    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparat do fotografowania szalejącego dziecka
    Date: Wed, 27 Nov 2013 21:41:24 +0100

    "Tomasz Worek" <t...@g...com> wrote:

    [...]
    > 3. A teraz niespodzianka: powinien mieć wizjer (jak Żona używa mojego
    > OM-D to zawsze kadruje używając wizjera, nigdy LCD).

    A co, sam kadrujesz na LCD? ;-) Dla mnie brak wizjera to pełna
    dyskwalifikacja. :)

    > 4. Fotografowane będzie głównie (95%) "dziecko bardzo szybko
    > uciekające z kadru" (3 latka obecnie) :)
    >
    > Mój budżet do 1500PLN.
    >
    > Na podstawie tych założeń wytypowałem dwa aparaty, ale nie jestem
    > pewien czy ten wybór ma sens, a poza tym nie wiem który ewentualnie
    > lepiej się sprawdzi.
    >
    > Oto moje typy:
    > 1. Nikon V1 + Nikkor 10-30.
    > 2. Olympus E-PL3 + mZuiko 14-42 II.

    Z systemowych bezlusterkowców z wizjerem w budżecie mieści się też
    Sony a3000 - z kitem ciut ponad 1400.

    [...]
    > Według DXO matryca - wiadomo - lepsza w Oly, ale wydaje mi się, że
    > różnica na co dzień będzie pomijalna.

    I tu mam wątpliwości. Szalejące dziecko + wnętrze => krótkie czasy
    => Hi-ISO.

    Na korzyść Sony:

    1. Najlepsza jakość, bez startu ze strony 1".

    Na niekorzyść Sony:

    1. Prawdopodobnie wyczuwalna "budżetowość" modelu (tego nie
    miałem, ale inne normalnie mi skrzypiały plastikiem w rękach. :)

    [...]
    > 3. Wizjer mogę zawsze dokupić, miałbym od razu pomysł na kolejny
    > prezent ;)

    Dla mnie te doczepiane wizjery to całkowita dyskwalifikacja (jakieś
    dildo przy oryginale... ;)

    > 4. Sam mam OM-D E-M5 i kilka szkieł, byłaby możliwość wymieniania się
    > nimi (np. 45mm f/1.8 mogłoby sie przydać).

    Dla mnie by to było przesądzające.

    [...]
    > Doradźcie coś bo mam mętlik w głowie. Może w ogóle wziąć coś innego?
    > Dzięki z góry za rady!

    To ja tu podam wyniki z takiego mojego zabawowego mechanicznego
    wyliczenia - które aparaty kupować (a których nie! ;)

    (IQ_wg_DxO)^(waga IQ) * (1/aktualna_cena_PL!)^(waga ceny) *
    (1/masa_bez_szkła)^(waga masy)

    i z tego pierwiastek stopnia = waga IQ + waga ceny + waga masy

    Jednak zadziwiająca płaskość wyników mówi, że każdy dostaje mniej
    więcej to, za co zapłacił. :)

    Przyjęte wagi:

    Jakość obrazu: 35%
    Cena 40%
    Masa 25%

    Dla bezluster znajdujących się obecnie w sprzedaży w PL
    (i pomierzonych przez DxO - np. Fuji okazały się chyba za dobre na DxO ;)
    (w tym niektóre bez wizjera) wyniki wyglądają następująco:

    Sony NEX-3N 78,3
    Sony NEX-5R 70,5
    Samsung NX 300 68,1
    Nikon 1 S1 66,2
    Canon EOS M 65,0
    Nikon 1 J2 60,8
    Olympus PEN E-PL5 59,9
    Panasonic Lumix DMC GF5 59,1
    Sony Cyber-shot DSC-RX100 59,0
    Samsung NX 20 58,8
    Panasonic Lumix DMC GX1 58,7
    Panasonic Lumix DMC G3 58,7
    Nikon 1 J3 58,4
    Sony NEX-7 54,8
    Panasonic Lumix DMC GF3 54,5
    Panasonic Lumix DMC G5 54,3
    Panasonic Lumix DMC GF6 52,9
    Olympus PEN EP3 51,9
    Sony Cyber-shot DSC-RX100 II 51,4
    Panasonic Lumix DMC G6 47,4
    Olympus OM-D E-M5 46,8
    Panasonic Lumix DMC GH3 36,9

    Ranking nie uwzględnia jeszcze liczby guzików i pokręteł, a to byłby
    ważny parametr! (Ale oczywiście mniej ważny od liczby WŁAŚCIWYCH guzików
    i pokręteł! :)))

    pozdrawiam serdecznie :)

    /-/

    Mariusz [mr.]