  • 1. Data: 2012-06-24 16:55:00
    Temat: Antena na dach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Przymierzam się do wystawiania na dach budynku anteny telewizyjnej.
    Nim zacznę walczyć z administracją, to mam jeszcze parę pytań technicznych.

    Mając 5km do nadajnika w Chwaszczynie (
    http://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_Chwaszczyno ), 30m przewodu do anteny
    potrzebuję anteny ze wzmacniaczem czy wystarczy jakaś pasywna?
    Z dachu będę miał widoczność masztu nadajnika.

    Drugie pytanie - czy taką antenę jakoś się zabezpiecza przed piorunami?

  • 2. Data: 2012-06-24 17:44:39
    Temat: Re: Antena na dach
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

> [...]
    > potrzebuję anteny ze wzmacniaczem czy wystarczy jakaś pasywna?
    > Z dachu będę miał widoczność masztu nadajnika.

    wystarczy pasywna

  • 3. Data: 2012-06-24 18:20:35
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 24 Jun 2012 16:55:00 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Mając 5km do nadajnika w Chwaszczynie (
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_Chwaszczyno ), 30m przewodu do anteny
    >potrzebuję anteny ze wzmacniaczem czy wystarczy jakaś pasywna?

    Wystarczy pasywna antena. IMHO nawet taka popierdółka
    http://www.dipol.com.pl/antena_asp-4_a_z_symetryzato
    rem_A0050.htm da
    radę. Na takim czymś u rodziców na działce odbiera sygnał z PKiN (12
    km) i Raszyna (22 km) bez bezpośredniej widoczności nadajników.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2012-06-24 21:40:49
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 24.06.2012 16:55, Tomasz Pyra pisze:
    > Przymierzam się do wystawiania na dach budynku anteny telewizyjnej.
    > Nim zacznę walczyć z administracją, to mam jeszcze parę pytań technicznych.
    >

    > Mając 5km do nadajnika w Chwaszczynie
    5km!!!! ja mam 25km do nadajnika i na kawałku drutu odbieram w porywach.
    Jak byś mógł szprychę rowerową wystawić za scianę budynku jako antenę -
    myślę że wystarczy
    ToMasz

  • 5. Data: 2012-06-25 07:06:44
    Od: "jur" <g...@w...pl>

    > Mając 5km do nadajnika w Chwaszczynie (
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RTCN_Chwaszczyno ), 30m przewodu do anteny
    > potrzebuję anteny ze wzmacniaczem czy wystarczy jakaś pasywna?

    Daj sobie spokój z wchodzeniem na dach. Przy 5km to wystarczy kawałek drutu
    za telewizorem. Ewentualnie mała antenka wewnętrzna.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-06-25 09:09:43
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "jur" <g...@w...pl> napisał(a):

    >Daj sobie spokój z wchodzeniem na dach. Przy 5km to wystarczy kawałek drutu
    >za telewizorem. Ewentualnie mała antenka wewnętrzna.
    >
    >pozdrawiam

    Z okna widze nadajnik oddalony o niecale 10 km - mam bezposrednia widocznosc
    z pokoju, na ktorym tv odbiera na antenie od tunera telwwizyjnego do pc (2 metrowy
    kawalek
    drutu w izolacji). Wystarczy, ze tv przeniose pokoj dalej (bardziej w glab budynku)
    tracac widocznosc nadajnika z powodu 2 dodatkowych scian, obrazu niet.

  • 7. Data: 2012-06-25 10:41:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "jur" <g...@w...pl> wrote:

    > Daj sobie spokój z wchodzeniem na dach. Przy 5km to wystarczy kawałek
    > drutu za telewizorem. Ewentualnie mała antenka wewnętrzna.

    Proszęę bez uogólnień. Mieszkam niecały kilometr od warszawskiego pajaca i
    odbioru żadnego ;-( Dokładnie to samo z MUX-em Solorza z Marriotta.
    Powód - żelbet, żelbet i jeszcze raz żelbet. I nic się nie chce odbijać :-)

  • 8. Data: 2012-06-25 21:05:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 25 Jun 2012 07:06:44 +0200, jur wrote:

    > Daj sobie spokój z wchodzeniem na dach. Przy 5km to wystarczy kawałek drutu
    > za telewizorem. Ewentualnie mała antenka wewnętrzna.

    Próbowałem i niestety nie da rady - nawet analoga się nie da oglądać.

    Do przebicia mam 2 ściany żelbetowe w moim budynku, plus cały następny
    budynek który zasłania mi nadajnik.

    MUX2 (586MHz 100kW) jestem w stanie złąpać (ale jakość taka że trochę
    rwie). MUX1 (818MHz 100kW) odbiera listę kanałów, ale klatkę pokazuje raz
    na kilka sekund.
    MUX3 (690MHz 15kW) w ogóle nie odbieram.

    Jak przeniosłem się na drugą stronę mieszkania i wystawiłem antenę za okno
    (dzięki czemu mam 2 ściany mniej), to MUX2 odbiera mi już całkiem dobrze,
    MUX1 nadal słabo (ale lepiej), MUX3 nie odbiera.

    A mając widoczność bezpośrednią, łapię wszystkie trzy MUX-y na 100% jakości
    na "gwoździu" (antenka 10cm dołączona do karty DVB).

  • 9. Data: 2012-06-26 08:47:00
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Do przebicia mam 2 ściany żelbetowe w moim budynku, plus
    > cały następny
    > budynek który zasłania mi nadajnik.

    Oj, jak masz takie przeszkody to raczej zapomnij o odbiorze.
    W zeszłym roku chciałem teściom założyć DVB w Szczecinie, na
    Ks. Pomorskich. Drugie piętro, TV przy oknie balkonowym,
    kierunek na maszt, po drodze tylko jeden blok, ale dość
    blisko. Sygnału zero, na widmie nawet zalążki prążków nie
    wystają ponad szum :-). Sprawdzałem anteną 16-elementową...

  • 10. Data: 2012-08-19 18:01:17
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Gdzie można znaleźć mapę nadajników (dla Warszawy i okolic)?

    PS. Ból podzielam, w salonie z widokiem na Pajac analog odbiera na spinaczu,
    w kuchni z drugiej strony budynku nic za ch...

    -----