    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Antena DAB
    Date: Fri, 2 Aug 2019 12:48:06 +0200

    W dniu 2019-08-02 o 10:29, T. pisze:

    > U mnie była coraz gorsza jakośc odbioru, ale winowajcą okazał się kabel
    > między anteną a radiem. Złącza śniedzieją, zmienia się opornośc takiego
    > kabelka i to wystarczy, żeby coraz słabiej było słychać. Wymieniając
    > antenę warto zwrócić uwagę i na ten kabel.
    > Powyżej 10. roku życia auta to już norma, że ten kabel się nadaje do
    > wyrzucenia, co ma istotny wpływ na jakość odbioru radia.
    > T.

    Ja mam doświadczenia z różnymi radiami w tym samym samochodzie. Lat temu
    kilkanaście i więcej jeszcze mi się chciało robić doświadczenia, i jak
    miałem sobie lub komuś wymienić radio w autku, to czasami trwało to
    kilka dni: wkładałem jakieś i jeździłem w znane "dziury", aby ocenić
    odbiór, a potem kolejno z innymi.

    Najlepiej pamiętam polskiego PEX 7000 (nie pamiętam dokładnej nazwy)
    oraz właśnie Clarion.
    Tam, gdzie inne odbiorniki już szumiały albo nic nie odbierały, PEX i
    Clarion działały jeszcze należycie lub dobrze. Tyle, że PEX buł
    kaseciakiem i miał syntezę PLL (nie miał RDS), ale za to miał obydwa UKF
    i dużą selektywność.

    Odnośnie anteny samochodowej zakładam nowy wątek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam