  • 11. Data: 2015-09-14 17:13:52
    Temat: Re: Antena CB z drucika albo nie z drucika
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    cos takiego mi jeszcze przyszlo do glowy
    http://www.jalradio.pl/327,uchwyt-anteny-gn-bnc-moco
    wany-na-szyb-.html

    Ale to mniej wiecej oznacza ze musialbys zainstalowac tam antene
    od jakiegos reczniaka. Albo poszukac jakiejs wiekszej anteny CB
    ze zlaczem BNC, a to dla anten mobilowych raczej nietypowe zlacze.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2015-09-14 18:24:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-14 17:05, elmer radi radisson wrote:
    > Masz na mysli radioodbiornik samochodowy? Radiofonia nie obejmuje
    > okolic 27MHz wiec i zwyklego odbiornika nie zamienisz w skaner
    > nasluchowy.

    Ale może można znaleźć jakieś przemienniki f z pasma CB na KF? Sam
    czegoś takiego szukałem swego czasu.

  • 13. Data: 2015-09-14 19:45:47
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisal w
    wiadomosci news:mt6nnk$f8c$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Masz na mysli radioodbiornik samochodowy? Radiofonia nie obejmuje
    > okolic 27MHz wiec i zwyklego odbiornika nie zamienisz w skaner
    > nasluchowy.

    Modul montowanyy pomiedzy antena a radioodbiornikiem, zmieniajacy
    czestotliwosci z CB na fale srednie kosztuje ok. 30-40 PLN. Wiem, bo
    zona miala w samochodzie i dzialalo. Zasieg oczywiscie niewielki (kilka
    km, moze 4-4,5), ale dzialalo i to calkiem przyzwicie. Po zmianie
    samochodu juz nie zamontowalem, lezy gdzies w szufladzie.

    https://www.youtube.com/watch?v=0ts4fJHREcE
    https://www.youtube.com/watch?v=Ppye1NCeeGY
    https://www.youtube.com/watch?v=GvMZ956rGd0
    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2015-09-14 20:41:01
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl>

    > Odbiorniki są bardziej tolerancyjne na niedoskonałości anteny niż
    > nadajniki dlatego argument jest nietrafiony.

    Dopuszczam, że taka antena nie będzie za dobrze nadawała.

    > Ćwierćfalowa antena
    > nadawcza na 29 MHz ma ok. 2,5 m długości i sensownie można ją skrócić do
    > 1 m. IMO problem nie tyle w długości anteny co w jej ciężarze a długa
    > antena wcale nie musi być cięższa niż skrócona, bo ta ostatnia musi
    > mieć elementy elektrycznie ją wydłużające.

    I co, przyjdzie mi dowód rejestracyjny wymieniać ? :-)

    > Masz słupki przednie,

    Bardziej myślałem o takich beleczkach po obu stronach bagażnika za kierowcą
    na których teoretycznie dałoby się coś zamontować, co mogłoby w górę
    wystawać, ale ciągle tego nie widzę.

    > błotniki, maskę :), może tylny spoiler do wyboru.

    Bądźmy poważni.

  • 15. Data: 2015-09-14 20:42:02
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Uzytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl>

    > Reczniak, albo antena na klapie bagaznika. Ew. tylko podsluch na am
    > (jesli masz radio z am).

    Ta klapa odchyla sie do tylu

  • 16. Data: 2015-09-14 20:51:04
    Od: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>

    Uzytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    http://www.antennex.com/preview/2mddrr.htm

    > Mozesz poszukac anten do jachtów (które zwykle nie sa metalowe), sa
    > projektowane do pracy bez blachy pod soba.

    Bagaznik ma klape metalowa chyba, ale ... ruchoma

  • 17. Data: 2015-09-14 21:14:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2015 20:41:01 +0200, Edward Ilkus napisał(a):

    > I co, przyjdzie mi dowód rejestracyjny wymieniać ? :-)

    Waga anteny ( i też jej bezwł. moment obrotowy w punkcie mocowania) ma
    swój wpływ na wytrzymałość tego punktu.

    > Bardziej myślałem o takich beleczkach po obu stronach bagażnika za kierowcą
    To też mi przyszło do głowy ale już po wysłaniu maila.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 18. Data: 2015-09-14 21:15:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2015 18:24:49 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > z pasma CB na KF?

    pasmo CB to KF :)

  • 19. Data: 2015-09-14 21:19:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-14 21:15, Jacek Maciejewski wrote:
    > pasmo CB to KF :)

    Ale sie przyczepiłeś :) Moje przenośne radio ma oznaczenie SW2 i siega
    tylko do 26.10MHz. A konwerter pewno dalo by rade zrobic na jednym
    tranzystorze. Problem w tym że CB szumi a zwykłe radia z tym niewiele
    zrobia.

  • 20. Data: 2015-09-14 21:33:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-09-14 19:45, Yogi(n) wrote:

> [...]
    > km, moze 4-4,5), ale dzialalo i to calkiem przyzwicie. Po zmianie
    > samochodu juz nie zamontowalem, lezy gdzies w szufladzie.

    Ok, czyli cos w rodzaju transwertera. Raczej srednio sobie
    wyobrazam takie druciarstwo dorabiane w instalacji antenowej
    wewnatrz konsoli w dosc nowym samochodzie :).

    --

    memento lorem ipsum