  • 11. Data: 2011-06-23 19:56:08
    Temat: Re: Aparat dla podróżnika/turysty pieszego
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2011 20:55, Kosu pisze:
    > On 2011-06-23 18:45, kris_gor wrote:
    [...]
    > Ja w góry chodzę tylko z 18-55. Tak naprawdę 95% zdjęć mieści się w tym
    > zakresie. Na pozostałe 5% nie chciałbym nosić dodatkowego kilograma.
    > Myślę, że kiedyś - kiedy będę miał dużo wolnej gotówki albo postanowię
    > przepuścić pierwszą pensję po studiach - wymienię go na 18-200 :)
    [/...]

    Też o tym myślałem, ale jest dość ciemne i jak się wejdzie w las to już
    cienko ze światłem... choć pewnie w 90% wystarczy.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-06-23 20:28:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-23 20:55:09 +0200, Kosu <6...@e...pl> said:

    > Ja w góry chodzę tylko z 18-55. Tak naprawdę 95% zdjęć mieści się w tym
    > zakresie.

    A jak zapniesz standard, to się okaże, że 95% mieści się w standardowym
    zakresie ;-)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-06-24 19:42:36
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Drążąc dalej temat dobrego kompaktu znalazłem dwa interesujące wątki:

    http://www.cyberfoto.pl/jaka-cyfrowka/111566-najleps
    zy-kompakt-jakosc-zdjec.htm

    http://www.cyberfoto.pl/tematy-ogolne/111211-jaki-ko
    mpakt-zabolalby-najmniej-po-lustrze.htm

    Wychodzi na to, że trzeba pójść na daleko idący kompromis co do jakości,
    albo zadowolić się zoomem maks 3 do 5. Ale z takiego trudno zrobić np
    dyskretnie zdjęcie osobie lub grupie.
    Adam

  • 14. Data: 2011-06-25 21:15:28
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 22.06.2011 adam <a...@g...pl> napisał/a:

    > Wiem, że będzie potrzebny kompromis

    Kompromis to małe body + lekkie szkło :) np 3cyfrówka
    eosa + 50 lub 35mm. Zoom - cyfrowy, zapas mpixli na coś
    się w końcu przyda, szybki AF to tylko fazowy, odporność
    mechaniczną/wodną itd zapewni niska cena :)

  • 15. Data: 2011-06-27 17:31:28
    Od: Marek <2...@g...com>

    adam:

    > zapewne nie brakuje na tej grupie os b o podobnych zainteresowaniach,
    > pochwalcie si czym fotografujecie i na jakie cechy zwracali cie uwag
    > przy wyborze aparatu

    Moim zdaniem, wybór kompaktu zamiast lustrzanki ma znaczenie dopiero
    na granicy turystyki i wyczynu, kiedy w ekwipunku liczą się gramy, a
    fotografia to kompromis między potrzebą utrwalania chwili i wynikiem
    na mecie. Albo wtedy, gdy nam słoń na oko nadepnął i cieszą byle jakie
    obrazki, aby tylko żona/mąż/dziecko/pies była/był/było na ich
    środku :).
    Kompromis w turystyce dotyczy wielu rzeczy, ale nie możliwości
    aparatu. Wcześniej również używałem lustrzanek i kupując aparat
    cyfrowy ani przez chwilę nie brałem kompaktu pod uwagę. Bo tu łatwiej
    mi zaakceptować większą wagę i wielkość, niż ślamazarność i inne
    ograniczenia kompaktów. Mimo, że czasem warunki zmuszają do daleko
    posuniętego minimalizmu.
    Pojemność plecaka nie ma znaczenia, bo choć nawet na długie wyjazdy
    zabieram 28 litrowy, to i tak aparat noszę/wożę w pokrowcu na biodrze.
    To Canon Eos 350D z obiektywem Sigma 17-70. Całość waży prawie
    kilogram, ale za to namiot mam leciutki :).
    Choć nie dbam specjalnie o sprzęt, a używam go od pięciu lat także w
    warunkach dużego zapylenia, na mrozie, w błocie i wilgoci, maszyna
    daje sobie radę. Zdarzyło nam się nawet (z kolegą używającym takiej
    samej lustrzanki) zaliczyć kabinę na spływie, gdy aparaty były tylko w
    zwykłych pokrowcach. Taki pokrowiec nie jest wodoszczelny, więc trochę
    wody dostało się do środka. Ale sprzęt kolegi nadal działa, choć
    wymagał oddania do serwisu. http://tiny.pl/hfkql A mój odzyskał
    sprawność już po kilku minutach suszenia z wyjętym akumulatorem.
    Ten aparat przetrwał też kilka upadków na nartach i rowerze oraz (w
    wodoszczelnym worku transportowym) regularne obijanie o skały w
    jaskiniach i kąpiele przy kabinowaniu na białej wodzie. Można zatem
    przyjąć, że jest odporny na niesprzyjające warunki :).
    Wygląda na to, że delikatność lustrzanki nie jest w turystyce
    problemem. Wymaga ona po prostu tych samych zabezpieczeń co kompakt.
    Na lustrzankę amator chucha i dmucha nie dlatego że jest delikatna,
    tylko ze względu na jej wartość. A i wagą, przy plastikowej optyce,
    niektóre niewiele już ustępują co większym kompaktom. Wyraźną różnicę
    widać w rozmiarze, ale to można zminimalizować odpowiednim
    ergonomicznym pokrowcem, umieszczonym nie na piersi, a na biodrze, z
    możliwością przesuwania na przód, w tył lub na drugie biodro.
    Dlatego dla ambitnego podróżnika/turysty pieszego, którego nie
    ogranicza zbyt chudy budżet polecam jednak lustrzankę. Choć to
    oczywiście bardzo subiektywne, bo nie mam wielkiego pola obserwacji.
    Może to tylko niektóre stare Canony są takie żywotne? ;).

    --
    Marek

  • 16. Data: 2011-06-30 13:09:02
    Od: NetUser <n...@n...net>

    adam <a...@g...pl> wrote in news:itr08b$7bs$1@inews.gazeta.pl:

    > Powinien to być kompakt z następującymi cechami:
    > szeroki kąt
    > jasny obiektyw
    > w miarę dobra matryca
    > zoom ok 8 -10 (ew większy nie będzie przeszkadzał)
    > szybki AF
    > możliwość manualnych nastaw
    > odporny na warunki atmosferyczne, mróz, upał, wilgoć, kurz, ew upadek,
    > (może jeszcze coś pominąłem)
    > Ponadto mógłby być nisko prądożerny, lekki i mały. Ceną w zasadzie nie
    > jestem ograniczony ... ale wiadomo. Aparat będzie używany głównie do
    > krajobrazów i ludzi, często gór.

    Może Nikon P7000? Ma co prawda dziwnego RAW-a i jak piszą strasznie wolnego
    ale przecież do tego typu zastosowania szybkoszczelność nie jest istotna.