  • Data: 2012-05-21 10:10:08
    Temat: Re: Aplikacja webowa a urządzenie podłączone do serwera
    Od: darekm <d...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiam się nad aplikacją webową, która pozwalałaby komunikować się
    > zdalnie z jakimś sprzętem, konkretnie podłączonym przez port szeregowy
    > do serwera WWW.

    Coś takiego: http://rcp.madar.com.pl ?

    A dokładnie: czytnik RFID podłączony vie RS 232 . CO prawda serwer co
    ARM ale komunikacja z całym urządzeniem poprzez WWW.

    Wysyłanie czegoś do takiego urządzenia jest dosyć
    > proste. Gdy przyjdzie żądanie z przeglądarki, np. POST lub GET, można
    > coś wysłać na port szeregowy, czy to korzystając z gotowych klas
    > (PHP/ASP, zależnie w czym jest strona napisana), czy też wywołując
    > zewnętrzną aplikację. Gorzej jest natomiast w drugą stronę, bo chodzi o
    > to, żeby to działało w czasie rzeczywistym. Aplikacja webowa raczej nie
    > może otworzyć sobie portu szeregowego i czekać aż coś dostanie.

    Teoretycznie może, ale odbędzie się to na komputerze klienta, a nie na
    serwerze.

    > Więc zostaje zewnętrzna aplikacja, która trzymałaby otwarty port i gdy
    > coś dostanie np. zrzucałaby to do pliku. Przeglądarka przez AJAX mogłaby
    > wtedy odpytywać aplikację na serwerze (przez polling np. co sekundę),
    > która pobierałaby ten plik.

    Lepiej zrobić to inaczej. Przeglądarka pyta, ale serwer nie odpowiada od
    razu, tylko czeka. Jeżeli przyjdzie sygnał z zewnętrznego urządzenia do
    serwer WWW natychmiast odpowiada, jeżeli nie to po upływie 60s leci
    pusta odpowiedź, po czym przeglądarka ponawia pytanie.

    > Generalnie chodzi mi o coś takiego, że jest sobie urządzenie z
    > przyciskiem. Naciśnięcie tego przycisku powoduje wysłanie jednego bajtu
    > przez RS-232 do komputera na którym stoi demon HTTPD. Jak to potem
    > sensownie przesłać do przeglądarki, z możliwie małym opóźnieniem?

    Opóźnienie jest rzędu kilkuset milisekund

    Da się
    > to jakoś lepiej rozwiązać niż komunikacja przez pliki z zewnętrzną
    > aplikacją odpowiedzialną za port szeregowy?

    to raczej nie ma znaczenia.

    --
    Darek