  • 1. Data: 2011-02-07 06:06:18
    Temat: Android mały myk
    Od: "Lelek@" <n...@n...pl>

    Witam,

    Nie wnikając w szczegóły, napisałem pierwszy program ale doszedłem do
    miejsca gdzie się wszystko kompiluje ale po uruchomieniu aplikacja zamyka mi
    się przez jedną linijke kodu.
    Jest to java oczywiście.

    jest sobie zadeklarowany bufor bajtowy

    byte buf[] = new byte[256];

    I chcę sobie z niego odczytać cokolwiek robiąc casting czy tam nawet bez
    niego

    int X = (int)buf[0];

    lub

    byte Y = buf[2];

    i dokładnie taka linijka w kodzie wywala mi cały program. "Program przestał
    działać czy go zamknąć na siłę" takie okienko wyskakuje.

    Nie mam pomysłu :-) Pomocy :-) Tylko ta linijka. może czegoś nie wolno mi
    robić na bajtowych buforach o czym nie wiem?

  • 2. Data: 2011-02-09 16:18:52
    Temat: Re: Android mały myk
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usun.to>

    > byte buf[] = new byte[256];
    > byte Y = buf[2];

    a na miejszych tablicach działa?

    Rf

  • 3. Data: 2011-02-09 17:03:01
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    On Mon, 07 Feb 2011 07:06:18 +0100, Lelek@ wrote:

> [...]
    >
    > i dokładnie taka linijka w kodzie wywala mi cały program. "Program
    > przestał działać czy go zamknąć na siłę" takie okienko wyskakuje.

    Pokaz caly kod. Mnie przychodzi do glowy ze w momencie odczytania buf
    jest nullem.
    Jako pierwszy strzal probowalbym zadeklarowac buf jako final.

    --
    Michal

  • 4. Data: 2011-02-09 20:44:47
    Od: "Lelek@" <n...@n...pl>

    "Michal Kleczek" <k...@g...com> wrote in message

    > Pokaz caly kod. Mnie przychodzi do glowy ze w momencie odczytania buf
    > jest nullem.
    > Jako pierwszy strzal probowalbym zadeklarowac buf jako final.

    na pl.misc.elektronika rozmawiamy o tym, bo tutaj cisza :-) Ale cenna uwaga.
    Zaraz sprawdzę :-)

  • 5. Data: 2011-02-10 08:12:28
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    On Wed, 09 Feb 2011 21:44:47 +0100, Lelek@ wrote:

    > "Michal Kleczek" <k...@g...com> wrote in message

    > na pl.misc.elektronika rozmawiamy o tym, bo tutaj cisza :-) Ale cenna
    > uwaga. Zaraz sprawdzę :-)

    Przeczytalem te dyskusje na pl.misc.elektronika z ciekawosci. Polecam
    wszystkim programistom z rana na poprawienie humoru - ubaw po pachy.

    Moze jednak jakas ksiazke o podstawach programowania w Javie bys
    przeczytal? Co to w Javie jest referencja i moze o operatorze
    przypisania...

    --
    Michal

  • 6. Data: 2011-02-10 12:37:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.02.2011 09:12, Michal Kleczek pisze:
    > Co to w Javie jest referencja i moze o operatorze
    > przypisania...
    A to w javie są referencje? Ja myślałem, że wszystko jest opakowanym
    wskaźnikiem przekazywanym przez wartość.

    Michoo

  • 7. Data: 2011-02-10 12:49:24
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 02/10/2011 01:37 PM, Michoo wrote:
    > A to w javie są referencje? Ja myślałem, że wszystko jest opakowanym
    > wskaźnikiem przekazywanym przez wartość.

    W Javie to się nazywa referencja i co im zrobisz.

    JD

  • 8. Data: 2011-02-10 12:57:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.02.2011 13:49, Jędrzej Dudkiewicz pisze:

    > W Javie to się nazywa referencja i co im zrobisz.

    Niestety nic im nie zrobię, jedynie zapłaczę nad brakiem możliwości
    robienia tego do czego "referencje" służą w większości cywilizowanego
    świata.

    Wywołania rekurencyjne z emulowaniem referencji przez jednoelementowe
    tablice były nawet przez pewien czas zabawne...

    Michoo

  • 9. Data: 2011-02-10 14:24:28
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-02-10 09:12, Michal Kleczek pisze:

> [...]
    >
    > Moze jednak jakas ksiazke o podstawach programowania w Javie bys
    > przeczytal? Co to w Javie jest referencja i moze o operatorze

    Bywajac na elektroda.pl, mialem podobne spostzrezenia na gruncie jezyka
    C. Makra juz cwiczyli, funkcji jeszcze nie, bo po co, jak autor kursu
    programowania C (!!!!) pokazywal makra.

    Z tym ze ja za nerwowy jestem, nie chcialo mi sie smiac.

  • 10. Data: 2011-02-10 15:02:28
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 10, 12:57 pm, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Niestety nic im nie zrobię, jedynie zapłaczę nad brakiem możliwości
    > robienia tego do czego "referencje" służą w większości cywilizowanego
    > świata.

    Możesz rozwinąć, co to wg. ciebie jest większość cywilizowanego świata
    i do czego tam służą referencje?