    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparat dla dziecka
    Date: Fri, 20 Nov 2009 03:02:20 +0100

    "Irokez" he4e1v$dn6$...@n...onet.pl

    > Chcę kupic aparat dla dziewczynki 8 lat tak do 600zł powiedzmy.
    > Jeździ coraz wiecej na wycieczki z kolezankami i chce robic też zdjecia wiec niech
    ma jakieś pamiątki, moze nawet to ja wciągnie.

    > W grę wchodzi wyłacznie jakis mały kompakcik prosty w obsłudze i odporny na
    poczynania dziecka, aby sie nie zniecheciło się za
    > szybko pogmatwaną obsługą z tysiącem funkcji do przejścia aby właczyć lampę
    błyskową na przykład. Jednak jest to jeszcze mała
    > dziewczynka.

    Wiesz, może dzisiejsze dzieci są głupsze niż dawniejsze, ale ja bym wolał jednak
    lustrzankę, mając 8 lat. :) Droższa? Niby tak, ale i dająca możliwość świadomego
    fotografowania. Mając 8 lat, byłem w drugiej klasie (urodziłem się w lutym, więc
    rodzice puścili mnie do szkoły wcześniej) i pamiętam czas, gdy moja siostra (ode
    mnie młodsza o 2 lata niemal dokładnie) miała 5 lat, bo pamiętam, jak mówiła, że
    za rok idzie do szkoły, a poszła też o rok wcześniej. Więc ja wowczas miałem 3 lata.

    I zapewniam Cię o tym, że ośmioletnie dziecko nie gubi się w ustawieniach prostej
    lustrzanki, o ile lubi fotografować. Ponoć dziewczynki są mądrzejsze od chłopców. :)

    A jeśli nie lubi -- cóż... Pewnie kompakt byłby niezły...
    Wówczas ta dziewczynka, będąc dorosłą panią doktor, mając wnuki, nadal będzie
    lansowała pogląd -- kompakt jest lepszy od lustrzanki. Taka wlaśnie pani doktor
    modliła się, prosząc Boga o to, abym ja, zamiast C 450 D, kupił kompakta...
    No i kupiłem, ale kompaktowy samochód. ;)

    Owa pani doktor nie trafiła także z proroctwem. :) Zapowiedziała mi nieodwracalność
    czegoś. Jej werdykt potwierdziła inna lekarka tej samej specjalizacji. Lekarka
    rodzinna
    obaliła ów pogląd, podpierając się rzeczywistością -- nieuleczalna choroba poszła
    sobie
    w siną dal... ;)

    > Fajnie jakby miało to jakiś działający nienajgorzej stabilizator obrazu aby
    wszystko rozmazane nie wychodziło.

    > Czy taki na przykład Nikon L20 spełni oczekiwania?
    > Miała w rączkach nie raz 40D ale nie znaczy że ma z niewiele od siebie mniejszym
    aparatem chodzić :)

    To może C 1000 D? Jest znacznie mniejszy i lżejszy od C 40 D. :)

    Osiem lat to naprawdę dużo. C 40 D jest ciężki i raczej szybko zniechęci dzieciaka do
    fotografii.
    (albo wyćwiczy w dziewczynce stosowny odruch wyręczania się
    chłopcami-tragarzami/statywami;
    ostatecznie po to Bóg stworzył chłopca, aby nim dziewczynka mogła wysługiwać się w
    pracach
    męczących i nużących, sama zadawalając się wąchaniem kwiatów i pstrykaniem zdjęć...)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'