  • 31. Data: 2022-10-05 13:42:48
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Oct 2022 01:24:30 +0200, ii wrote:
> [...]
    [...]
    > No właśnie, komuś przeszło albo przyszło z wiekiem inaczej niż przez
    > zejście?

    trudno powiedziec, bo teraz to staruszkowie wychowani na maluchach są
    :-)
    Tym niemniej wzrok nie ten co kiedys, szybkosc reakcji mniejsza,
    trasy coraz krotsze, a i czasu wolnego coraz wiecej.

    > No nie, aż tak to nie było, że nikt, ale ludzie coraz wolniej jadą i tak
    > czy siak jest teraz w granicach Twizy.

    Hm w okolicach 2008 wydaje mi sie, ze widziałem to w Niemczech.
    Jakby wiekszosc zwolniła. Paliwo drogie?
    Pare lat zajęło, zanim przyspieszyli.

    W Polsce raczej nie zauwazylem.

    > Na skrzyżowaniach wyprzedzam,
    > potem oni mnie i tak na przemian.

    Skrzyzowanie to kwestia przyspieszenia.
    Biegow nie zmieniasz.

    > Niektórzy nie wyprzedzają. A takich co
    > rżną równo to ja już nie widuję wcale na tej krajówce. Było nawet tak,
    > że w jedną stronę jechałem oszczędnościowo tak z 57km/h i byli tacy co
    > całkiem długo za mną ciągnęli nim się zdecydowali. W drugą już na
    > ograniczniku.

    "byli tacy" zawsze sie mogą zdarzyc. Pytanie ilu cie wyprzedzilo.

    > Ale krajówki? Poza miastem?

    Dwie jezdnie, 4 pasy, E costam - musi krajowka :-)

    Sam zobacz - np Katowice - Bielsko Biala. DK1 zresztą

    https://goo.gl/maps/LUXaax3jMV75axN26

    To nie jest ten Śląsk, gdzie są tramwaje miedzymiastowe, jak widac
    troche luzniej, formalnie teren niezabudowany, ale co chwila jakies
    skrzyzowanie, przejscie - i 70.

    podobnie obok dk81 Żory-Skoczów.

    > Może kult. Ale z czego by on miał się wziąć.

    Z malucha, z kartek, z niskich pensji ...

    > Ludzie nie kupowali małych
    > samochodów od Niemca tylko duże to im dużo paliły a nie mało. Może ci,
    > co pytają ile pali Twizy są po przeciwnej stronie w jakiejś mniejszości.

    > Na prąd nie łaska? :-)

    Teraz, kiedy prąd drogi i na kartki ? :-)

    > A ja nie zabraniam. Ale jeśli wszyscy kierowcy jadą wolno to coś już z
    > narodem jest nie tak.

    Tez tak uwazam. Cud, albo przesadzasz z tym "nikt nie wyprzedzil" :-)

    Ja mam dluzsze obserwacje z autostrady - wystarczy wrzucic 140 na GPS,
    i naprawde rzadko ktos wyprzedza. No ale to 140 a nie 70, plus
    matematyka swoje robi ...

    > Jw. Tak to może nie było, ale średnia prędkość bardzo zbliżona.

    Cud, pielgrzymka, śląsk ... drogie paliwo ?

    > Żeby łatwiej było, 2kpln to jest 2% rocznego wynagrodzenia z
    > miesięcznego nieco poniżej 10tys.

    No ale srednia krajowa to jeszcze nie jest 10 tys miesiecznie.

    > 2% to jest ... no prawie tego nie ma.
    > Nawet jak najniższą zarabiasz to Ci wyjdzie <10%. Oczywiście niska kwota
    > nie jest żadnym usprawiedliwieniem zwykłej kradzieży. Mandat jest tutaj
    > udziałem państwa w czynie przestępczym. Idiotyzm do kwadratu.

    > Te przejścia to ... chyba faktycznie nie nadaję się.

    > Oni mnie zatrzymują głównie tam, gdzie dopuszczalne powyżej 50.

    Ja w ogole bardzo rzadko trafiam na kontrole, ale na wiekszej
    predkosci to im sie nie chce stac, chyba ze grupa SPEED ...

    Teraz jest takie glupie miejsce pod Wroclawiem - bramki na A4.
    Bramki juz stale otwarte, ale stoja, a ograniczenia 110-80-50.

    50 moze i uzasadnione, zeby sie w bramce zmiescic,
    za bramka moze tez, bo sie pasy zwezaja,
    ale jakby tam kiedys ITD z radarkiem stanęła ...

    J.

  • 32. Data: 2022-10-05 13:45:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Oct 2022 17:24:03 +0200, Tomasz wrote:
    > J.F w
    > [...]
    >
    > <cite>
    > Mnie nie pytaj, ja zawsze za szybko :-)
    > </cite>
    >
    > ładnie sie pan przedstawiłeś, nie pierwszy raz...

    Ja tylko "za szybko". A ci inni debile/wariaci, to juz
    "duzo za szybko" :-)

    J.

  • 33. Data: 2022-10-05 14:04:20
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 5 Oct 2022 01:45:09 +0200, ii napisał(a):

    > I pałac kultury!

    > Czyli jak na krajówce.

    > Czyli jak na krajówce.

    > Krajówki nie mają ostrych zakrętów.

    > Po co znaki ostrzegające przed zakrętami?

    > Ogranicznik.

    > Tico śmierdzi i pierdzi.

    > Możemy obalić halbe.

    > Tak, rządźmy tutaj.

    > Na koń!

    Wiesz co to jest parametr HIC?
    Nie wiesz.
    Jak się już dowiesz to przestaniesz "rumakować".
    Abyś nie tracił czasu na szukanie, to od razu podpowiadam,
    że na Onanecie wyjaśnień nie znajdziesz.

    --
    - Co to jest, kurwa, Twizy?

  • 34. Data: 2022-10-05 16:10:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 02:02, Poldek pisze:

    > Bo się na podstawie wieloletniego doświadczenia przekonali, że
    > rozpędzanie 1,5 tony plastiku, blachy i chemikaliów do prędkości
    > maksymalnej i hamowanie nie sprawia, że człowiek "porusza się sprawniej"?
    Gdzie? Na krajówce? W mieście? Maksymalnej samochodu? Maksymalnej do
    jakiej uda się rozpędzić? Wymyślasz jakieś bzdury, które do niczego nie
    pasują.

> [...]
    > końcu do mnie dotarło, że faktycznie tak jest, a kompulsywne dociskanie
    > pedału gazu i hamulca na przemian generuje zużycie paliwa, szarpanie i
    > niekomfortową jazdę, hałas, zatrucie środowiska, zakłóca słuchanie
    > kwartetów smyczkowych Haydna i/lub dobrego audobooka/miłą pogawędkę,
    > szybkie zużywanie klocków i tarcz hamulcowych (niektórzy ludzie wypisują
    > na forach jak to szybko się obecnie zużywają klocki - nie do co kiedyś -
    > a nie pomyślą, że po prostu jazda metodą pyta-hebel musi ścierać hamulce
    > i opony, a kiedyś mieli samochód ze słabszym silnikiem, więc mniej

    Człowieku, ja w ogóle hamulców nie używam przed skrzyżowaniami a po
    każdym odjeżdżam maruderom 18-konnym Twizy!!!

    > Załączam tempomat i mogę się zająć myśleniem o czymś ciekawszym, niż
    > rozważanie, czy już przekraczam, o ile i czy to już tyle, że mogą mnie
    > shaltować, czy jeszcze nie...

    Na krajówce tempomat?!

  • 35. Data: 2022-10-05 16:37:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Jestem tym z niewielu, którzy oceniają czas jazdy potrzebny na dotarcie
    > do celu z punktu A do B i zwyczajnie przewiduję jakieś korki czy coś

    Jesteś po prostu genialny. Zadedykuję Ci nową opcję w ankiecie

    "- przewiduję jakieś korki (chyba z butelki po winie)" :-)

    > więc ruszam odpowiednio wcześniej [ZAWSZE] żeby być na czas i nie
    > "muszę" pedałować, czyli wciskać.

    Sam jedzie?

    > To proste założenie. Ponadto mam < 180
    > koników pod maską ale masa 2T więc hamowanie odbywa się z udziałem
    > kotwicy i spadochronu z dużych prędkości, więc oszczędzam i nie
    > prowokuję :]...a mogę zabić :) Takie Twizy to nawet nie poczuję :]

    Ano nie, bo nie śmierdzi :-)

  • 36. Data: 2022-10-05 16:47:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Oct 2022 16:37:16 +0200, ii wrote:

    > Jesteś po prostu genialny. Zadedykuję Ci nową opcję w ankiecie
    >
    > "- przewiduję jakieś korki (chyba z butelki po winie)" :-)

    No ale to nie powoduje wolnej jazdy, chyba, ze na kilometr przed
    celem, gdy sie okazuje, ze mamy godzine zapasu.

    J.

  • 37. Data: 2022-10-05 16:50:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 08:35, heby pisze:

    > Tylko jeden jest, choć moze mówisz o jakimś wiejskim domu kultury. One
    > bywały faktycznie w osi poślizgu, podobnie jak kioski, geesy, społem itd.

    "Kręcimy się" po tych drogach.

    > Dlatego też nie powiedziałem "ostrych" w zdaniu powyżej. *Dowolnych*.

    Spox, znaidnterpretowałem.

    Tu powyżej ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Aby:
    > a) nie wyprzedzać w tym miejscu

    To było pytanie retoryczne. Niemniej jednak ...

    > b) uważać i zwolnić do prędkości odpowiedniej do warunków na drodze
    > wykazujac się wyobraźnią.

    . skoro są znaki ostrzegające to po co jeszcze ograniczenia.

    > Zaryzykuje, że jak wszystkie samochody, a w szczególności muscle cary
    > jak Golf 2 czy Passat B5.

    Nie, to jak wszystkie spalinowce.

    http://niusy.pl/@youtube.com/al9

  • 38. Data: 2022-10-05 17:51:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:thigs7$lvl$5@news.icm.edu.pl>
    user ii pisze tak:

    > Jakoś tego nie ogarniam.

    czego?

    trudno kupić fajnego grata wolnossacego 8V

    tera panie tsi, sreesi, 16v, łańcuch, turbo
    bezpośredni wtrysk, zmienne fazy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 39. Data: 2022-10-05 18:37:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2022 16:50, ii wrote:
    > . skoro są znaki ostrzegające to po co jeszcze ograniczenia.

    Ponieważ na drodze są ludzie nie mający pojęcia o tym jak ostry jest
    zakręt. Widzą tylko "zakręt". W sytuacji normalnej pogody to nie ma
    dużego znaczenia, ale kiedy pada deszcz...

    Traktuj "zakręt z ograniczeniem" jako wskaźnik, że, podczas gołoledzi,
    możesz zwiedzić rów po drugiej stronie.

    Zaskakująco dużo debili za kierownicą nie zdaje sobie z tego sprawy.

    Nowoczesne LPG w zasadzie nie śmierdzą.

  • 40. Data: 2022-10-05 19:18:25
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 05.10.2022 o 02:11, ii pisze:

    > Wyprzedzić się nie chce a męczyć za kimś chce? A jak zahamuje?

    Nie męczę się. Trzymam dystans i tyle.
    Ogólnie uważam, że jak jadę sam do roboty to czas w samochodzie jest
    czasem straconym, więc odpalam film/podcast i słucham. Im mniej manewrów
    na drodze, tym bardziej mogę skupić się na podcaście. Czekam na pojazdy
    autonomiczne. :)

    Ale już na węższych drogach krajowych, takich przez wioski, to już nie
    da rady. Tam to często jest walka o przeżycie, wszystkim się śpieszy,
    zwłaszcza jak ruch nieduży.

    > A kto ma?

    Tego nie wiem, ale ile razy ktoś pisze na grupie, jak to dla niego każda
    minuta jest cenna. Myślałem, że mają płacone...

    > Czemu? Masz prawy pas, możesz sobie jechać wolno.

    W świetle prawa tak, ale w praktyce jedziesz wolniej niż ciężarowe.
    Jedni poganiają światłami, drudzy wyprzedzają co blokuje ruch i
    wprowadza nerwową atmosferę na drodze. Uważam, że wolniej niż TIRy nie
    powinno się jeździć dla dobra wszystkich. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.