  • 21. Data: 2021-07-04 00:17:40
    Temat: Re: Antena panelowa DVB-T - największa
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-07-03 o 22:27, heby pisze:
> [...]
    tena.pdf

    > A to nie to samo co wszelakie biquady?
    >
    > Problemem tych anten jest waskie pasmo. W sadzie potrzebowałbym 3 sztuk :/
    Akurat ten projekt to protoplasta wszystkich 'siatek' które są
    szerokopasmowe.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2021-07-04 10:07:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-07-04 00:17, Janusz wrote:

    > Akurat ten projekt to protoplasta wszystkich 'siatek' które są
    > szerokopasmowe.

    Dla uściślenia, przodkiem siatek jest FESA 805 Hirschmann, lub raczej
    jej przodek.
    Ta którą podlinkowałem była powielana przez kowali na podlasiu, wersji
    komercyjnej ZTCW się nie doczekała.

    Włodek

  • 23. Data: 2021-07-04 12:26:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-07-04 o 10:07, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Dla uściślenia, przodkiem siatek jest FESA 805 Hirschmann, lub raczej
    > jej przodek.
    > Ta którą podlinkowałem była powielana przez kowali na podlasiu, wersji
    > komercyjnej ZTCW się nie doczekała.
    Ale komercyjne niewiele się różnią, zamiast pełnych trójkątów to sa z rurki.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2021-07-04 12:46:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/07/2021 00:15, Janusz wrote:
    > go zasilić zasilaczem z regulacją napięcia i wtedy zrobić próby z yagi.

    Mam taki z regulacją ;)

    > Siła nic nie daje, liczy się jakość sygnału.

    Wiem, dlatego liczę na antene *dużą* a nie z dużym wzmacniaczem.

  • 25. Data: 2021-07-04 12:54:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.07.2021 o 22:27, heby pisze:

    tena.pdf

    > A to nie to samo co wszelakie biquady?
    >
    > Problemem tych anten jest waskie pasmo. W sadzie potrzebowałbym 3 sztuk :/

    No to spróbuj jeszcze raz zrobić test ale z tej anteny synfazowej
    (siatki) zdejmij siatkę :) Dla analogu kiedyś to było wyzwanie w DVB-T
    to czasem zaleta.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 26. Data: 2021-07-04 14:02:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/07/2021 12:54, LordBluzg(R) wrote:
    > No to spróbuj jeszcze raz zrobić test ale z tej anteny synfazowej
    > (siatki) zdejmij siatkę :) Dla analogu kiedyś to było wyzwanie w DVB-T
    > to czasem zaleta.

    W tzw międzyczasie udało mi się skombinować jeszcze jedną: siatkową, ale
    pojedynczą, ze wzmacniaczem.

    Własnie się bawię. Odbiera lepiej, niż poczwórna siatkowa, o identycznym
    wyglądzie. Na równi z chińczykiem.

    Magia.

  • 27. Data: 2021-07-04 14:38:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    heby napisał(a) :
    > Cześć.
    >
    > Taka zabawna sytuacja. Sprawdziłem kilka rodzajów anten. Drogich,
    > tanich, o róznej konstrukcji. Kierunkowych, dookólnych itd itp. Ze
    > wzmocnieniem i bez. W ogródku.

    Sprawdziłem i ja. Ze wzmacniaczem i bez. Ze 6,7 sztuk.

    Mogę odbierać tylko sygnał odbity od wieżowca. Wszystkie nadajniki
    są w 1 miejscu, choć nadają w różnej polaryzacji i z różną mocą.
    Najlepszą jakość sygnału uzyskałem przy tej antenie wewnętrznej ze
    wzmacniaczem:
    https://allegro.pl/oferta/antena-pokojowa-dvb-t-slim
    -mux-1-2-3-8-7704426616
    Firma Wiedyska.
    Najlepszą, czyli w 99% obraz bez pikselozy. Ta zdarza się na
    niektórych kanałach, ale na tyle krótko, że jest to do przyjęcia.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 28. Data: 2021-07-04 20:36:08
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.07.2021 o 14:02, heby pisze:

> [...]
    > pojedynczą, ze wzmacniaczem.
    >
    > Własnie się bawię. Odbiera lepiej, niż poczwórna siatkowa, o identycznym

    Nie, odbicia. Te anteny o wiele bardziej/lepiej łapią z odbić niż
    jakakolwiek inna antena kierunkowa. Natomiast w przypadku odległej
    stacji znacznie lepsza będzie antena kierunkowa. Mowa tutaj o >40km od
    stacji nadawczej.

    Musiałbyś pośledzić na wykresach jak wyglądają "listki" w porównaniu z
    yagi a to i tak nie do końca cała prawda.

    Anteny synfazowe są fajne i generalnie zaspokajają większość potrzeb.
    Przede wszystkim są tanie i proste w montażu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 29. Data: 2021-07-08 18:40:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-07-04 o 14:02, heby pisze:

> [...]
    > pojedynczą, ze wzmacniaczem.
    >
    > Własnie się bawię. Odbiera lepiej, niż poczwórna siatkowa, o identycznym

    A napiszesz co to za model i jakiego producenta?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 30. Data: 2021-07-08 19:05:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-07-04 o 14:38, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Najlepszą, czyli w 99% obraz bez pikselozy. Ta zdarza się na
    > niektórych kanałach, ale na tyle krótko, że jest to do przyjęcia.

    A ma diodę informującą o podłączeniu zasilacza wzmacniacza? Dawno temu
    kupiłem taką -
    <https://dvbsklep.pl/pl/p/Opticum-AX-700-antena-DVB-
    T-ze-wzm.34dB-zewnetrzna-i-pokojowa/279>

    Działała we wnętrzu bez wzmacniacza. Po zmianie częstotliwości w stacji
    nadawczej pogorszył mi się odbiór, więc ją przerzuciłem na parapet za
    oknem, ale też średnio się spisywała. Klatkowało i szarpało.

    Teraz zainstalowałem za oknem na balustradzie taką -
    <https://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_3
    -21-60_dvb-t-t2_uhf_A0315.htm>
    Odbiór znacząco się poprawił.

    Przy okazji odkryłem przyczynę problemów z odbiorem: to przejście
    podokienne -
    <https://www.eltrox.pl/przejscie-gniazdo-f-gniazdo-f
    -okienne-plaskie.html>,
    które przestało spełniać swoje zadanie. Każde poruszenie tym kabanem
    powoduje zerwanie odbioru. Tym bardziej dziwne, że jest zamontowane w
    skrzydle okna, które nie jest otwierane.

    Planuję wywiercić otwór we framudze okna na przepust kablowy i w ten
    otwór wstawić rurę 16 mm -
    <https://www.leroymerlin.pl/elektrycznosc/instalacje
    -elektryczne/rury-i-peszle-elektroinstalacyjne/rura-
    elektroinstalacyjna-16-mm-111682-2-m-aks-zielonka,p7
    4131,l1063.html>
    (ewentualnie taką -
    <https://www.leroymerlin.pl/hydraulika/instalacje-wo
    dne-i-gazowe/instalacje-polietylenowe-pex/rura-wielo
    warstwowa-pex-pe-xb-al-pe-rt-16mm-instal-complex,p41
    4956,l544.html>;
    nie wiem co będzie lepsze).

    K.

    --