  • 1. Data: 2012-04-09 08:08:25
    Temat: Aparat kompaktowy
    Od: To_masz <f...@o...pl>

    Witam,

    poszukuję aparatu cyfrowego, kompaktowego - który robiłby zdjęcia
    możliwie jak najlepszej jakości...

    Czy moglibyście mi doradzić jakiś ciekawy model z aktualnej oferty?

    PS: Moją uwagę zwróciły dwa modele:
    - CANON POWERSHOT S100
    - NIKON COOLPIX P310
    Czy to dobry sprzęt - oceniając na podstawie jakości zdjęć
    [w dzień, w pomieszczeniu, wieczorem]?

    z góry serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2012-04-09 14:40:08
    Temat: Re: Aparat kompaktowy
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    Użytkownik "To_masz" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > poszukuję aparatu cyfrowego, kompaktowego - który robiłby zdjęcia możliwie
    > jak najlepszej jakości...

    panasonic lumix lx 5

  • 3. Data: 2012-04-09 16:34:33
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2012-04-09 14:40, marcin wrote:
    > panasonic lumix lx 5

    Czytałem narzekania na jakość JPEG-ów.

    "Overall, the image quality is quite good, but frustratingly, the LX5
    seems to exhibit the same weaknesses as most of Panasonic's cameras: the
    in-camera processing and JPEG compression still leave something to be
    desired. They combine to produce yellow splotches at sensitivities as
    low as ISO 80 under indoor, living-room level lighting or lower"
    http://tinyurl.com/bmyvdeu

    Tak, wiem, że można robić w RAW-ach...

    Piotr

    P.S. Do autora wątku: Canon S100 to moim zdaniem dobry wybór.

  • 4. Data: 2012-04-09 19:21:54
    Od: "Rafał" <s...@i...pl>

    > Czytałem narzekania na jakość JPEG-ów.

    Ja miałem Panasonica LX5 i sprzedałem m. in. ze względu na jakość plików
    JPEG. To oczywiście moja subiektywna opinia, ale wczesniej miałem Canona G7,
    potem G11 i ... niestety LX5 po kilku miesiącach użytkowania sprzedałem.
    Teraz mam Nikona P7100 i wg mnie ma lepsze JPEGi niż LX5. Natomiast czy
    lepsze niż G11 - nie mam pewności (ale na pewno nie gorsze). Przemówiła do
    mnie jednak wygoda obsługi i akumulator dokładnie ten sam, co w mojej
    lustrzance.

    Co jeszcze bardzo nie pasowało mi w LX5 (od najbardziej wkurzającego
    :) ):

    - brak ciągłej informacji na wyświetlaczu o
    a) czasie otwarcia migawki (w trybie A)
    b) wartości przesłony (w trybie S)
    - wolny silniczek "zoom'a"
    - jakość plików JPEG (wg mnie zbyt ocno "ciachane" przez algorytmy
    kompresji, choć pliki przy ustawieniu takiej samej kompresji wcale nie są
    "lżejsze" niż np. z Nikona P7100)
    - dekielek na obiektyw

    > P.S. Do autora wątku: Canon S100 to moim zdaniem dobry wybór.

    Mnie się też tak wydaje. jesli ergonomia Canona S100 pasuje, to raczej warto
    brać.

  • 5. Data: 2012-04-09 20:51:13
    Od: Fabian <s...@g...com>

    > poszukuję aparatu cyfrowego, kompaktowego - który robiłby zdjęcia
    > możliwie jak najlepszej jakości...

    jeśli nie kierujesz się stereotypami to gorąco polecam ci Samsunga WB750 z obiektywem
    Schnelder Kreuznach (18x), ma go znajomy i wiem, że jest z niego bardzo zadowolony na
    NK publikuje fotki z Bieszczad.... miodzio :)
    http://www.euro.com.pl/porownanie.bhtml?p1=186865706
    6&p2=1755832562&p3=2332426960

  • 6. Data: 2012-04-13 19:13:35
    Od: f...@o...pl

    Witam,

    Początkowo zastanawiałem się również nad LX 5, ale szybko się
    wyleczyłem. Opinia o błędnym algorytmie kompresji niestety się
    powtarza - nie jest to na pewno wada pojedynczych egzemplarzy...
    Przytoczone przez Rafała wady także do mnie przemawiają...

    Dzięki za opinię!

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2012-04-13 19:33:33
    Od: f...@o...pl

    On 9 Kwi, 16:34, Uncle Pete wrote:
    > P.S. Do autora wątku: Canon S100 to moim zdaniem dobry wybór

    Witam,

    obecnie mam Canona Powershot S3, ale - jak wiadomo - do poręcznych
    aparatów to on nie należy... Jestem zadowolony z jakości wykonania
    aparatu, dlatego też mocno rozważam Canona S100, jako jego
    kompaktowego następcę. Czytałem już trochę na temat tego sprzętu, i
    dobrze słyszeć pozytywne opinie również tutaj. Dzięki!

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2012-04-14 09:04:48
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Fabian pisze tak:

    > jeśli nie kierujesz się stereotypami to gorąco polecam ci Samsunga
    > WB750

    Mnie się WB750 podoba. Zależy mi na kręceniu filmików w 720p
    (ale nie M-JPEG). Wbudowanym akku i możliwości ciągłego zasilania go
    przez usb.

    Jest trochę drogi no ale w sumie kosztuje tyle co mój nieodżałowany
    Sony DSC-S60 w 2005 roku ;)

    --
    Piter

  • 9. Data: 2012-04-19 10:28:16
    Od: tomgrzes <t...@g...com>

    Witam,
    Ja wybrałem Canon S90 (około 2 lat temu). Podoba mi się to że ma dość
    spore ISO (jak na kompakt), potrafi robić RAW i jednocześnie (co
    ważne) jest mały (mieści się do kieszeni, prawie jak telefon).
    Przy spacerach z dzieciakami EOS to kolejne dziecko wymagające
    większej uwagi :(
    Teraz pewnie kupił bym S100

    Pozdrawiam Tomek