-
1. Data: 2012-05-19 19:24:41
Temat: kontener pod nazwa drzewo
Od: " prof fir" <f...@W...gazeta.pl>
(ostatnio cos nie mam humoru, ale jak mniemam
przejdzie mi )
Swego czasu wspominałem ze nie ma zdaje sie w rozmaitych
libach kontenera pod nazwą graf (co zreszta bylo zauwazone
chyba w logu xiona) teraz zauwazam ze nie ma tez kontenera
pod nazwa drzewo. dlaczego? A jak nie ma to jak implementuje
sie takie drzewo? (sam jakos nigdy nie uzywalem - praktycznie
w pisaniu w c uzywam wylacznie tablic i czasami czegos w
rodzaju list * (w sensie wyniku z czegostam o zmiennej ilosci
elementow potrzebnego do przekazania gdziestam - tez na
statycznych tablicach) - ale moze nadejdzie taki moment ze
bede musiec uzyc drzewa
* chyba ze o czyms zapomnialem a to calkiem mozliwe
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-05-19 19:37:43
Temat: Re: kontener pod nazwa drzewo
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
prof fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> * chyba ze o czyms zapomnialem a to calkiem mozliwe
Pamiętam że używałeś grafów do A-star, nie ściemniaj :D
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2012-05-20 08:33:39
Temat: Re: kontener pod nazwa drzewo
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> prof fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > * chyba ze o czyms zapomnialem a to calkiem mozliwe
> Pamiętam że używałeś grafów do A-star, nie ściemniaj :D
to bylo robione na listach tablicowych, pojecie grafu
wogole nie bylo uzywane ti nawet nie pasuje na graf bo
jest to lista otoczek czyli co najwyzej lista list
(u mnie robione na tablicach) - jak robisz np to drzewo
ruchow w szachach?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2012-05-20 17:39:56
Temat: Re: kontener pod nazwa drzewo
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > prof fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > * chyba ze o czyms zapomnialem a to calkiem mozliwe
> > Pamiętam że używałeś grafów do A-star, nie ściemniaj :D
>
> to bylo robione na listach tablicowych, pojecie grafu
> wogole nie bylo uzywane ti nawet nie pasuje na graf bo
> jest to lista otoczek czyli co najwyzej lista list
> (u mnie robione na tablicach) - jak robisz np to drzewo
> ruchow w szachach?
Graf jest tak bardzo abstrakcyjnym pojęciem że może nim
być prawie wszystko :) Wszystko co ma stany i funkcję
przejścia stanów pasuje do grafu.
Często mówi się od dwóch reprezentacjach grafu w pamięci
komputera: reprezentacja listowa (chyba dokładnie to
o czym wyżej pisałeś) i macierzowa:
jeżeli( matrix[node_i][node_j] == true )
node_i jest połączony z node_j
else
node_i nie jest połączony z node_j
Ehhh przecież wiesz, tylko z niewiadomych powodów udajesz że nie
wiesz, jeśli pisałeś A-star to musisz wiedzieć. Musisz zmienić
nick, bo już wszyscy wiedzą że udajesz :)
Co do gier w szachy, warcaby i nie tylko, to generowanie całego
drzewa(1) się nie opłaca. Z powodu wydajności generujemy tak mały
fragment jak to tylko możliwe w danym algorytmie. W przybliżeniu
można powiedzieć że pamięci komputera przechowujemy tylko informacje o
jednej (aktualnie analizowanej) gałęzi drzewa.
ad 1) W wielu grach jeden węzeł ma więcej niż jednego rodzica. Zdarza
się także, że w tym "drzewie" są cykle. Dlaczego więc zwykle
używa określenia drzewa gry, a nie grafu gry?
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2012-05-20 18:43:39
Temat: Re: kontener pod nazwa drzewo
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > prof fir <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> > >
> > > > * chyba ze o czyms zapomnialem a to calkiem mozliwe
> > > Pamiętam że używałeś grafów do A-star, nie ściemniaj :D
> >
> > to bylo robione na listach tablicowych, pojecie grafu
> > wogole nie bylo uzywane ti nawet nie pasuje na graf bo
> > jest to lista otoczek czyli co najwyzej lista list
> > (u mnie robione na tablicach) - jak robisz np to drzewo
> > ruchow w szachach?
> Graf jest tak bardzo abstrakcyjnym pojęciem że może nim
> być prawie wszystko :) Wszystko co ma stany i funkcję
> przejścia stanów pasuje do grafu.
>
> Często mówi się od dwóch reprezentacjach grafu w pamięci
> komputera: reprezentacja listowa (chyba dokładnie to
> o czym wyżej pisałeś) i macierzowa:
>
> jeżeli( matrix[node_i][node_j] == true )
> node_i jest połączony z node_j
> else
> node_i nie jest połączony z node_j
>
> Ehhh przecież wiesz, tylko z niewiadomych powodów udajesz że nie
> wiesz, jeśli pisałeś A-star to musisz wiedzieć. Musisz zmienić
> nick, bo już wszyscy wiedzą że udajesz :)
>
>
> Co do gier w szachy, warcaby i nie tylko, to generowanie całego
> drzewa(1) się nie opłaca. Z powodu wydajności generujemy tak mały
> fragment jak to tylko możliwe w danym algorytmie. W przybliżeniu
> można powiedzieć że pamięci komputera przechowujemy tylko informacje o
> jednej (aktualnie analizowanej) gałęzi drzewa.
>
fakt, moze tak byc, (zapomnialem)
w a* w 2d nie ma zadnego grafu poczkuje sie otoczki
z 'odlegloscia'
55555555555
54444444445
54333333345
54322222345
5432111##45
54321s1#555
5432111##45
54322222345
54333333345
54444444445
55555555555
ja to robilem na dwu malych tablicach (tablicowych listach),
w zyciu nie uzywalem drzewa czy grafu ani nawet listy na
wskaznikach - dlatego ciekawilo mnie troche jak to sie robi
(teraz dochodzi pytanie czy wogole jest taka potrzeba i kiedy)
> ad 1) W wielu grach jeden węzeł ma więcej niż jednego rodzica. Zdarza
> się także, że w tym "drzewie" są cykle. Dlaczego więc zwykle
> używa określenia drzewa gry, a nie grafu gry?
>
> Pozdrawiam
>
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2012-05-20 21:23:42
Temat: Re: kontener pod nazwa drzewo
Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>
<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> fakt, moze tak byc, (zapomnialem)
> w a* w 2d nie ma zadnego grafu poczkuje sie otoczki
> z 'odlegloscia'
Zabrzmiało ciekawie, możesz napisać coś więcej?
> ja to robilem na dwu malych tablicach (tablicowych listach),
> w zyciu nie uzywalem drzewa czy grafu ani nawet listy na
> wskaznikach - dlatego ciekawilo mnie troche jak to sie robi
> (teraz dochodzi pytanie czy wogole jest taka potrzeba i kiedy)
A-star to algorytm do wyznaczania najkrótszej trasy, pomyliłem
coś? Jeśli nie pomyliłem, to dane wejściowe są grafem i parą
wyróżnionych węzłów.
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2012-05-20 23:44:27
Temat: Re: kontener pod nazwa drzewo
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> > fakt, moze tak byc, (zapomnialem)
> > w a* w 2d nie ma zadnego grafu poczkuje sie otoczki
> > z 'odlegloscia'
> Zabrzmiało ciekawie, możesz napisać coś więcej?
>
bylo na rysunku, nie bardzo chce mi sie na ten temat
pisac: jesli jest punkt startowy s i koncowy k (na
dwuwymiarowej tablicy z przeszkodami to te przechodnie
odlegle od s o jeden ruch oznacza sie jako 1
11#k
1s##
111
dlaej to dolegle o 1 od jedynek jako 2 itd az dojdzie sie do k
wtedy zaznacza sie droge od k przez o jeden pniejsze az do s
222234
211#k44
21s##34
2111234
2222234
222!34
21!#k44
21s##34
2111234
2222234
> > ja to robilem na dwu malych tablicach (tablicowych listach),
> > w zyciu nie uzywalem drzewa czy grafu ani nawet listy na
> > wskaznikach - dlatego ciekawilo mnie troche jak to sie robi
> > (teraz dochodzi pytanie czy wogole jest taka potrzeba i kiedy)
>
> A-star to algorytm do wyznaczania najkrótszej trasy, pomyliłem
> coś? Jeśli nie pomyliłem, to dane wejściowe są grafem i parą
> wyróżnionych węzłów.
>
> Pozdrawiam
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/