  • 1. Data: 2010-12-06 18:23:52
    Temat: Android - jak przywrócić polską czcionkę?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Gdy redaguję SMS lub MMS (HTC Desire HD) pojawiają się mi wyrazy bez
    polskich znaków. Nawet jeśli wskażę w podpowiedzi (słowniku) wyraz z
    polskimi literami, to we wiadomości pojawi się bez polskich. Co ciekawe:
    w tytułach MMSów i w treści emaili jest ok. Pierwsze SMSy jakie pisałem
    miały polskie litery - mam to w historii. W pewnym momencie coś musiałem
    przełączyć. Nigdzie jednak nie widziałem opcji nazywającej się
    adekwatnie do tego co zmieniłem. Help!

  • 2. Data: 2010-12-07 09:17:54
    Temat: Re: Android - jak przywrócić polską czcionkę?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Muszę zmienić treść pytania gdyż polska czcionka wróciła w cudowny
    sposób. Nowe pytanie brzmi: jak nad tym zapanować? Raz kodowanie
    wiadomości SMS/MMS jest raz UTF, raz ASCII i zmienia się poza moją
    kontrolą. Nie zależy to od tego komu odpowiadam. Mogę redagować nową
    wiadomość bez powiązania z wcześniejszym dialogiem. Chciałbym móc
    decydować czy chcę bez polskich znaków czy z nimi edytować wiadomości
    (zawsze z użyciem słownika).

    Czy takie decyzje zależą wyłącznie od "humoru" urządzenia?

  • 3. Data: 2010-12-07 17:54:24
    Od: basteku <b...@N...interia.pl>

    W dniu 2010-12-07 10:17, Marek pisze:
> [...]
    > (zawsze z użyciem słownika).
    >
    > Czy takie decyzje zależą wyłącznie od "humoru" urządzenia?

    :)) szczerze to sam jestem ciekaw ... bo sto razy bardziej wole pisac
    smsy bez polskich znakow. Z polskimi znakami sms jest skracany do 70 znakow.

    Pozdr.
    Bastek

  • 4. Data: 2010-12-07 18:54:26
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-07 18:54, basteku pisze:

    > :)) szczerze to sam jestem ciekaw ... bo sto razy bardziej wole pisac
    > smsy bez polskich znakow. Z polskimi znakami sms jest skracany do 70
    > znakow.

    Wiesz... można to obejść, przynajmniej ja tak robię: piszę MMSy zamiast
    SMS. Cena ta sama a napchać tekstu mogę do bólu a wszystko w cenie 1
    SMS. Jednakże gdy piszę z kimś obcym (dość często mi się zdarza), to
    wolę trzymać się SMS - zawsze przejdzie - i niekoniecznie godzić się na
    podwójną ilość bajtów niż wprowadziłem.

    Dostałem właśnie odpowiedź z HCT - to co mi się przytrafiło jest
    niemożliwe do osiągnięcia :-D Chciałem już sprzedać swój unikatowy
    egzemplarz za wielokrotność ceny, ale w międzyczasie "naprawił się". :-D
    Najprawdopodobniej przedostatnia poprawka spowodowała, że miałem SMSy
    bez polskich liter. Ostatnia poprawka (parę dni po wcześniejszej
    pojawiła się) przywróciła polskie znaki. Działało to całkiem nieźle bo
    nawet tekst mówiony był konwertowany do wersji bez polskich znaków. :-)

  • 5. Data: 2010-12-08 01:31:39
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > :)) szczerze to sam jestem ciekaw ... bo sto razy bardziej wole pisac
    > smsy bez polskich znakow. Z polskimi znakami sms jest skracany do 70 znakow.

    Ja przestałam się wysilać, bo np. takie Orange i tak tekst przekształci
    na: bez ogonków!

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-12-08 10:24:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-08 02:31, animka pisze:

    > Ja przestałam się wysilać, bo np. takie Orange i tak tekst przekształci
    > na: bez ogonków!

    Czy ktoś może potwierdzić, że Orange usuwa polskie litery z SMSów
    zastępując je odpowiednikami ASCII?

    Jeśli tak jest to czy również robi to samo z MMSami i emailami? Wydaje
    mi się to wręcz kosmicznie nieprawdopodobne aby operator ingerował w
    przesyłane treści.

  • 7. Data: 2010-12-08 10:42:38
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 8 12 2010 11:24, Marek pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli tak jest to czy również robi to samo z MMSami i emailami? Wydaje
    > mi się to wręcz kosmicznie nieprawdopodobne aby operator ingerował w

    Nie op tylko fon to robi jeżeli już. Nokia ma już tak od wielu lat.

    --
    ALEX CloneTrooper
    Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

  • 8. Data: 2010-12-08 17:05:51
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-08 11:42, ALEX pisze:

    > Nie op tylko fon to robi jeżeli już. Nokia ma już tak od wielu lat.

    To, że taką funkcję mają niektóre telefony zostawmy (tak na marginesie,
    za bardzo uogólniłeś - niektóre Nokie tak mają). Zdumiał mnie tekst
    Animki o tym, że Orange takie rzeczy robi z SMSami. Czyli co, Animka jak
    zwykle coś palnęła?

  • 9. Data: 2010-12-08 17:26:53
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 8 12 2010 18:05, Marek pisze:

    > To, że taką funkcję mają niektóre telefony zostawmy (tak na marginesie,
    > za bardzo uogólniłeś - niektóre Nokie tak mają).

    Owszem s60 v1 i v2. v5 już ma znowu. Z niesymbianowych nie spotkałem nie
    potrafiącej usuwać PL-literek. Sporo tych "niektórych Nokii".

    Zdumiał mnie tekst
    > Animki o tym, że Orange takie rzeczy robi z SMSami. Czyli co, Animka jak
    > zwykle coś palnęła?

    SMS z PL-literkami, powyżej 70 znaków jest liczony podwójnie lub
    potrójnie. Wierzysz że op (obojętnie który) zrezygnuje z kasy,
    przekoduje na polskawy i policzy pojedyńczo? Prędzej w kosmitów uwierzę
    niż w dobre serce opa.
    BTW myślisz że dlaczego animka ma tu swój fanklub? Zresztą nie tylko tu :-)

  • 10. Data: 2010-12-08 19:38:30
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-08 18:26, ALEX pisze:
    > Owszem s60 v1 i v2. v5 już ma znowu. Z niesymbianowych nie spotkałem nie
    > potrafiącej usuwać PL-literek. Sporo tych "niektórych Nokii".

    Statystyk nie prowadzę więc nie wiem ile ich jest. Jednakże prawie
    zawsze miałem jakąś Nokię i pamiętam, że czasem pisałem bez słownika aby
    uniknąć polszczyzny.

    > SMS z PL-literkami, powyżej 70 znaków jest liczony podwójnie lub
    > potrójnie.

    Potrójnie nawet? Jak to?

    > Wierzysz że op (obojętnie który) zrezygnuje z kasy,
    > przekoduje na polskawy i policzy pojedyńczo? Prędzej w kosmitów uwierzę
    > niż w dobre serce opa.

    Ja już nawet garaż dla kosmitów pobudowałem a Ty mnie na ziemię
    sprowadzasz :-D

    > BTW myślisz że dlaczego animka ma tu swój fanklub? Zresztą nie tylko tu :-)

    Hmmm... faktem jest, że miałem z nią okazję wdać się w dyskusje, których
    przebieg zdumiał mnie. Początkowo sądziłem, że to ja mam jakiś feler w
    przekazywaniu informacji. Skoro jednak fanklub tej osoby istnieje, to
    chyba stanę się kolejnym jego członkiem ;-)