  • 11. Data: 2014-03-21 01:54:14
    Temat: Re: Aplikacja do automatyzacji sterowania przekazywaniami
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-03-21 00:54, Marek pisze:

    > Miało być:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Call_forwarding#Keypad_
    codes

    Panowie,

    Cyferki i krzaczki wprowadzane z klawiatury TELEFONU dzielą się na parę
    klas. Tak dla uproszczenia i potocznym językiem:

    - telefoniczne
    - sygnalizacyjne
    - terminalowe
    - USSD
    - cokolwiek innego

    O tym, do której klasy zakwalifikować dany ciąg znaków, decyduje
    interpreter - łącznik między klawiaturą a resztą świata.

    1. telefoniczne - ciag znaków stanowiących numer telefonu
    2. sygnalizacyjne - informacje dla centrali dot. włączenia czy
    wyłączenia pewnych usług CENTRALI, np. przekierowań, połączeń
    oczekiwanych, zakazu połączeń, sygnalizacji CLIP/COLP i pochodnych itp.
    3. Terminalowe - charakterystyczne dla danego typu terminala, np. reset
    urządzenia, dostęp do funkcji ukrytych teminala (np. rtryb monitorujący)
    czy -zdefiniowane w normach odczytanie numeru IMEI
    4. USSD - termin chyba znany

    Zainteresowanym polecam, zamiast wikipedii, stosowną normę ETSI
    http://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/122000_122099/12
    2030/10.00.00_60/ts_122030v100000p.pdf

    A przechodząc do meritum, nieznane mi jest API (to nie znaczy, że kiedyś
    się nie pojawi) jakiegokolwiek systemu, które obsługuje kody
    sygnalizacyjne. Są API dla USSD, bywają dla połączeń telefonicznych, ale
    dla sygnalizacji jeszcze nie widziałem.
    Być może w tym szaleństwie jest metoda

  • 12. Data: 2014-03-21 18:05:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > się nie pojawi) jakiegokolwiek systemu, które obsługuje kody
    > sygnalizacyjne. Są API dla USSD, bywają dla połączeń telefonicznych, ale

    Call forwarding ?

    http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/54763f
    61-0270-4b48-93b7-2e4c6cc14fa7/call-forwarding?forum
    =netfxcompact ?

    Ja nie wiem, nie próbowałem, może nie o to chodzi, ale ... jeśli to jest
    funkcjonalność oprogramowania a nie sprzętu to ja zasadniczo nie rozumiem
    czemu miałoby nie dać się.

  • 13. Data: 2014-03-22 02:49:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-03-21 18:05, John Kołalsky pisze:

    > Call forwarding ?
    >
    > http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/54763f
    61-0270-4b48-93b7-2e4c6cc14fa7/call-forwarding?forum
    =netfxcompact
    > ?

    To jeszcze warto sprawdzić, co to jest TAPI :-) I dlaczego pisano o tym
    w 2008 roku ;-)

    > Ja nie wiem, nie próbowałem, może nie o to chodzi, ale ... jeśli to jest
    > funkcjonalność oprogramowania a nie sprzętu to ja zasadniczo nie
    > rozumiem czemu miałoby nie dać się.

    I tu się zaczyna problem, bo dla przeważającej większości macherów od
    oprogramowania smartfonów, część "telefoniczna" software jest czarną
    magią. Albo raczej czarną skrzynką.

    Biorąc pod uwagę, że chyba nadal jedną z podstawowych przesłanek, dla
    których kupuje się telefon, są rozmowy, to może lepiej, żeby tak
    pozostało ;-)

  • 14. Data: 2014-03-24 00:40:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Mar 2014 01:54:14 +0100, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Cyferki i krzaczki wprowadzane z klawiatury TELEFONU dzielą się na
    parę
    > klas. Tak dla uproszczenia i potocznym językiem:

    No i?
    Tu jest przykład jak programistycznie aktywowac call forwarding
    przez kody mmi:

    http://danielthat.blogspot.com/2013/03/android-progr
    amming-call-forward
    ing.html?m=1

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-03-24 16:59:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-03-24 00:40, Marek pisze:

    > Tu jest przykład jak programistycznie aktywowac call forwarding przez
> [...]

    To skompliluj i się pochwal ;-)

    Bo ten gimnazjalista użył funkcji "tel", a potem stringu "*21*123456789#"