  • 1. Data: 2014-05-05 10:55:15
    Temat: Antena do HSPA+ T-Mobile PL, a antena do HSPA+ Plus GSM
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Posiadam modem Huawei E-3131 s-2 bez simlocka.
    W zależności od okoliczności używam go z różnymi kartami SIM. Czasem
    iPlus, czasem T-Mobile PL, czasem Aero2. Na terenach gęsto zamieszkanych
    nie ma problemu. Jednak w górach, lasach itp. zasięg jest mizerny.
    Przymierzam się więc do zakupu odpowiedniej anteny.
    Teraz podstawowe pytanie: czy antena do HSPA+ z T-Mobile PL to taka sama
    antena jak do HSPA+ od Plus GSM?
    Czy w obu sieciach HSPA+ chodzi na podobnych częstotliwościach?
    Czy dobrze się domyślam, że do Aero2 potrzebna jest inna antena?

  • 2. Data: 2014-05-05 11:44:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-05-05 10:55, Poldek pisze:

> [...]
    > Czy w obu sieciach HSPA+ chodzi na podobnych częstotliwościach?
    > Czy dobrze się domyślam, że do Aero2 potrzebna jest inna antena?

    UMTS czyli też HSPA+, jest w Polsce używany na częstotliwościach 900 i
    2100 MHz.
    T Mobile generalnie działa na 2100, chociaż na wykazach stacji bazowych
    coraz częściej pojawiają się też stacje 900.
    Plus natywnie działa na 2100, ale wykorzystuje również stacje Aero2,
    działające na 900 MHz.
    Reasumując - dla prawidłowej pracy powinieneś mieć antenę dwupasmową:
    900/2100

  • 3. Data: 2014-05-05 21:18:23
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.05.2014 10:55, Poldek pisze:

    > Przymierzam się więc do zakupu odpowiedniej anteny.

    kup YAGI, bo reszta (tańsze) to strata pieniędzy
    stówa nie Twoja, niestety

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-05-06 10:34:22
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    ToMasz wrote:

    > kup YAGI, bo reszta (tańsze) to strata pieniędzy
    > stówa nie Twoja, niestety

    A jak znajdę właściwy kierunek ustawienia anteny? Szczególnie, jeżeli w
    danym momencie nie będę miał łączności. Czyli przyjeżdżam w nowe
    miejsce, okazuje się, że sygnał na urządzeniu bez podłączonej anteny
    jest na sam napis T-Mobile, bez żadnej kreski. Nie daje rady się
    połączyć. Wyciągam moje YAGI, podłączam i w którą stronę celować? :-)

  • 5. Data: 2014-05-06 10:44:58
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Poldek wydumał(a) w news:53689ea9$0$2246$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > napis T-Mobile, bez żadnej kreski. Nie daje rady się połączyć. Wyciągam
    > moje YAGI, podłączam i w którą stronę celować? :-)

    ...do najblizszego BTSa:)...a tak po prawdzie, patrzysz na wskaźnik i
    "radiopelengujesz" :D
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 6. Data: 2014-05-06 10:51:13
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > Czy w obu sieciach HSPA+ chodzi na podobnych częstotliwościach?
    > Czy dobrze się domyślam, że do Aero2 potrzebna jest inna antena?

    Trochę sie w ostatnim czasie pomieszało z częstotliwościami używanymi
    przez operatorów. Kiedyś na pewniaka można było kupować antenę UMTS na
    pasmo 2100Mhz. Dzisiaj praktycznie wszyscy operatorzy korzystają również
    z pasma 900Mhz . Gdy nie wiadomo z jakiej częstotliwości korzysta dany
    operator na danym terenie to rozwiązaniem jest kupienie tzw anteny
    szerokopasmowej. Nie ma tak dużych uzysków jak antena na jedno pasmo,
    ale lepsze to niż nic. Sam używam takiej anteny i mam stabilny sygnał
    wszystkich operatorów:

    http://www.dipol.com.pl/antena_atk-log_gsm-dcs-umts-
    hsdpa_5_metrow_przewodu_gniazdo_fme_A7040.htm

    I jeszcze jedno - gdybyś się zdecydował kupić tą z linka do nie zapomnij
    zamówić również przejściówki, skoro będziesz używał modemu Huawei e3131.

  • 7. Data: 2014-05-06 12:43:58
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Trybun wrote:

> [...]
    >

    > I jeszcze jedno - gdybyś się zdecydował kupić tą z linka do nie zapomnij
    > zamówić również przejściówki, skoro będziesz używał modemu Huawei e3131.

    No i chyba będę potrzebował jeszcze jakiś stojak do tej anteny - ?
    O ile dobrze rozumiem, to opakowanie zawiera samą antenę, bez rury do
    zamocowania.

  • 8. Data: 2014-05-06 17:52:49
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-06 12:43, Poldek pisze:

    hsdpa_5_metrow_przewodu_gniazdo_fme_A7040.htm

    > No i chyba będę potrzebował jeszcze jakiś stojak do tej anteny - ?
    > O ile dobrze rozumiem, to opakowanie zawiera samą antenę, bez rury do
    > zamocowania.

    Niekoniecznie, np. ja przez długi czas miałem tą antenę zamocowaną na
    sztachecie płotu. Dopiero jak kupiłem router wi-fi i do niego podłączem
    modem to antenę zamocowałem na dachu (na uchwycie anteny tv). Tak więc
    nie ma co się spieszyć z zakupem stojaka, może antenę da się zamocować
    na czymś innym.