  • 1. Data: 2021-07-01 20:10:56
    Temat: Antena panelowa DVB-T - największa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Taka zabawna sytuacja. Sprawdziłem kilka rodzajów anten. Drogich,
    tanich, o róznej konstrukcji. Kierunkowych, dookólnych itd itp. Ze
    wzmocnieniem i bez. W ogródku.

    Nie działają. Ogródek ma sporo przeszkód w kierunku na nadajnik. Z okna
    działają wszystkie, z gruntu... no właśnie. Nie działają za wyjątkiem
    *najtańszej* chińskiej, w postaci prostokąta naklejanego na szybę. Ona
    działa nieźle, nawet trzymana w ręce.

    Nie wiem jak to tłumaczyć. Ale nie zmienia to faktu że tania panelowa
    działa dobrze.

    Rozgladam się obecnie za większą gabarytowo. Moja ma 20x30xm. Są
    większe? Widziałem kilka razy takie, niekoniecznie elastyczne, ale
    zdecyodwanie płaskie. Moze są bardziej odpone na odbicia? Ta antena w
    postaci elastycznego kawałka tworzywa jest odporna na kierunek i ogólnie
    zachowuje się bardzo dobrze, jednak nie wszystkie kanały odbierają
    dobrze, zgaduje że to na granicy jakości. Dlatego szukam większej. Ma
    ktoś i może polecić produenta? Widziałem taką o szerokości 60-70cm, ale
    poza napisem DVB nic na niej innego nie było.

  • 2. Data: 2021-07-01 21:54:02
    Temat: Re: Antena panelowa DVB-T - największa
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-07-01 20:10, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Taka zabawna sytuacja. Sprawdziłem kilka rodzajów anten. Drogich,
    > tanich, o róznej konstrukcji. Kierunkowych, dookólnych itd itp. Ze
    > wzmocnieniem i bez. W ogródku.

    (ciap)

    Kolega weźmie trochę drutu, powygina,
    i będzie git malina:
    https://www.youtube.com/watch?v=dlm9SiX-Gd4

  • 3. Data: 2021-07-01 22:16:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/07/2021 21:54, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Kolega weźmie trochę drutu, powygina,

    Wyginałem kilka lat temu. Zauważam, że ta płaska, elastyczna, jest
    ładniejsza ;)

  • 4. Data: 2021-07-01 22:57:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.07.2021 o 20:10, heby pisze:
> [...]
    > działa nieźle, nawet trzymana w ręce.
    >
    > Nie wiem jak to tłumaczyć. Ale nie zmienia to faktu że tania panelowa

    Spróbuj siatkowej (szerokopasmowa) zawsze działa.
    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    asp-8_l1_p5926.html

    I NIGDY mnie nie zawiodła :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 5. Data: 2021-07-01 23:00:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/07/2021 22:57, LordBluzg(R) wrote:
    > Spróbuj siatkowej (szerokopasmowa) zawsze działa.
    > https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    asp-8_l1_p5926.html

    Mam taką i ja m.in. sprawdziłem. Ten chiński prostokąt jest lepszy ;)

  • 6. Data: 2021-07-01 23:14:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.07.2021 o 23:00, heby pisze:

    asp-8_l1_p5926.html

    > Mam taką i ja m.in. sprawdziłem. Ten chiński prostokąt jest lepszy ;)

    Może w specyficznym miejscu. Siedzę w antenach od lat i te
    szerokopasmówki wypadają najlepiej. Raczej nie uwzględniaj poziomu
    ogródka, bo może się okazać, że ta chińska łapała od tyłu odbicie z
    domu, czego kierunkowa nie potrafi :) Miałem kiedyś gościa, który ma las
    na kierunku do nadajnika w odległości 5m od domu. Las wycina mu wszystko
    w UHF a VHF nawet działa, pomimo różnicy 80kW (20kW VHF vs 100kW UHF).
    Ponieważ to las liściasty to zimą prawie działa. Jak zdjąłem siatkę z
    tej szerkopasmowej, to łapał odbicie od drugiej strony lasu (300m) i
    wszystko bangla :) Żadna antena kierunkowa, żadna, nie działa u niego :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-07-02 07:25:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/07/2021 23:14, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > szerokopasmówki wypadają najlepiej. Raczej nie uwzględniaj poziomu
    > ogródka, bo może się okazać, że ta chińska łapała od tyłu odbicie z

    Tak też zakładam, dlatego szukam większej, że są, to wiem bo widuję.

    Ogólnie u mnie jest dziwna sytuacja, widzę dwa nadajniki, z czego ten
    bliżej jest znacznie gorszej jakosci mimo podobnych mocy. Anteny
    kierunkowe nie działają tak jak powinny, wręcz bliższy nadajnik jest
    niewidoczny dla nich. W pierwszej chwili była myśl, że to może z powodu
    przesterowania, ale sprawdziłem wszelakie anteny małe i duże, ze
    wzmacniaczem i bez - anomalia. Zabudowa, pagórek, stacja wn czy inna
    cholera. Chiński prostokąt jest objawieniem, bo działa jako jedyna
    antena, na poziomie gruntu.

    BiQuat i DoubleBiQuad (szyte na miarę) *trochę* działa, ale przerywa.
    Nie wiem co w chińskich za "technologia" jest że daje lepszy efekt.

  • 8. Data: 2021-07-02 09:38:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W obydwu polaryzacjach?

    -----

  • 9. Data: 2021-07-02 09:40:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.07.2021 o 07:25, heby pisze:
    rdBluzg(R) wrote:

    > Tak też zakładam, dlatego szukam większej, że są, to wiem bo widuję.

    To zły kierunek. Fizyki nie oszukasz :)

    > BiQuat i DoubleBiQuad (szyte na miarę) *trochę* działa, ale przerywa.
    > Nie wiem co w chińskich za "technologia" jest że daje lepszy efekt.

    Przypadek zależny od miejsca.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-07-02 10:06:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2021 20:10:56 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > działają wszystkie, z gruntu... no właśnie. Nie działają za wyjątkiem
    > *najtańszej* chińskiej, w postaci prostokąta naklejanego na szybę. Ona

    Na poziomie ogródkowym masz znaczne zróżnicowanie siły sygnału w
    zależności od kierunku. "Wąska" antena może nie objąć tego kierunku z
    którego silniejszy sygnal nadchodzi a który "szeroka" obejmie.
    Powinieneś użyć wąskopasmowej anteny i sporządzić 3-D wykres siły
    sygnału w półsferze skierowanej na nadajnik, wtedy by wyszło szydło z
    worka.
    --
    Jacek
    -I hate haters-