    Teoretycznie może, ale odbędzie się to na komputerze klienta, a nie na
    serwerze.

    > Więc zostaje zewnętrzna aplikacja, która trzymałaby otwarty port i gdy
    > coś dostanie np. zrzucałaby to do pliku. Przeglądarka przez AJAX mogłaby
    > wtedy odpytywać aplikację na serwerze (przez polling np. co sekundę),
    > która pobierałaby ten plik.

    Lepiej zrobić to inaczej. Przeglądarka pyta, ale serwer nie odpowiada od
    razu, tylko czeka. Jeżeli przyjdzie sygnał z zewnętrznego urządzenia do
    serwer WWW natychmiast odpowiada, jeżeli nie to po upływie 60s leci
    pusta odpowiedź, po czym przeglądarka ponawia pytanie.

    > Generalnie chodzi mi o coś takiego, że jest sobie urządzenie z
    > przyciskiem. Naciśnięcie tego przycisku powoduje wysłanie jednego bajtu
    > przez RS-232 do komputera na którym stoi demon HTTPD. Jak to potem
    > sensownie przesłać do przeglądarki, z możliwie małym opóźnieniem?

    Opóźnienie jest rzędu kilkuset milisekund

    Da się
    > to jakoś lepiej rozwiązać niż komunikacja przez pliki z zewnętrzną
    > aplikacją odpowiedzialną za port szeregowy?

    to raczej nie ma znaczenia.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2012-05-22 07:33:22
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-05-21 10:10, darekm pisze:
> [...]
    > serwer WWW natychmiast odpowiada, jeżeli nie to po upływie 60s leci
    > pusta odpowiedź, po czym przeglądarka ponawia pytanie.

    A jeśli odpowiedź z portu "by była" pół sekundy przed pytaniem przeglądarki?

    Dla mnie tow tym przypadku chore patrzenie, wywodzące się z serwerów
    wirtualnych (i 'jednostrzałowych' skryptów). Prowadzi do gubienia danych
    (gdy nikt ich nie czyta) itd.

    To MOŻE mieć sens w INNYCH okolicznościach. W innych okolicznościach
    pewien typowy styl projektowania "nie ma części rezydentnej (wątku)" by
    był ciekawy, ale tu jest masochizmem. Dodam, że ulubiony język tych
    rozwiązań do dziś nie dorobił się stabilnych wątków i ich otoczenia, o
    czymś to świadczy

    Z portem musi się komunikować coś rezydentnego, "długotrwały" program.

  • 17. Data: 2012-05-22 09:54:11
    Od: darekm <d...@e...com>

    W dniu 2012-05-22 07:33, Jacek Czerwinski pisze:

    > A jeśli odpowiedź z portu "by była" pół sekundy przed pytaniem
    > przeglądarki?

    w czym problem? Przed pierwszym pytaniem to nas nie interesuje, pomiędzy
    to dostanie w tym lub następnym pytaniu, opóźnienie nie większe niż
    kilkaset milisekund. Nie ma mowy o jakimkolwiek gubieniu danych.

    > Dla mnie tow tym przypadku chore patrzenie, wywodzące się z serwerów
    > wirtualnych (i 'jednostrzałowych' skryptów). Prowadzi do gubienia danych
    > (gdy nikt ich nie czyta) itd.

    skąd wiesz?

> [...]
    > czymś to świadczy
    >
    > Z portem musi się komunikować coś rezydentnego, "długotrwały" program.

    Może się źle wypowiedziałem. Właśnie tak coś takiego jest realizowane.
    Osobny wątek do obsługi urządzenia, osobny do komunikacji. Sam serwer
    HTTP jest wbudowany w program bo na urządzeniach to lepiej chodzi (ale
    też mogę podłączyć via fastcgi). I z pewnością nie używam "ulubionego
    języka tych rozwiązań" cokolwiek to znaczy.

    --
    Darek